kangoeroevlees in NL; wie weet waar?

Moest even lachen om Duiksmurf's 'medium rear' ;-), dat moet zijn van een kangaroe met een tussen-slank-en-dik achterwerk? :-D Just teasing.

Wij eten thuis alleen maar biologisch vlees, maar hoe zit het eigenlijk met emu's? Die zullen ook wel speciaal gefokt worden voor consumptie.


(Iemand trouwens "Chickens, Hugh and Tesco's too" gezien? Nou, als je dán nog kip uit de bio-industrie wilt, dan ben je een tough cookie :oops:.)


Ireen
girl_smile.gif
 
een schaap op haar rug, tja Jack dat soort schapen vind je vooral in Holland...jammer joh :wink:

r2d2; ben weer een illusie armer, ook heel jammer :|

eerainuh; zijn dat van die "rubberen" kippepoten of van die met blauwe bloeduitstortingen en gebroken botten....
 
eerainuh; zijn dat van die "rubberen" kippepoten of van die met blauwe bloeduitstortingen en gebroken botten....

Ik weet niet of je het aan de buitenkant kan zien, misschien wel, als je weet waar je naar moet kijken. Maar het zijn van die kippen die met 17 á 18 per m2 leven, en zo weinig ruimte hebben dat ze geen natuurlijk gedrag meer vertonen. Daarbij liggen ze, bij gebrek aan plaats, in hun eigen stront. Was een interessante documentaire!

Wat ik triest vind is dat veel kinderen tegenwoordig opgroeien zonder notie van waar hun eten vandaan komt omdat het als zodanig niet meer te herkennen is. Chicken nuggets, bijvoorbeeld. Dier als junk food, dat vind ik niet kloppen. Maar goed, dat ben ikke dan ;-).

Ireen :).
 
Dier als Junkfood, is dat een dier dat teveel naar de MC Donalds gaat.
Geef me dan maar een schaap op zijn rug <_<


Jack :evil:
 
Wat ik triest vind is dat veel kinderen tegenwoordig opgroeien zonder notie van waar hun eten vandaan komt omdat het als zodanig niet meer te herkennen is

Maar wanneer zijn kinderen oud genoeg om dat te moeten gaan weten? Misschien ben ik wel te beschermend voor mijn kinderen, maar mijn meisjes hebben geen enkel idee dat er een koe heeft moeten sterven voor hun hamburger of een kip voor hun nuggets. Het enige besef dat ze wel hebben is dat de vis die wij eten gevangen wordt, maar dan wel door stoere mannen met een hengel. Ik laat ze graag nog even in die prachtige wereld leven, als ze ouder worden leren ze vanzelf wel hoe wreed de wereld is en kunnen ze daar zelf een keuze in maken.


Wil nog wel even opmerken dat het niet zo raar is dat kinderen McNuggets niet herkennen als kip, het zijn dan wel kinderen, maar ze hebben wel ontwikkelde smaakpapillen :grin:
 
Hai Sacha,

Je liet bij het quoten het belangrijkste van m'n uitspraak weg: dier als junk food vind ik niet kloppen. Ik heb het niet over gewoon eten (en ik bedoelde ook niet specifiek kleine kinderen met 'kinderen', maar daar was ik niet duidelijk in). Ik heb het idee, als ik teenagers bij KFC e.d. zie hangen, dat ze niet erg bewust zijn van de bio-industrie en hun eigen consumptiegedrag. Maar ik denk ook niet dat het gros van de mensen daar erg bewust mee omgaat, dus 't kan ook niet anders dat teenagers er ook niet echt bij stilstaan.

Dat even ter verheldering :).

Groetjes,

Ireen :)
 
Denk dat de doelgroep doe jij nu bedoelt zich helemaal nergens van bewust is... Maar dat schijnt tegenwoordig op die leeftijd te mogen :oops:

Vind dat er best op scholen wat meer voorlichting gegeven mag worden, maar misschien dat daar ook een schone taak voor ouders is weggelegd. Ik had in Nederland het voordeel om bij diverse afvalverwerkingsbedrijven in Nederland over te vloer te mogen komen en heb dus ook mijn oudste dochter wel eens meegenomen om te laten zien wat mensen allemaal weggooien en wat een werk het is om dat weer "schoon" te verwerken (Milieuneutraal dus). Ben blij dat ik bij haar het lichtje aan heb gedaan, sinds die dag is ze zich erg bewust dat dingen gescheiden weggegooid moeten worden en dat je niet zomaar in een winkels steeds tasjes aanneemt. Wij hanteren hier thuis nog altijd "verbeter de wereld, begin bij jezelf".
 
Moest even lachen om Duiksmurf's 'medium rear'
wink.gif
, dat moet zijn van een kangaroe met een tussen-slank-en-dik achterwerk?
grin.gif
Just teasing.

Dat stond serieus op de verpakking van de kangaroe skewers die ik bij Coles kocht! 'Rear' en dan wel 'medium rare'. Leuke typo :)

Wat zijn trouwens goede kruiden voor bij/op kangaroevlees?
 
"verbeter de wereld, begin bij jezelf".

Amen :) Ik weet zeker dat een bezoek aan afvalverwerking veel mensen zou doen schrikken, maar veel mensen halen denk ik ook hun schouders op. Ik koop zoveel mogelijk dingen die zo weinig mogelijk verpakking hebben. Waar ik altijd nog verbaasd over sta: biodegradable nappie sacks for non-biodegradable diapers! Wat een bak.

Om weer bij de kangaroe terug te komen: veel knoflook en thijm. Ik zou trouwens meer naar 'rare' (of rare rear :-D) dan naar 'medium rare' neigen. Je kan er bij eten wat je ook bij je biefstuk lekker vindt, of bij lam.

Ireen :)
 
Ok,weer een ouder topic opgerakelt. Ok on topic, wij kochten Kangaroo vlees bij de DEEN. Off topic, als je bij de Coles Kangaroo burgers koopt en je knalt ze rauw op een broodje heb je een BROODJE FILET AMERICAN:up: tenminste zo smaakt het iig.
 
Voor iedereen me uitmaakt voor vleesetenede Neanderthaler :D

1. Ik ben lid van Partij voor de Dieren
2. Ik eet nog geen 500 gram vlees per week (mijn vriendin eet geen vlees)
3. Ik vind kangaroos fantastische beesten (maar ik vind kippen ook schattig, en die ik eet ik ook soms)
3. Als ik in OZ vlees eet terwijl we rondtrekken door bush en outback is Kangaroo vlees het enige vlees wat ik eet. Ondermeer vanwege:

  • Kangaroo vlees is beter voor het land dan Rundvlees (Rundvee loopt met hun hoeven de toch al niet echt vruchtbare toplaag kapot.)
  • Kangaroo poept geen methaan (broeikasgas)
  • Kangaroo's doen het uitzonderlijk goed door de door mensen aangelegde waterputten en grasland. (dus worden er al veel ge-culled)
  • Kangaroovlees heeft weinig tot geen kruiden nodig en is in 4 minuutjes klaar (a la biefstuk)
  • Elke Coles of Woolies heeft het gewoon liggen.

Hieronder wat stukjes van Wikipedia ;)


Larger kangaroos have adapted much better to changes brought to the Australian landscape by humans and though many of their smaller cousins are endangered, they are plentiful. They are not farmed to any extent, but wild kangaroos are shot for meat, leather hides, sport, and to protect grazing land for sheep and cattle.[2] Although there is some controversy, harvesting kangaroo meat has many environmental and health benefits over traditional meats.[3]

Unlike many of the smaller macropods, kangaroos have fared well since European settlement. European settlers cut down forests to create vast grasslands for sheep and cattle grazing, added stock watering points in arid areas, and have substantially reduced the number of dingoes.

Despite having a herbivorous diet similar to ruminants such as cattle which release large quantities of methane through exhaling and eructation, kangaroos release virtually none. The hydrogen byproduct of fermentation is instead converted into acetate, which is then used to provide further energy. Scientists are interested in the possibility of transferring the bacteria responsible from kangaroos to cattle, since the greenhouse gas effect of methane is 23 times greater than that of carbon dioxide, per molecule.[30]

Kangaroo meat is high in protein and low in fat (about 2%). Kangaroo meat has a very high concentration of conjugated linoleic acid (CLA) when compared with other foods. CLA has been attributed with a wide range of health benefits including anti-carcinogenic and anti-diabetes properties, in addition to reducing obesity and atherosclerosis.[47][48][49]
Kangaroo meat is stronger in flavour than the meat from commercially raised food animals. It is considered to be tender. Minced (or ground) kangaroo meat may be substituted into dishes where minced beef would normally be used.

Voor de rest moet ieder het natuurlijk voor zichzelf weten. Eet en Leef bewust en denk aan je omgeving!
 
Wat een gedoe zeg :p Het principe lijkt mij heel simpel. Of je eet vlees en daar worden dieren voor gedood, dat kan gewoon niet anders of je doet t niet, ieder z'n ding, wat mij betreft prima. En moet zeggen dat ik vind dat de educatie zo onderhand wel eens wat beter hun best mag gaan doen om kinderen te leren dat dat heerlijke stukje vlees ooit pootjes had en dat melk van een koe komt en niet vanuit de supermarkt of fabriek. De waarheid lijkt mij niks mis mee en dat hoeft niet in een nare schokkende manier maar gewoon eerlijk zoals het is. Ik kan er nog eentje in gooien maar dat kan ik misschien maar beter niet doen ;)

Ik eet zo'n beetje alles en vind ook bijna alles lekker :) Kangaroo het liefst rare gebakken gemarineerd met cajun kruiden. En dan op je bord dippen in Fruit Chutney. YUM!!
 
Een beetje off topic misschien als je naar de titel van het draadje kijkt, maar nog geen een afb in dit topic van de Kangaroo burger...:D Dus bij deze:p


552792_4237549016126_721177685_n.jpg
 
Back
Top