kleintjes en een bak koffie doen?

Kate

New Member
Ik zal me even snel voorstellen, Kate 33 jaar en heb twee dochters van 2 en van 4 maanden.
Probeer de meiden bilingual op te voeden en lijkt me leuk als ze ook in contact zouden komen met andere kindjes in dezelfde situatie. Zijn er mensen dis dit ook leuk zouden vinden? Wij wonen in Brisbane sinds Sept 2005.

Groetjes
Kate
 
Als je een keer zin hebt om richting de Sunshine Coast te komen, de koffie is hier zo gezet  :up:

Marc
 
Hi Kate,

wij hebben 2 dochters, 5 en 2 jaar en wonen sinds oktober omgeving Brisbane. Waar precies woon je? Dat bilingual moet geen enkel probleem geven, zijn jullie allebei Nederlands? Iris spreekt al 2 talen en dat ging eigenlijk helemaal vanzelf. En Amber van 2 spreekt ook al heel wat woordjes engels. Wij zijn beide Nederlands en spreken eigenlijk alleen maar Nederlands thuis  :)

Groetjes Lin
 
Hoi Kate,

Wij wonen hier sinds september 2004 en spreken thuis alleen Nederlands met onze kinderen (6 en 9 jaar). Ze spreken inmiddels redelijk vloeiend Engels en Nederlands gaat nog steeds erg goed, al wordt er soms wat gemixed. Heb vorige week ook een middag georganiseerd met 2 andere Nederlandse kinderen van dezelfde leeftijd om dezelfde redenen die jij hebt. Het Nederlands levendig houden. En wat bleek.... Bijna de hele middag hoorden we ze Engels praten. Ik vrees dus dat de kinderen het meeste Nederlands van de ouders mee krijgen.
Maar je bent altijd welkom om je dochtertje met mijn dochter te laten spelen hoor.
Wij wonen vlak bij Caloundra.

Groetjes,
Gabriëlle 
 
Ik woon in Boondall ( Northside zo een 12 klm van de stad). IK ben Australisch maar heb 17 jaar in NL gewoond. Ik praat veel Engels thuis en Emma mijn dochter van twee verstaat redelijk veel NL's maar helaas als ze oma of opa aan de lijn heeft dan merk ik dat het niet allemaal even soepel gaat.  We nemen ons dan voor om veel meer NL's te praten maar vallen dan toch weer terug op het Engels.
Lijkt me hartstikke leuk om met jullie allemaal wat af te spreken!!
 
Hé, da's toevallig.... Onze dochter (bijna 4 jr) heet ook Emma  :up:  :up:  :up: En ik werk in Deagon... Niet ver van Boondall

KC
 
Hi Kate,

Wat een leuk initiatief om elkaar eens te ontmoeten zodat de kleintjes kunnen spelen en Nederlands kunnen praten. We zijn sinds 6 weken hier in Brisbane en beide Nederlands, dus echt Engels praten kan onze dochter (Indah, bijna 3) nog niet. Des te leuker als ze eens kan spelen met andere kinderen en zich wel verstaanbaar kan maken. Ze voelt zich duidelijk nog niet op haar gemak als alle kinderen alleen maar Engels kunnen praten. Voor ons komt dit dus als geroepen! ik had ook een keer ergens gelezen dat er een soort van dutch playgroup in Brisbane eens in de zoveel tijd wordt georganiseerd, weet iemand daar toevallig ook wat vanaf? Inmiddels heb je al zoveel reacties misschien goed om een grote speeltuin op zoeken die een beetje centraal ligt zodat de kinderen echt uit de voeten kunnen.

Groetjes van Marjon
 
Hi Kate, welkom in Brisbane!
Ik ben een keertje naar de speelgroep geweest. Helaas heb ik haar email adres niet meer. Maar ik geloof dat ik op de maillijst sta :). Zodra ik een berichtje ontvang van weer zo'n meeting dan zal ik hier ook even een oproepje plaatsen.

Dus houd het topic in de gaten!

Groetjes Lin
 
Hi Lin,

Heet je Kate nou welkom in Brisbane (die woont hier toch al een tijdje?) of mij?
Je zit toch niet nu al aan de wijn he?  :)

Groetjes van Marjon
 
:oops: Oops sorry :-D
Ik bedoel jou natuurlijk Marjon! Je zit hier toch sinds 6 weken?


Groetjes Lin :)
 
Hoi Marjon en welkom in Brisbane.
Het lijkt mij leuk om wat af te spreken met iedereen en een park is een goed plan denk ik. Ik weet niet echt hoe dit moet en wat je wel en niet op het forum mag neer zetten  dus misschien dat jullie mij persoonlijk willen mailen met jullie tel nummers en dan kunnen we een datum prikken.
Lijkt mij erg gezellig. Tot horens
Groetjes
Kate :)
 
Hoi Kate,

Dank je, ik vol me al heel erg welkom hier. Ik heb je gelijk een mailtje gestuurd om snel af te kunnen spreken. Lijkt me ook erg gezellig met al die kids.



Hoi Lin,

We zijn in Kippa Ring beland 30 km ten noorden van de city. Ik heb net maar even de laatste stand van zaken een beetje bijgewerkt.



Groetjes
 
Marjon, ik heb net even je weblog bekeken, leuk om te lezen hoe het jullie vergaat!

:wink: zal ik ook maar eens even gelijk in de laatste stand van zaken spieken :)
 
Hoi allemaal,

In de tweede helft van oktober komen wij richting Brisbane met onze kids van 3 en 5. Het wordt een orienterende vakantie om te kijken waar wij ons willen gaan vestigen. Onze interesse gaat uit naar Queensland. We zouden het leuk vinden om mensen te ontmoeten die ook kleine kinderen hebben en die dezelfde stap hebben gezet. Om jullie ervaringen te horen maar vooral ook zodat onze kinderen andere Nederlandse kinderen in Australie kunnen ontmoeten. De oudste zit al vol vragen en wil ook graag een keer op een school gaan kijken.

Ik zie dat jullie druk koffie afspraken aan het maken zijn. Als jullie het leuk vinden, willen wij ook graag een keertje een bakkie komen halen!!!

Groetjes, Arwen
 
Hallo allemaal,

Ik heb samen met Marjon een datum geprikt en hoop dat er meerdere mensen zullen zijn die we zullen ontmoeten.
De plaats is Chipmunks in the Westfield Shopping Centre van Northlakes/Mango Hill. (http://www.chipmunks.com.au)

We hebben op zondag 30 juli om 10.00 afgesproken. We hebben voor het weekend gekozen zodat de partners eventueel ook mee kunnen. Ik hoop dat Marc en Gabrielle het ook leuk zouden vinden hoewel het niet echt om de hoek is.

Arwen als je een datum hebt laat het ons weten en dan lijkt mij het hartsikke leuk om wat te organiseren. Ik zie dat jullie uit dezelfde stad komen als wij!

Hopelijk tot ziens allemaal.

Groetjes
Kate
 
Nou,

lijkt me een goed plan!  :)

Is het allemaal zeker en vast? North Lakes is hier zo'n 45 minuten vandaan, dus da's om de hoek!  :-D

Marc
 
Back
Top