Kinderen

Heb met grote interesse jullie berichtjes gelezen. Wij zijn bezig met de emigratieprocedure en vroegen ons al af welk type school we zouden kiezen. Mijn zoontje heeft autisme, maar is ook hoogbegaafd. Ik las ergens dat zulke kinderen (net als in België) ook in het gewone onderwijs terecht kunnen. Misschien toch maar beter een private school dan? Iemand met tips?
 
Het hangt er helemaal vanaf waar je gaat wonen. Ik weet dat er bijvoorbeeld bij mij in de buurt een school is voor kinderen met spraak-taal problemen (heel breed dus eigenlijk). Niet dat dit automatisch wat voor jullie is. Maar je kan eens kijken, en dan weet je een beetje wat voor een scholen er hier te vinden zijn.

http://www.childassoc.situ.com.au/


Dit is een pagina van Education Queensland voor ouders... Misschien kun je daar vinden wat je zoekt.
http://education.qld.gov.au/parents/
 
hai
Onze kids van 9 1/2 jr. en 8 jr. zitten sinds een week of 2 op een state school vlakbij huis.Ze zitten er met 9 andere kinderen van gr. 2-7.
Heerlijk hoor zo'n klein klasje.Ze krijgen verschillende lessen van verschillende leraressen/leraren.De engelse taal pikken ze erg snel op ook thuis beginnen ze tijdens hun spel al engelse woorden te gebruiken dus dat gaat de goede kant op toch?

Voor de rest ging het vliegen perfect naar Oz.We hebben er ook nog een van 2 jr. en ze hebben zich in het vliegtuig keurig gedragen.Ze werden lekker verwend door het personeel dus daar hoef je je niet druk om te maken.Na de vliegreis hebben we wel een paar dagen rustig aan gedaan want er is zoveel nieuw natuurlijk.

Wij hebben hier met z'n vijven in Oz dus wel ons plekkie gevonden hoor.Vooral de rust hier is zalig en in ieder geval niet van die gestresste mensen hier.

Groetjes Sas
 
Sas leuk om te lezen dat jullie je draai hebben gevonden daar! Heerlijk zeg  :up: Hoe lang heeft het ongeveer geduurt voordat  ze zich konden redden in het engels met andere kinderen en op school?

Groetjes Lin
 
Hai

De kids redden zich eigenlijk vanaf dag 1 al redelijk in Oz met hun taal.Ze gebruiken regelmatig gebarentaal en wijzen dingen aan en ach zo komen ze er ook.Op school krijgen ze als huiswerk elke dag hele makkelijke engelse leesboekjes mee naar huis die we dan samen lezen en vertalen.

Ze vinden het zelf eigenlijk ook goed gaan op school.Ze hebben gelukkig maar een klein klasje en dat scheelt ook hoor.Als ze het niet snappen dan probeert de juf het ook met gebarentaal uit te leggen.Ze kunnen er zelf altijd erg om lachen.

Ben blij dat ze het alle 3 een goed idee vonden om naar Oz te gaan.De kids zijn gelukkig en dat is als ouder zijnde toch wel erg lekker.Goede keuze gemaakt in ieder geval.

Groetjes Sas
 
Nou dat klinkt allemaal heel erg leuk! En doet mij goed om te lezen hoe lekker jullie kinderen het daar doen! Gelukkig zijn ze zo flexibel dat ze het allemaal vlug oppakken!

Groetjes Lin
 
10 en 11 maart is er weer een emigratie beurs in Nieuwegein.Mijn man en ik hebben al kaarten besteld!10 euro in de voor verkoop,anders 15 aande deur....Clair :roll:
 
[quote author=clair link=topic=2001.msg33298#msg33298 date=1130281789]
10 en 11 maart is er weer een emigratie beurs in Nieuwegein.Mijn man en ik hebben al kaarten besteld!10 euro in de voor verkoop,anders 15 aande deur....Clair :roll:
[/quote]Ha belachelijk zeg dat je er voor moet betalen, zij willen toch vakmensen hebben!!!!
 
Als alles meezit vertrek ik dus met mijn twee kids (bijna 7 en bijna 1) naar Perth. Phil zal daar naar een gewone state school gaan. Ik wil eerst wel even rondkijken daar voordat hij daadwerkelijk begint, maar tot nu toe ziet het er goed uit (website volg ik nu al en lees de info brieven).
Ik houdt het gewoon een beetje bij aan wat er in de buurt zit en ga straks levende lijve bekijken en dan maken we daar wel een keuze. Ik maak me nu nog geen zorgen... 1 febuari begint daar het schooljaar straks pas weer.!
 
Back
Top