Keuze luchtvaart maatschapij, welke mogelijkheden zijn er?

hansbelg

New Member
Hallo allemaal,

Aangezien mijn visa ondertussen is goedgekeurd ben ik dus volop bezig met het zoeken naar de beste optie inzake enkel ticket richting Brisbane half Januari.
Dit kwam er tot dusver uit de bus:

Singapore airlines: normaal toegelaten gewicht checked bagage 20kg
Email gestuurd > 10kg extra toegestaan voor emigrant

Emirates: normaal toegelaten gewicht checked bagage 30kg
gebeld > geen extra checked bagage toegestaan voor emigrant

Etihad Airways: zelfde als Emirates

Qantas: normaal toegelaten gewicht checked bagage 1 piece 23kg
indien Qantas club member 2x23kg (kostprijs 380AUD voor 1 jaar)
Imigrant fare > gebeld > niet verkrijgbaar direct bij Qantas alleen via IOM
Email gestuurd naar IOM Australia voor quote > wachten op response

Indien iemand nog recente info heeft van tickets altijd info welkom zowel voor mij als voor iedereen die er in de nabije toekomst mee te maken krijgt

cheers Hans
 
10kg extra voor emigrant kost je bij SA wel 250 euro extra. Als je ten minste een low budget ticket hebt. Ben je VIP dan is het wellicht gratis ;)
 
response van IOM australië > bel de IOM benelux office > "deze service is enkel mogelijk voor Australiers die terug naar australië gaan". Dit terwijl het wel duidelijk op de website van +IOM australie staat dat het ook voor "skilled migration visa holders" verkrijgbaar is.
Nu maar hopen dat IOM australië mij kan helpen

Qatar: tot nu toe niemand vastgekregen, ongeveer 25 minuten naar zo'n onozel muziekje geluisterd.

Qantas: Excess baggage fees: mogelijkheid van het vooraf kopen van excess bagage aan 90$ per suk van 23kg
heavy charge: voor elk stuk bagage dat te veel weegd (max 32kg) 50$
indien ik dus 2 stuks van 32kg zou meenemen dan kom ik uit op 90+50+50=190$ hier zou ik nog mee kunnen leven.
 
Ik ben ook al een beetje aan het kijken wat het voordeligste is. Ik ga in juni naar Adelaide en wil ook nog mijn mountainbike meenemen en die weegt nogal iets en dan moet de normale koffer ook nog mee :confused:
Maar wat jij zegt over Qantas....$190 kan ik ook mee leven
Heb een vriendin die in een reisbureau werkt, ga haar een keer vragen of zij nog ideen heeft
 
Vergeet IOM maar snel. Die kunnen wel degelijk tickets voor je regelen met extra bagage, maar die prijzen (en bijbehorende vliegtijden) zijn zo om van te huilen dat je je echt afvraagt welke zot daar nu gebruik van maakt...

Wij zijn met Qatar (bel niet, want ze geven geen migranten-killo's, heb ik al gevraagd ;) )gevlogen (Een uitstekende service!). We hadden veels te veel bagage bij. We mochten 23 kg per persoon hebben + 7 kg handbagage, maar dat checken ze niet en een laptoptas/fototas/handtas telt daar niet bij. We hadden over de honderd kilo! kregen dan omdat we zo lief keken wel 30kg gratis, maar de rest mochten we bijbetalen. Iets van een 200-en-euro extra nog (14 euro/kg), maar ja, daar denk je op dat moment echt niet bij na hoor, en achteraf ga je er ook niet van huilen, want je hebt je gegeerde spulletjes lekker en je bent in het "beloofde land".
Emigreren kost nu eenmaal geld, of je moet als vluchteling kunnen gaan, maar ik denk niet dat "economische vluchtelingen" op de toegelaten lijst staat ;)
 
Het is dus IOM geworden, beste prijs en vlucht-tijden vallen heus wel mee.
Kostprijs 1535 US$ 2 stuch checked luggage inbegrepen van 23 kg.
Misschien dat ik nog een stuk baggage bijkoop, zou mij nog eens 100€ meer kosten
 
1535 dollar vindt ik ook best veel.
Qatar is voor mij geen optie, die vliegen niet naar Adelaide en met fiets en koffer(s) van Melbourne naar Adelaide te "fietsen" is geen doen.
Heb een keer gekeken wat het zou gaan kosten om mijn fiets op te laten sturen.... +/- 150 euro, dat is ook nog te doen. Moet het dan bijna compleet uit elkaar gaan halen maar dat is beter dan $60/kg
 
Ik denk dat je met 1535 dollar best een goede deal hebt gedaan, zeker met de extra bagage. Een enkele reis betekent niet de helft van de prijs van een retour ticket; vaak is een enkeltje bijna net zo duur.
 
Ja, ik moet zeggen dat ik wel even schrok van die prijs. Zeker voor een enkele reis, maar een snelle zoekopdracht levert me een prijs op die toch redelijk in de buurt komt. Waarschijnlijk net een duurdere periode of bestemming? Wij hebben ook niet de goedkoopste vlucht genomen, gewoon vanwege de gemakkelijkheid. Je kunt het helemaal gaan uitpluizen tot op de laatste euro, maar ach. Die 50 dollar die je dan uitspaart... En 2x 23kg is ook niet niks trouwens!
 
Ik heb net nog 2 stuks bagage bijgeboekt aan 111€ het stuk wat ik best een schappelijke prijs vind.
Totaalprijs 1535 US$ = 1163€ + 222€ = 1385€ voor een ticket met 92 kg aan bagage die mee mag
 
Ik heb mijn fiets meegenomen met Emirates, was gratis (zolang totale bagage max. 30 kilo is). Was goed te doen, ik heb twee dozen met kleren via de post gestuurd.
 
... met 92 kg aan bagage die mee mag
Lol, hoe gaat je dat allemaal dragen?

Wij hadden voor ons 3-en iets meer dan 100 kg. 3 koffers, 2 rugzakken, 2 daypacks, een laptoptas, een buggy, een banjo in hoes en nog wat klein grut. 2 karren vol en dan ook nog een dametje van 3 jaar die te moe was om zelf te lopen...
Ik wens je veel succes om dat allemaal mee te pakken. Zorg maar dat je goed "stapelbare verpakkingen" hebt. Op zo'n trolley gaat niet zoveel als het lijkt.
 
:D wij hadden, even rekenen, 2 kleine koffers, 2 rugzakken, een laptoptas, een handtas, 7 grote koffers en twee oververmoeide kinderen die ook steeds naar de wc wilden... in totaal 130 kg (excl kids) in twee trolleys, ging best.

We hadden wel een taxibusje naar schiphol en hulp van een ute vanaf het vliegveld hier...
 
ik heb 4 koffers die allemaal wieltjes hebben (2 of 4) 1x handbaggage en 1 laptoptas.
Familie gaat mij afzetten op de luchthaven dus dat zal wel lukken, bij aankomst heb ik een huurauto geboekt voor de eerste weken dus tot aan de auto zal wel lukken.
Hoop ik :)
 
Back
Top