kinderen in perth

shanna

New Member
Hallo ik ben Shanna en ben 8 jaar.
Wij (mijn ouders en zusje en ik) gaan misschien volgend jaar naar Perth Australie en nu ben ik benieuwd of er kinderen van mijn leeftijd in Perth wonen.
Ik zou het leuk vinden om wat te kletsen over dingen en school in perth.
afro.gif

Groetjes Shanna
 
Hoi Shanna,

Mijn dochter Suzanne is 6 jaar oud (bijna al weer 7 zeg ze steeds) en woont dus sinds een jaar in Perth. Suzanne heeft het hier erg naar haar zin. Ze heeft al een heleboel vriendinnetjes op school gemaakt en gaat vaak bij haar vriendinnen spelen of haar vriendinnen komen bij ons. Ze kan hier heel veel buitenspelen en vaak naar het strand of de speeltuin gaan, veel vaker dan in Nederland. Op dit moment heeft Suzanne zwemles op school, dan gaan ze met de hele klas een paar weken iedere dag naar het zwembad en dat vind Suzanne veel prettiger dan een half uurtje per week les krijgen. Ze kan nu dus ook al heel goed zwemmen.

Je kan met al je vragen gewoon bij mij terecht, dan zal ik de antwoorden voor Suzanne wel intikken, want ze leert net lezen en schrijven op school en vind het dus nog moeilijk om te typen op het toetsenbord.

Groetjes,

Sacha
 
Hoi Sacha en Suzanne.

Wat leuk dat jullie gereageerd hebben om mijn vragen.
Toen jullie naar Perth gingen sprak jij Suzanne toen al engels? Was het niet lastig op school> Ik vind het n.l best wel eng om daar naar school te gaan omdat ik eigenlijk nog niet goed engels spreek en al helemaal niet schrijf. Hoe heb jij dat gedaan?
Nu nog een vraagje van mijn zusje. Hoe oud is jou zusje? Mijn zusje wordt zaterdag 5 jaar. Waar wonen jullie precies in Perth. Als wij gaan dan gaan we waarschijnlijk rond bayswater,bassendean of morley wonen.
Nou dat was het wel voor nu. Ik hoop dat je weer terug schrijft.

groetjes Shanna
 
Beste Shanna,

Het is voor Suzanne ook best wel heel spannend geweest toen we hier heen kwamen. Suzanne kende wel wat engelse woordjes, maar niet heel veel. Haar engels kwam vooral door veel kijken naar Dora en thuis een beetje oefenen met mama en papa. Zo hebben we haar bevoorbeeld geleerd hoe haar lichaamsdelen heten (nose, eyes, ears enzo) maar ook hoe je moet vragen naar de WC, gedag zeggen, dat soort dingen. Gewoon om te zorgen dat ze zich een beetje verstaanbaar kon maken op haar eerste schooldag.

Suzanne begon hier op de kleuterschool, maar voor oudere kinderen is er speciaal onderwijs. Buitenlandse kinderen gaan dan naar een speciale school om engels te leren lezen, schrijven en spreken. Daarna gaan ze naar een gewone school. Suzanne sprak na 3 maanden kleuterschool al zo goed engels dat zij niet meer naar de speciale school hoefde te gaan, maar gelijk naar haar eigen school kon.

In de meeste wijken wonen best wel veel andere buitenlandse kinderen en de scholen gaan daar heel goed mee om. Natuurlijk is het heel spannend om naar een nieuwe school te gaan en opnieuw vriendjes te moeten maken, maar je hoeft je niet druk te maken over dat je engels nog niet zo goed is. Na een paar maanden spreek je engels als een echte Australier!

Wij wonen in Butler, helemaal in het noorden van Perth. Vlak bij het strand en vlak bij heel veel natuur met kangaroos en heel veel vogels.

Suzanne's zusje Danielle is 3 jaar oud en wordt in augustus al weer 4.

Groetjes,

Sacha (en Suzanne)
 
Hoi Shanna,
ik zal ook even reageren.
Wij hebben 2 dochters: Thirsa van bijna 7 en Nayeli van 4.
Toen we hier in Perth kwamen waren ze 3 jaar en 4 maanden en spraken geen engels.
Daar is nu niets van te merken. Nayeli gaat nu naar Kindy en praat goed engels. Je kan wel horen dat het niet haar eigen taal is, maar ze kan zich prima verstaanbaar maken. Ook heeft ze genoeg vriendjes.
 
Hoi Shanna,

Ik ben Lorena en ik ben 11 jaar.
Wij gaan ook mischien emigreren naar Australie.
We zijn nog bezig maar wij gaan ook misschien richting Perth.
Hoe is het daar?
Ik ben nog nooit in Australie geweest dus ik ben benieuwd.
Als ik ook ooit in Australie ben kunnen we misschien een keertje afspreken :wink:
Mijn zusje is bijna 8 en mijn broers 10 en 13.
Van Lorena.
 
Hoi Lorena
Wat ik nog weet van Perth is niet heel veel.De laatste keer dat ik daar was was ik 4 jaar oud. Het weer is er in ieder geval wel heel erg lekker.We zullen elkaar maar op de hoogte houden of we gaan en als we gaan wanneer we dan gaan.Zou wel heel erg leuk zijn om elkaar dan op te zoeken. Wanneer zijn jullie van plan om te gaan? En komt misschien een van je ouders uit australie? Mijn vader komt daar namelijk vandaan. Ik hoor het nog wel van je .
Groetjes Shanna
grin.gif
 
Back
Top