Keuze luchtvaart maatschapij, welke mogelijkheden zijn er?

Hier nog wat verse info over Malaysia Airlines:
Malaysia Airlines past haar bagageregels fors aan ten gunste van de passagiers die reizen op of na donderdag 14 februari 2013: het maximaal toegestane bagagegewicht wordt aanzienlijk verhoogd en tegelijkertijd worden de tarieven voor overgewicht verlaagd.

Vanaf 14 februari 2013 zijn de volgende regels van toepassing op het maximaal toegestane bagagegewicht:
Economy Class: 30 kilo bagage vrijdom (in plaats van 20 kilo)
Business Class: 40 kilo bagage vrijdom (in plaats van 30 kilo)
First Class: 50 kilo bagage vrijdom (in plaats van 40 kilo)
Wanneer u op of na 14 februari 2014 reist en alsnog meer bagage wenst mee te nemen, krijgt u te maken met een gunstige verlaging voor overbagage. Bovendien zal het tarief berekend worden per bundel van
5 kilo op basis van zones, in tegenstelling tot het huidige tarief per bestemming.
De tarieven per bundel van 5 kilo per zone zijn als volgt:
Zone 1: reizen binnen Maleisië en Zuidoost-Azië - MYR 30 (EUR 7,50) per enkele reis
Zone 2: reizen tussen Maleisië en Azië, Australië en Nieuw-Zeeland - MYR 60 (EUR 15,--) per enkele reis
Zone 3: reizen tussen Maleisië en Europa - MYR 90 (EUR 22,50) per enkele reis.

Snap alleen niet helemaal hoe het dan zit met reizen europa - aus.. Is dat zone 2 + 3? :/
 
Ik heb vandaag toevallig naar Australian Backpackers gebeld om na te vragen hoeveel kg ik eigenlijk mee mag nemen met mijn Cathay Pacific ticket. Ze konden mij nog niet duidelijk antwoorden omdat mijn ticket in 2012 is geboekt is maar in 2013 nog is aangepast, maar in ieder geval is het zo dat Cathay Pacific vanaf 2013 ook 30kg bagage hanteert. Misschien handig om te weten :).
 
Kleine update in dit oude topic

Singapore Airlines geeft 5 kilo per persoon extra als je kunt aantonen dat je emigreert. (je uitschrijving uit de gemeente bijvoorbeeld) Wij hebben ' circumstantial evidence' aangeleverd om dat we nog niet uitgeschreven zijn. (enkele reis ticket, katten migratie documenten) En dat bleek voldoende.

We mogen nu dus 35 kilo per persoon meenemen (naast je handbagage en laptoptas)
 
Wij hadden ook vier koffers via Cathay. Totaal rond de 85 kilo. Daarnaast twee kleine rolkoffers van elk 10 kilo en een laptop tas. Dit alles zonder bijbetaling!
Vervolgens nog een doos van 10 kilo gepost en aan een vriend twee grote Creuset pannen meegegeven.

In ieder geval niet zo dramatisch als toen wij van Oslo naar Dusseldorf vlogen in Januari. Acht grote koffers en ook nog eens een hondenkennel.
dsc_0006.jpg
 
We mogen nu dus 35 kilo per persoon meenemen (naast je handbagage en laptoptas)

Top, dat hebben ze dus weer aangepast. Toen het gewicht van 23 kg naar 30 ging hadden ze de regel voor meer bagage voor emigranten afgeschaft (dik 2 jaar geleden). En in een laptoptas mogen best 2 laptops, daar doen ze dan weer niet moeilijk over (spreek uit ervaring).
 
Hallo! Vraagje, hoe heb jij deze dozen verstuurd?

Als je een beperkt gewicht/grote hebt is PostNL helemaal geen gekke optie (dat staat er ook: met de post) . https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/tarieven/?country=AU 105 euri per 20kg.

In jouw geval is groupage wellicht beter aangezien je ook fietsen mee wilt nemen (zag ik in een andere post van je) . Jouw spullen gaan dan samen met spullen van een ander in één container. Ik zag dat @Thijsvr van HometoHome gebruik maakte. http://xpdite.net/forum/threads/thijs-stelt-zich-voor.13582/page-14#post-217929

En even een stukje forum etiquette ;) Het is hier een klein dorpje met een beperkt aantal redelijk vaste bezoekers die zo'n beetje elk topic lezen. Je hoeft je vraag dus niet op drie plekken tegelijk te stellen om je antwoord te krijgen (meestal) :D

No worries, ik bedoel het niet verkeerd maar weet nu niet in welk topic ik je op weg moet helpen :p
 
Heeft iemand recente ervaring met Malaysia Airlines? Op een Engels forum las ik dat je als emigrant 30+10 kilo mag meenemen. Toen ik hun kantoor in Amsterdam belde hadden ze geen idee wat ik bedoelde...

Bij Singapore Airlines kreeg ik te horen dat het mogelijk is 5 kilo extra te krijgen als iedereen Krys-lid wordt en je geen stopover doet.

Neig nu naar MA ook omdat ze 150 euro goedkoper zijn naar Adelaide .

Iemand andere ervaringen of argumenten voor of tegen?
 
Wij vliegen met Singapore. 30+5 kilo.
We hebben beide een KrisFlyer lidmaatschap. Dat kost niets dus is snel verdiend ;)

Met MA geen ervaring.

Succes!
 
Met China Southern mag je altijd 2 koffers van 23 kilo per persoon meenemen, en bij ons prima bevallen de laatste paar keer dat we er mee vlogen. Geen idee of ze ook op Adelaide vliegen alleen.
 
Heb zowel KLM/Malaysia Airlines als Singapore Airlines gevlogen en SA is toch wel een stuk beter. Gewicht in de koffers was bij ons geen probleem. Het was meer het gewicht van de handbagage aangezien er een aantal delicate maar zware spullen mee moesten. Plus natuurlijk het nodige voor de kleine meid onderweg.
 
Back
Top