Kansbeoordeling Move2Australia: wat te doen?

Lindy

New Member
Halle iedereen!

Een klein vraagje: na dit forum te hebben doorzocht (en posts over wat te doen) heb ik besloten uit te gaan kijken naar een bureau die ons zou kunnen helpen met een visumaanvraag. Ik ben uitgekomen bij Move2Australia, leek betrouwbaar en goedkoop.

Nu heb ik een aanvraag voor een kansbeoordeling per mail verstuurd, terwijl op de website al stond vermeld dat ze tot eind maart geen nieuwe aannemen. Ze doen niet aan een 'wachtlijst', maar om er zeker van te zijn dat mijn (onze) situatie snel beoordeeld wordt, kan ik nu al € 150,00 naar ze overmaken en daarmee zo snel mogelijk mijn beoordeling krijgen.

Ik heb niets dan positieve berichten van dit bedrijf gehoord, maar vind het wel veel geld om even over te maken... Wie kan mij vertellen of het verstandig is? En wat gaat die kansbeoordeling inhouden?

[de mail die ontvangen heb stond hier maar heb ik inmiddels verwijderd...]

Ik hoor graag wat jullie ervan denken...
 
Zoals gezegd, niets dan goeds te horen (lezen ;-) ) over ze. Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe snel je zelf aan de slag wilt natuurlijk, er zijn ook andere buro's. Heb je ook gekeken naar Buysse (in Culemborg)? Daar kun je ook een eerste assessment online doen, en dan vervolgens een betaalde verdere assessment. Als je dan zou besluiten om via hun door te gaan krijg je dat geld weer retour (dat was toen zo in ieder geval)  ..
 
Ik heb niets dan positieve berichten van dit bedrijf gehoord, maar vind het wel veel geld om even over te maken... Wie kan mij vertellen of het verstandig is? En wat gaat die kansbeoordeling inhouden?

Je vindt 150 euro veel? Als je alle emigratiekosten bij elkaar optelt dan is dit een druppel op een gloeiende plaat en het geeft je een goede indicatie of je kans maakt op een visum. Eerlijk gezegd vind ik het nogal meevallen. Zie het als een investering waarmee je behoorlijk wat geld kunt besparen als blijkt dat je niet in aanmerking komt voor een visum. Bovendien blijkt uit de email dat ze dit bedrag verrekenen als je besluit de visumaanvraag via Move2Australia te doen:
Zoals op onze website staat vermeld is deze kansbeoordeling geheel vrijblijvend. Mocht je echter naar aanleiding van mijn kansbeoordeling besluiten om de totale visumaanvraagprocedure door Move2Australia te laten uitvoeren, dan worden de - reeds eerder door jou betaalde - kosten van 150 Euro voor deze kansbeoordeling, op het totaalbedrag van de visumaanvraag-procedure in mindering gebracht.

Uiteraard ligt het helemaal aan jezelf en je situatie of een kansbeoordeling noodzakelijk is en die afweging zul je zelf moeten maken. Als je echter besluit om een kansbeoordeling uit te laten voeren, dan zou ik gaan voor een van de buro's die hier op het forum goed aangeschreven staan.
 
[quote author=Lindy link=topic=8464.msg111934#msg111934 date=1203633690]
Halle iedereen!

Een klein vraagje: na dit forum te hebben doorzocht (en posts over wat te doen) heb ik besloten uit te gaan kijken naar een bureau die ons zou kunnen helpen met een visumaanvraag. Ik ben uitgekomen bij Move2Australia, leek betrouwbaar en goedkoop.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken...
[/quote]

Heb je ook gekeken naar de optie van emigratie adviseur?
Dit heb ik gedaan  :up:, verschil :
je doet heel veel zelf , voordeel je betaalt veeel minder.
Hangt ervanaf wat je wilt natuurlijk.
En als je zelf wil bekijken wat je kansen zijn , doe de punten test op immi.gov.au
kost niks en je krijgt meteen atwoord !

Succes , Johan
 
Rob is 100% betrouwbaar. Niet "goedkoop" trouwens hoor.. Wel fixed price, dus je weet waar je aan toe bent. En misschien in relatie met andere bureaus meer kwaliteit, dus een betere prijs/kwaliteit verhouding, dus misschien relatief goedkoop. Ofzo.

Ga maar uit van €2500 voor je visum, en nog zo'n bedrag voor Rob.
 
Hmmm... niet om het een of ander, maar als je inderdaad al schrikt van 150 euro dan staat je nog wat te wachten.

Ik kan niet anders dan vol lof over Rob en Marijke van Move2Australia zijn, het werk dat zij voor ons verzet hebben staat niet in verhouding tot het geld wat wij betaald betaald hebben voor hun diensten. Ik ben er zelf aardig van overtuigd dat we zonder hun hulp het visum een stuk moeilijker (of misschien helemaal niet) hadden gekregen.

Emigreren is tegenwoordig big business en er zijn genoeg bedrijven die je daarmee willen helpen. Helaas werken niet alle bedrijven even zorgvuldig en er zijn erbij die je iedere email in rekening brengen.

Persoonlijk vond ik het grote voordeel van Move2Australia dat zij zelf in Australie zitten (dicht bij het vuur, je visumaanvraag wordt persoonlijk afgeleverd), maar ook dat Rob een "Registered MARA Agent" is en deze kwalificatie kun je alleen krijgen wanneer je de vereiste opleiding met goed gevolg hebt af gelegd en je moet deze kennis middels verplichte bijscholing up to date houden. Ook is Rob daardoor ontzettend snel op de hoogte van wijzigingen in de wondere wereld die emigratiewetgeving heet.

De "nadat je je visum hebt verkregen zorg" is inbegrepen, maar daar wordt geen geld voor gerekend, en dat is maar goed ook, want ook dit doen ze met ontzettend veel inzet en zorg, dat kun je niet in geld uitdrukken. Dus Luuk, de statement "niet goedkoop" gaat mijns inziens absoluut niet op, juist doordat het een fixed price is (zoals je zelf al aangeeft) is het meteen duidelijk wat het gaat kosten.

Nu even terug naar de vraag over de kansbeoordeling... Deze is zoals Move2Australia zelf ook in de mail aangeeft een vragenlijst die je gaat beantwoorden en op basis van de antwoorden kan Rob bekijken of je uberhaupt voor een visum in aanmerking komt. In principe kun je een ruwe schatting maken op www.immi.gov.au (denk dat je dat ook al wel hebt gedaan), maar er zijn meer zaken die meespelen bij het wel of niet verkrijgen van een visum. Je kunt hier op het forum ook verhalen lezen van mensen die na de kansbeoordeling van Rob te horen hebben gekregen dat ze helaas niet voor een visum in aanmerking komen terwijl ze zelf er van overtuigd waren dat ze wel een visum zouden kunnen krijgen. Dat is sneu, maar het zou nog vervelender zijn als ze visumprocedure wel al gestart waren. Overigens zijn er inderdaad meer bedrijven die een kansbeoordeling voor je kunnen doen, maar je mag er vanuit gaan dat deze er ook allemaal geld voor vragen.

Of het verstandig is? Ik ben het helemaal met Luuk eens dat Rob 100% betrouwbaar is, dus over het geld zou ik me geen zorgen maken. En 150 euro om te beginnen om je droom waar te maken is natuurlijk geen geld :). Het is en blijft een dure grap dat emigreren...

Groetjes,
Lela
 
Vind die Euro 2.500 inderdaad wel meevallen, wij zijn Euro 4.000 kwijt aan The Immigration Group.
Die doen hier overigens fantastisch veel werk voor, dus elke cent waard. Maar goed, die fee is wellicht ook zo hoog omdat ik zo'n moeilijk geval ben: beheers geen vak (zoals velen hier wel), kan eigenlijk dus niet veel (zoals velen hier wel) en moet dus op een 163 - Business Visa.  :wink:
 
Je kan met een gerust hart het geld overmaken naar Rob en Marijke. Zij zijn momenteel bezig voor ons visum en we kunnen niet anders zeggen  :up: :applaus: :happysun:. En inderdaad als je 150 euro al veel vind......

Rob weet echt waar hij het over heeft. Dus als je je droom wilt waarmaken en je wilt een buro inschakelen: Move2australia
Maar als je 150 euro al veel vind......

Succes
Sas
 
Rob en Marijke leveren geweldig werk .
Je vragen worden altijd in no-time beantwoordt. :up:
Ze nemen je zoveel werk uit handen dat het elke cent waard is en je weet dat als Rob het totaalpakket documenten goedgekeurd heeft ,het ook compleet is voor de visumaanvraag bij DIAC.

Momenteel hebben we een CO dus zitten we in de laatste fase en zonder hun hulp waren we daar nog lang niet geweest .
Onderschat niet wat er allemaal verzameld moet worden.

Groetjes Markus
 
Je hoeft niet te twijfelen aan de eerlijkheid van het verhaal. Ze leveren ons goed werk en denken creatief mee.

Ik denk als je de prijzen van alle bureaus eens naast elkaar gaat leggen, het duidelijk wordt dat ze zeker niet duur zijn. En ja idd, Lost, het bedrag wordt verrekend met de verdere kosten wanneer je met ze in zee gaat.  :up:

Succes er mee!
 
:) Bedankt voor de vele reacties nu al, en jullie hebben me overtuigd! Ik ga het maar proberen...

Enne, met
maar vind het wel veel geld om even over te maken...
bedoelde ik niet dat het teveel is voor de beoordeling, maar eerder om 'zomaar' op de rekening van een 'onbekende' te storten. Vandaar ook de vraag... Dat het véél meer dan dat gaat kosten had ik al door ja!

Ik heb bij een NL bureau op internet al eens zo'n eerste beoordeling ingevuld, maar niet op de site van de Australische immigratiedienst, dus dat ga ik zeker ook eerst even doen.

Bedankt in elk geval, en ik zal iedereen op de hoogte houden wanneer er vorderingen zijn!
 
Hmmm, moet eerlijk zeggen dat ik nogal schrik van de prijzen.

Voor een onderzoekje van 10 minuten vind ik EUR 150 wel veel, en EUR 2500,- voor het totaal vind ik erg ver gaan (ik weet dat er zat bureaus zijn die nog veel meer vragen, maar dat is geen excuus)... :|

Ik was bij George Lombard (die eveneens een uitstekende reputatie heeft) AUD 50 kwijt voor het assessment en AUD 2900 voor de skills (inclusief RPL) en visum. Dat klinkt toch heel anders... :grin:

Ik zou toch maar eens vragen of het niet wat goedkoper kan, you never know... :up:
 
[quote author=franel-go-oz link=topic=8464.msg112057#msg112057 date=1203718374]

Hmmm, moet eerlijk zeggen dat ik nogal schrik van de prijzen.

Voor een onderzoekje van 10 minuten vind ik EUR 150 wel veel,
[/quote]

Voor de goede orde, ik ging uit van de standaard kansbeoordeling. Ik begrijp van Rob dat de kansbeoordeling van M2A veel gedetailleerder en uitgebereider is dan normaal, en uiteraard kan dat een hoger bedrag rechtvaardigen.

Ter voorkoming van misverstanden... :smile:
 
Die analyse van Rob is zeker de 150 euro waard. Uitgebreid document, ongeveer 10 pagina's, en ik heb zeker een half uur met Rob aan de telefoon gezeten..!
 
Oké da's dan waarschijnlijk meer dan die 10 minuutjes werk ja!
Bedankt voor alle berichten :) het helpt wel in de overweging!
 
Als je even de site van Live Downunder bezoekt (voorheen The Immigration group) kun je misschien even de online assessment doen, is gratis en ook een heel goed bureau, geen verplichtingen verder;

http://www.emigreren-australie.nl/online-assessment.html 
 
Back
Top