kinderen in/naar Perth

C

Carine

begin juni gaan wij met onze drie kids (1/2 j., 3m.,6m.) r. Perth.
Vooral de oudste vindt  t -ja, net als wij- berespannend.

Het zou heerlijk voor haar zijn  te weten dat er nog meer Hollandse (A'damse?) kinderen hetzelfde "moeten doormaken"  :| . Want tsja; voor n zes-jarige is de eigen school en de eigen buurt met eigen vriendjes toch altijd het beste  :up:van de hele wereld...
Hopelijk verandert dat snel als het nu nog onbekende bekend voor haar wordt :wink:.
Verder zijn we op zoek naar scholen. Alle vrije scholen (Steiner schools) hebben wachtlijsten en zijn erg duur.
Ben benieuwd naar ervaringen/ideeen van anderen over verhuizen met kinderen.

Bedankt vast!
Carine
 
I was 5 toen we naar Perth verhuisde, en mijn broertje 3. Dat is nu 18 of zo jaar geleden, dus daar weet ik niet meer veel van :D ....

Ik weet alleen dat het geen problemen heeft op geleverd, en ik vond het alleen maar leuk en spannend denk ik.

Kinderen passen zich heel snel aan, en vergeten makkelijk, dus het komt vast goed!!

Oh, en ik kom oorspronkelijk uit Zaandam :D

He, misschien vind je dit leuk om te lezen  :| :
(wel in het engels..)
http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=186857
:plane: :blahblah:
 
Hoi Simone

Leuk te lezen, dat je oorspronkelijk uit de Zaanstreek komt. Ik ben zelf geboren in Wormerveer en opgegroeid in Zaandam ,ik heb daar ongeveer 25 jaar gewoond ,daarna nog 4 jaar in Zaandijk.Jammer dat je er weinig van kan herinneren ,want het is echt ongelooflijk veranderd in de Zaanstreek. Ik eet niet of jullie daar nog wel eens terug komen voor familie of zo, maar als dat niet zo is en je wilt iets weten of zien van de Zaanstreek kan ik je wel helpen, ik woon er immers om de hoek.

Groetjes Sander  :up:

Groetjes Sander
 
Hoi Sander,

Ja, alle familie woont er nog (zaandam/westzaan) (behalve mijn ouders dan).
En ik ben ook weleens gaan kijken in Krommenie.

Het wordt er lekker volgebouwd :D
Maar de centrumpjes zijn denk ik niet zo heel veel veranderd.

Bedankt voor het aanbod  :)
 
Terwijl ik op zoek was naar een Nederlandse playgroep hier in Perth op het internet, zag ik de volgende website: http://www.users.bigpond.com/devlamingh. De Vlamingh is een Nederlandse school, volgens mij krijgen de kinderen thuis of op school extra lessen, die het Nederlandse curriculum volgen. Kijk maar even op de website, misschien dat je er wat aan hebt. Succes,

Ellen
 
Wij gaan dus ook richting WA (Rockingham) met twee kinderen van 12 en 10. (wonen nu nog in Hoofddorp)  Onze kinderen hebben wel een beetje een voorsprong omdat zij Engels erg goed verstaan en aardig spreken.  Ik weet zeker dat jonge kinderen zich erg snel aanpassen en pikken 't taal gauw op.  Toen wij naar australie gingen als kinderen (mijn broer was 6) ging het heel gemakkelijk.  Wij kwamen terug naar nederland (ik was toen 14) en dat was wel erg moeilijk omdat ik geen woord nederlands sprak maar uiteindelijk ben ik er ook gekomen.  Onze kinderen vinden het erg spannend, zullen wel hun vrienden missen maar krijgen er zoveel voor terug.  Wij hebben ook gekeken naar scholen, ook prive scholen maar deze liggen buiten ons bereik (erg duur!) dus het zal wel een gewone school worden (leuke uitzoeken) ik ben er ook naar toegegaan en vondt het prachtig, wordt veel aan sport gedaan! 
 
Wij hebben net eindelijk dan toch bijna de knoop doorgehakt om (terug) naar WA te gaan.
Eerst nog het huis in de verkoop en hopen dat het een beetje snel lukt.
We willen naar Mandurah toe en ik ben druk aan het zoeken naar informatie over scholen voor onze dochter(11) en zoon(8).
Ons uitgangspunt is al een beetje onhandig omdat het idee van een school op religieuze grondslag mij(Nan) niet aanstaat en de in WA opgegroeide vader(Pete) het idee heeft dat openbare scholen geen goed onderwijs geven.
Het valt me erg tegen wat je kunt vinden op het internet over openbare scholen trouwens, over Katholieke en Anglicaanse scholen veel meer.
Ik ben dus ook heel benieuwd naar informatie/tips hier over.
 
http://www.curriculum.wa.edu.au/pages/publication02.htm

Hopenlijk helpt dit :)


Er zijn ook zeer goede state schools(openbaar) hoor :)
Rossmoyne is de beste in Perth heb ik gehoord(dure wijk), en ik dacht ook Duncraig(noord)??

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je gewend ben/mee opgegroeid bent, het zal vast moeilijk worden de gedachten van Pete te veranderen?  :-D

Succes :)
 
Wij pa ma 3 kids toen 17.15.10 jaar zijn begin 2004 verhuisd vanuit NL naar Rockingham,
De kinderen pasten zich zeer snel aan.
De jongste 2 gaan naar een school van de kerk, en hebben het geweldig naar hun zin.
We zijn nu de trotse bezitters van een prachtig huis 5 min lopen van af de ocean.
Echt heerlijk
 
Henri,
Leuk om te horen, wij kunnen niet wachten.  :lol: Onze jongens spreken al redelijk engels dus ik hoop dat zij snel kunnen wennen.  Kijk ook vaak naar huizen in Rockingham en omgeving maar zullen eerst even moeten huren.  Welke woonwijken zou je aanraden om te huren/kopen en waar moeten wij niet gaan kijken.  Wij zijn niet gelovig dus de kinderen gaan naar een "gewone" school, weet je welke een goede naam hebben?
Willen ook redelijk dichtbij de kust wonen!!!
 
[quote author=Seamic link=topic=1135.msg13622#msg13622 date=1114169463]
Henri,
Leuk om te horen, wij kunnen niet wachten.   :lol: Onze jongens spreken al redelijk engels dus ik hoop dat zij snel kunnen wennen.  Kijk ook vaak naar huizen in Rockingham en omgeving maar zullen eerst even moeten huren.  Welke woonwijken zou je aanraden om te huren/kopen en waar moeten wij niet gaan kijken.  Wij zijn niet gelovig dus de kinderen gaan naar een "gewone" school, weet je welke een goede naam hebben?
Willen ook redelijk dichtbij de kust wonen!!!
[/quote]

hello

Leuk dat jullie "Rocko" uitgekozen hebben om te gaan wonen, ik zou me niet zo druk maken over een huis als je eerst gaat huren,je woont  hier altijd dicht bij de kust.
Maar als je echt iets voor je zelf wilt gaan kopen moet je gewoon zelf gaan orienteren, de regio bladen staan vol met huizen.
Wij huurden eerst in Waikiki en na een half jaar hebben we een heerlijk huis gekocht in (old)Warnbro, de blokken zijn in de oudere wijken groter dan in de "nieuwbouw"
Qua school moet je je echt orienteren waar je woont, in welke wijk bedoel ik dan.
Gedeeltes van Rockingham waar ik je niet op af zou willen sturen zijn de gebieden rond Kwinana, de prijzen zijn misschien goedkoper maar dit heeft een reden.
Wanneer hopen jullie over te komen.....
In ieder geval good luck
 
Bedankt voor je antwoord.  Inderdaad moeten wij hier en daar gaan kijken en zal Kwinana in gedachte houden (of juist niet!).  Wij hopen in oktober te kunnen komen maar 't ligt ook aan 't verkoop van onze huis hier - is erg veel te koop op 't moment, duimen dus!  Mijn moeder is net terug van vakantie, ook in Rockingham geweest en zij vondt het een erg leuke plaats en heeft het ons aangeraden. 

So here we come!
 
Hoi Seamic,

Wij hebben twee meiden (13 en 9 jaar) die het vreselijk vinden dat we vertrekken. Wij hebben nog geen idee waar we ons willen vestigen (Perth of omstreken??) Waarom voor jullie Rockingham?
Hoewel onze meiden redelijk Engels spreken vinden ze m.n. de uniformen iets vreselijks!
Adviezen zijn dan ook meer dan welkom!
 
Hi Eldie,
Zag nu pas je vraag, sorry! Op 't moment ga ik mijn moeders aanbeveling.  Rockingham moet een leuke kust plaats zijn, redelijke prijzen, ligt niet te ver van Perth.  Er gaat een snel bus naar Perth (35 min) en volgend jaar gaat er ook een trein, dus mocht ik in Perth willen werken, is dit wel handig.  Verder willen wij niet echt in een grote stad wonen.  Mijn man en kinderen houden van duiken, dus dan zitten wij denk ik ook wel goed.  Maar uiteindelijk niets staat vast maar wij hebben in ieder geval een plek waar wij gaan beginnen.
Ik heb zelf ook een uniform moeten dragen en vondt 't nooit erg, denk dat het wel snel zal wennen, misschien denken jongens hierover wat makkelijker.  Na schooltijd ga je toch altijd wel omkleden.  Onze oudste heeft er wel veel zin in, zon, zee en avontuurlijk, de jongste vindt het half/half.  Heeft er veel zin in maar zal zijn vrienden wel missen.  De jongens mogen straks wel een hond hebben - dat heeft ook wel geholpen.
Jammer dat de meiden er zo tegenop zien maar weet zeker als zij er eenmaal zijn dat zij het fantastisch zullen vinden.  Misschien kan mijn jongens je dochters wel wat enthousiaster maken!
 
Hoi Seamic,
Dat zou mooi zijn, ik kan alle hulp gebruiken bij het aantrekkelijk kaken van Australie bij de meiden.
Inmiddels ook wel gecharmeerd geraakt door Rockingham, op internet een hoop leuke stulpen al gevonden. Wanneer zijn jullie van plan te vertrekken?
Heb je je daar al verder georienteerd op (vervolg-)onderwijs? Geen idee eigenlijk hoe dat daar geregeld is? Andere forumbezoekers die daar iets zinnigs over kunnen zeggen? Het gaat dus om onderwijs voor meiden van 9 en 13 (dan 14 en bijna 10) jaar oud.
 
Wij hopen rond oktober 2005 te kunnen gaan maar 't hangt ervan af hoe snel wij ons huis kunnen verkopen.  Afgelopen vrijdag eindelijk weer kijkers gehad, hopelijk horen wij deze week iets.  Valt niet mee, mensen willen niet kopen op 't moment of vertrekken allemaal naar australie.  Mochten wij dan kunnen vertrekken dan zouden wij willen dat onze oudste nog een paar maanden primary school gaat volgen en dan in het nieuwe jaar beginnen met high school.  Heb nog over een aantal scholen gelezen en zij zien er goed uit.  Prive scholen zijn voor ons niet weggelegd maar de "gewone scholen" zien er ook goed uit.  Het ligt eraan in welke wijk je gaat wonen, waar ze naar school kunnen.
Je kan ook tegen je meiden vertellen met een dag zoals vandaag (wat daar veel voorkomt) dat je "zonder file" zo naar 't strand kan.  Wij hebben 't vandaag nog niet eens geprobeerd, wonen in Hoofddorp maar ik hoef niet in een hete auto te gaan zitten.  Waar wonen jullie nu en wanneer denken jullie te kunnen gaan?
 
Hoi Carine,
Wat leuk om te horen zeg, wij gaan ook naar Perth. Mijn zonen zijn 7 mnd en 6 jaar. We komen eerst voor een maand (16 juli vertrek) en daarna hopen we in december over te komen.
Mischien wel leuk om elkaar te ontmoeten? Onze kinderen zitten in dezelfde leeftijd.
Ik wil mijn oudste ook graag op een vrije school doen dus het is wel leuk om wat "lotgenoten" te ontmoeten.
Groetjes,
Marina
 
Hoi allemaal,

Nou, als ik het zo lees, gaan er genoeg Nederlanders met kinderen richting Perth! Ik zoek per begin 2006 nog werk in Perth, iemand nog een oppas nodig?  :lol:

Ben momenteel bezig met mijn visumaanvraag en hoop dus begin volgend jaar naar Australie te vertrekken. We wonen dan voorlopig in Menora, Perth, maar willen graag dichter bij de kust wonen. Dus zullen we al gauw op zoek gaan naar een huurhuis in een van de coastal suburbs. Op de langere termijn wordt het waarschijnlijk Dunsborough of omgeving. We hebben zelf geen kinderen.

Ik kom overigens ook uit de Zaanstreek. Opgegroeid in oud-Zaandijk en daarna in Koog aan de Zaan gewoond. Naar school geweest in Zaandam. Ik woon momenteel nog in Amsterdam.

Succes allemaal, groet, Marielle
 
Back
Top