Klein voorzetje voor vernieuwing Visas

Zwerver

Moderator
Slow news day; geen echt nieuws maar toch maar even delen.

Dit geeft me dus wel even de kriebels hoor (en niet naar jou @afterbang). Wat bedoelt Grattan met "younger"? High skilled lijkt me redelijk objectief vast te stellen, maar waar komt de cut off voor "younger" dan te liggen? 30? 35? 40? Met de vergrijzing zoals die nu gaat, zien we straks mensen werken tot hun 70e of verder, welke calculatie heeft Grattan gebruikt om te berekenen hoeveel jaar iemand bijdraagt? Want als het de standaard 40 jaar is, dan is "young" dus rond de 30.

Emulate

Well-Known Member
Dit geeft me dus wel even de kriebels hoor (en niet naar jou @afterbang). Wat bedoelt Grattan met "younger"? High skilled lijkt me redelijk objectief vast te stellen, maar waar komt de cut off voor "younger" dan te liggen? 30? 35? 40? Met de vergrijzing zoals die nu gaat, zien we straks mensen werken tot hun 70e of verder, welke calculatie heeft Grattan gebruikt om te berekenen hoeveel jaar iemand bijdraagt? Want als het de standaard 40 jaar is, dan is "young" dus rond de 30.
Good question. Ik vond die grens van 45 jaar ook al zo arbitrair en kunstmatig.

SteveSW

Well-Known Member
Ik voel me jong....en architecten werken meestal ook door na hun 65e.
Ik hoorde het net op de radio. Jong is: meer binnenbrengen dan kosten. Daar zullen zeker tabellen voor bestaan. In principe zijn die criteria al voldaan, zeggen ze, met de bestaande employer sponsored visas. Daar is de age limit 45 (met gelukkig uitzonderingen for some like us). Maar dan heb je de business investment visa en dat is vaak maar haalbaar voor de ‘wat ouderen’. Daar is dus nog ‘winst’ te halen.

Last edited:

Emulate

Well-Known Member
Op dezelfde manier kun je je afvragen wat 'bijdragen aan de samenleving' betekent. Ook dat wordt alleen maar in cijfers van salarissen en belastingen berekend. Typisch liberalen.

OFX