kerncentrale in Cooroy ? Industriezone in Cooroy ?

Ivan

New Member
Ik vernam van een kennis uit Cooroy per mail dat er plannen zouden zijn om in de buurt van Cooroy een kerncentrale te bouwen om het gebrek aan electriciteit in de regio op te vangen . Nu is de NOOSA regio , evenals de gehele Sunshine Coast in snelle expansie en kan ik begrijpen dat ze water en electriciteitsproblemen kennen . Daarboven zou er in Cooroy een industriezone komen . Dus een bijkomende reden om die kercentrale te bouwen . Heeft iemand daarover al wat meer gehoord en kan die RUMOUR(S) bevestigen ? Wij zouden ons precies in die regio willen vestigen , vandaar ? Groetjes van Ivan
 
[quote author=Ivan link=topic=6536.msg80909#msg80909 date=1171059357]
Wij zouden ons precies in die regio willen vestigen , vandaar ? [/quote]

Maakt dat wat uit, dan?  :?  :?
 
Zie het verband ook niet helemaal. Ik weet dat ik hiermee een heleboel mensen tegen mij in het harnas jaag maar persoonlijk heb ik niets tegen zo'n centrale. Ok windmolen parken en zonneparken zijn schoner maar dit is zeker niet de slechtste manier van energie voorziening.
 
Ik zie het verband wel degelijk.

Kijk maar naar Borssele, daar heeft 3/4 jaar licht radioactief koelwater naar buiten staan lekken, nee heeft waarschijnlijk niet in de krant gestaan, bedrijfsgeheim zeg maar. Bovendien zijn kerncentrales interessante objecten voor terrostische aanslagen (verdiep je maar eens in de beveiliging van kerncentrales). En wat dacht je van de ontploffing in Tjernobyl...
Kan me dus voorstellen dat als je de keuze hebt om je ergens te gaan vestigen dat het een plek waar mogelijk een kerncentrale wordt gebouwd niet de meest prettige plek is. Maar ja, dat is voor iedereen persoonlijk.

Maar goed, dat was je vraag niet, moet er dus misschien niet op reageren. Want op je vraag heb ik geen antwoord.
 
kernenergie is schone energie zeggen ze . Er is maar 1 klein probleempje.
WAT DOEN WE MET HET AFVAL ???????
DUS LIEVER GEEN KERNCENTRALE IN MIJN BUURT.
chernobyl kon ook niet kapot zeiden ze.
 
Back
Top