Koffiezet apparaat

Familie S

XPdite Sponsor
En jawel net nu lijkt onze Senseo de geest te gaan geven.
Dus wat doe je dan als echte Nederlander in November?
Je vraagt Sinterklaas om een nieuwe.
Zegt die goede man tegen mij:
"Een nieuwe Senseo? Heb je daar wel wat aan in Australie?"
En daar weet ik het antwoord wel op: "Nee dus."
Daarom de vraag aan alle Ozzies:
We zijn geen liefhebbers van oploskoffie en we drinken vaak maar 1 of 2 kopjes koffie per uur.
Watvoor machine raden jullie ons aan om aan de sint te vragen?
 
Wij hebben een Nespresso apparaat en halen cupjes bij Myer. Je kunt ze ook online bestellen. Niet de goedkoopste oplossing (no pun intended), maar zeker smakelijker dan oploskoffie!
 
Wij gebruiken gewoon de Senseo, gekocht in........Australie.
Geen probleem dus.
Inderdaad zijn de pads wat duurder, maar vooruit dan heb je in ieder geval lekkere koffie.
 
Enne trouwens, zijn jullie verslaafd aan de koffie?
"we drinken MAAR 1 of 2 kopjes PER UUR"
 
Zou gewoon een Senseo vragen aan de Beste Vrind van ieder Kind.... Ben zo blij dat we die van ons hebben meegenomen!!!!
 
Nespresso is een stuk duurder, dus misschien minder geschikt bij 2-3 kopjes per uur.. Maar het is wel veel lekkerder dan Senseo! Als Senseo je goed bevalt, dan kun je dat in AU ook gewoon nemen, lijkt me.
 
Tja, als koffie liefhebber dan ook maar even een bijdrage:

Inderdaad de Senseo is gewoon te koop in Australie. Zelfs in Perth:). Prijzen van de pads geen idee, maar anderen hebben al geadviseerd...

Wij hebben ervoor gekozen om een 'echte' koffie machine aan te schaffen (Ergens in onze lastavaza heb ik een fotootje van dat apparaat staan geloof ik. Als ik hem nog snel kan vinden link ik het hier ook wel weer effe in:)). En daar hebben we nooit (bijna 5 jaar nu) spijt gehad.. geen seconde (behalve dan 1 keer toen ie voor onderhoud even weg moest en we hem een paar dagen kwijt waren :-().

Mocht je die richting uit willen, kijk dan vooral naar een Saeco machine, en voor wat betreft koffie bonen (maar dat is natuurlijk een persoonlijker voorkeur) de Vittoria Espresso bonen ...
 
eerrmmm even een vraagje tussendoor:

ik dacht dat Oz 110 V had (ipv de 220 in Nederland)? Kun je dan toch electrische apparatuur meenemen? Wij zitten hier al te rekenen wat je allemaal aan apparatuur hebt die dan vervangen moet worden en waar je eventueel een andere stekker voor kunt vinden (bv een laptop). Maar misschien is dat helemaal niet nodig?

en terug on topic: wij drinken ook niet veel koffie, maar we zetten nog steeds ouderwets met een gewoon koffiezetapparaat. Prima koffie en het voordeel is dat je niet iets extra's hoeft te doen als er een keer wel veel mensen zijn - dan maak je de pot gewoon wat voller! ;-)
Vroeger deden we het nog met zo'n ouderwetse losse filter op een thermosfles en dan opschenken. Gaat ook prima! En het is een stuk goedkoper :).
 
eerrmmm even een vraagje tussendoor:

ik dacht dat Oz 110 V had (ipv de 220 in Nederland)? Kun je dan toch electrische apparatuur meenemen? Wij zitten hier al te rekenen wat je allemaal aan apparatuur hebt die dan vervangen moet worden en waar je eventueel een andere stekker voor kunt vinden (bv een laptop). Maar misschien is dat helemaal niet nodig?
Nee hoor je apparaten kun je hier (met een andere stekker) gewoon gebruiken. Zie bijvoorbeeld:
http://www.kropla.com/electric2.htm
Hieruit blijkt overigens dat ook NL geen 220 maar 230 Volt heeft. Ik geloof dat er ooit eens een overgang is geweest van 220 naar 230, maar d'r zijn vast wel forumleden die er meer van weten. Ook staat in dit overzicht 240 bij Australie, maar dat is geen probleem (zelfde frequentie is wel belangrijk).

en terug on topic: wij drinken ook niet veel koffie, maar we zetten nog steeds ouderwets met een gewoon koffiezetapparaat. Prima koffie en het voordeel is dat je niet iets extra's hoeft te doen als er een keer wel veel mensen zijn - dan maak je de pot gewoon wat voller! ;-)
Vroeger deden we het nog met zo'n ouderwetse losse filter op een thermosfles en dan opschenken. Gaat ook prima! En het is een stuk goedkoper :).
Als je echt van koffie wilt genieten kan ik alleen maar een espresso apparaat aanbevelen. Iets meer werk wellicht, maar een stuk lekkerder. Sinds ik zo'n apparaat heb hoef ik eigenlijk geen andere koffie meer.
 
Ter bevestiging: Australie is 240 Volt, in principe zijn alle electrische apparaten uit NL bruikbaar hier..
 
Wij maakten koffie met zo'n Italiaans espressopotje op het fornuis. Van een Etiopische dame geleerd, perfect! Valt of staat wel met goede koffie. Uiteindelijk vonden we de koffie van de Aldi (volgens mij Kenia) het lekkerst.
Maar goed, geen ervaring met koffiefabrieken op het aanrecht (helaas)... dat zal ongetwijfeld nog beter zijn. Men roeit met de riemen....
 
Als zijspoor: Heb een keer gehad dat ik de stroom netjes van de groep af had gehaald in mijn slaapkamer. Ik testen of het licht het deed, maar nee die deed het niet meer. Vervolgens een wandcontact open gemaakt, krijg ik me toch een opflikker...men... Die duurde zeker een kwartier a half uur voordat ik het "bibberige" gevoel kwijt was. Wat bleek nou? De ene helft van de kamer hoorde bij de ene groep in de meterkast en de andere helft van de kamer bij een andere groep in de meterkast. Wat een gare constructie!
 
Als zijspoor: Heb een keer gehad dat ik de stroom netjes van de groep af had gehaald in mijn slaapkamer. Ik testen of het licht het deed, maar nee die deed het niet meer. Vervolgens een wandcontact open gemaakt, krijg ik me toch een opflikker...men... Die duurde zeker een kwartier a half uur voordat ik het "bibberige" gevoel kwijt was. Wat bleek nou? De ene helft van de kamer hoorde bij de ene groep in de meterkast en de andere helft van de kamer bij een andere groep in de meterkast. Wat een gare constructie!
Moet je hier in OZ zeker niet doen.
Ten eerste mag je dat helemaal niet.
Ten tweede zit alle verlichting op een andere groep dan de stopcontacten.
Het proberen van een lichtknopje doet hier dus niet zoveel.
Ik vind het sowieso niet zo slim, om niet het stopcontact waar je aan gaat sleutelen even te testen :-(

Bart
 
Living on the edge :grin:


Mag je niet eens een stopcontact opendraaien in Australië? (misschien maar beter ook :lol: )
 
Back
Top