Koffiezet apparaat

Het beste is om de hoofdschakelaar uit te zetten.
Het stomme hier is dat alles aan elkaar doorgelusd zit.
Zo heb je bij de lamp drie rode (positive), 2 zwarte (aarde) en enkele witte draden lopen.
Erg irritant.
 
Er bestaan al verschillende draadjes over dit onderwerp.
Australie is officieel 240 Volt , maar alle apparatuur van NL kan hier gebruikt worden, ook al is het 220 of 230 V./
De meeste nieuwe apparaten zoals mobiele phones, laptop, scheerapparaten, etc hebben oplaadbare stekkers welke varieren van 110 tot 250 V, dus kun je automatisch overal ter wereld gebruiken.

Zoals al hierboven vermeld zit de verlichting op een andere groep dan de stopkontakten, veelal zie je 8 Amp stoppen voor verlichting en 20 AMp tot 30 Amp stoppen bij de wandcontacten.

Officieel mag je zelf geen stopkontakten open maken of vernieuwen, maar iedereen doet het natuurlijk.
Het enige wat je eigenlijk mag is een lamp indraaien. Voor al het andere moet je een electricien inschakelen.
Mocht je toch een nieuwe verlichting op willen hangen of een stopkontakt aanleggen/vervangen, dan volgt hier de meest voor de hand liggende tip:

Doe een schemerlamp in je stopkontakt, loop naar buiten en probeer welke schakelaar in de meterkast de lamp doet uit gaan, dan als tweede test doe je je schroevedraaier op beide draden en als de vonken er van af vliegen dan weet je dat er nog iets fout zit, pas daarna kun je dus rustig je werk doen.
Die tweede test zou nooit nodig zijn, maar het kost je precies 1 sekonde.

Het is ook heel handig als je een grafiekje maakt van al de stoppen in de meterkast met welke kamers (zowel verlichting als stopkontakten) zijn verbonden en bewaar deze grafiek in de bovenste lade bij je zaklantaarn.

Ik vind toch dat je in Australie vaker stroomstoringen hebt dan in NL en ook dat je vaker de lampen moet vernieuwen (behalve nu dus die longshots.

Cheers
Jan
 
Als zijspoor: Heb een keer gehad dat ik de stroom netjes van de groep af had gehaald in mijn slaapkamer. Ik testen of het licht het deed, maar nee die deed het niet meer. Vervolgens een wandcontact open gemaakt, krijg ik me toch een opflikker...men... Die duurde zeker een kwartier a half uur voordat ik het "bibberige" gevoel kwijt was. Wat bleek nou? De ene helft van de kamer hoorde bij de ene groep in de meterkast en de andere helft van de kamer bij een andere groep in de meterkast. Wat een gare constructie!

Dat is hier in Nederland ook vaak zo. Bij ons in de kamer ook.
Toen ik het stroom hier thuis heb aangelegd heb ik ook een keer een klap gehad.
Alleen was ik toen zwanger van de jongste.
Maanden heb ik aan moeten horen dat het mijn schuld was dat hij licht blond haar zonder krullen had.
Dat heeft Menno wel en ik zou met die klap, die van Nico eruit gemept hebben. :grin:

@Wilsil: zijn de witte dan de nul draden??
Leuke nieuwe studie in OZ! :grin:
 
Ja doei die Senseo gaat dus echt niet weg....er zijn grenzen.

Onze "sponsor" in Nederland haalt elk half jaar 20 voordeel pakken
(56 pads) Perla dark roast bij appie (1120 pads = bij ons 2x3 bakkies voor half jaar+) en stuurt ze richting onze dirtroad. Voor een half jaar komt dat neer op zo'n 190 Aussi met hulp uit Nederland. Zonder hulp uit Nederland kost dat ongeveer 235 Aussi via Dutch food sites. Nu de dollar zo hoog staat valt het verschil dus wel mee. Ja, je moet wat over hebben voor je bakkie. Al vind ik iets meer dan AUS-$1 per dag voor 6 bakkies gemaakt van ons eigen lekkere regenwater hier in de bush toch nog wel heel erg meevallen.

Cheers Stephen
 
Thanks voor alle tips, we zijn zoekende, want inmiddels komen er kopjes expresso uit de Senseo. :grin:
 
Als het om koffie gaat, dan ben ik picky. Ik vind Senseos en Nespresso machines fake. Pods en cups en god weet wat voor chemicals ze d'r in hebben gedaan en ik ben ook totaal niet impressed met het extra afval en de productie van de cups en pods. Wat is er toch verkeerd aan koffie zetten? Ik heb jaren koffie in een plunger (cafétiere) of in een percolator gemaakt. Echte koffie, heerlijk! Ik heb nooit gezien wat the added value van een machine als Senseo is. Een plunger kan je goedkoop vinden, je gooit koffie in de pot en water d'r bovenop, simpeler kan het niet. De percolator is ook al zo simpel (let wel op als je een induction cooktop hebt).

Als je het gemak van een koffiezet/espresso-apparaat wilt, kijk dan 's op de koffiefora, zoals www.coffeesnobs.com.au voor adviezen over welk apparaat.

Prut :)

Irene
 
Als het om koffie gaat, dan ben ik picky. Ik vind Senseos en Nespresso machines fake. Pods en cups en god weet wat voor chemicals ze d'r in hebben gedaan en ik ben ook totaal niet impressed met het extra afval en de productie van de cups en pods. Wat is er toch verkeerd aan koffie zetten? Ik heb jaren koffie in een plunger (cafétiere) of in een percolator gemaakt. Echte koffie, heerlijk! Ik heb nooit gezien wat the added value van een machine als Senseo is. Een plunger kan je goedkoop vinden, je gooit koffie in de pot en water d'r bovenop, simpeler kan het niet. De percolator is ook al zo simpel (let wel op als je een induction cooktop hebt).

Als je het gemak van een koffiezet/espresso-apparaat wilt, kijk dan 's op de koffiefora, zoals www.coffeesnobs.com.au voor adviezen over welk apparaat.

Prut :)

Irene

Hier gaat het echt om de eenmansbakkies, eenvoud en snelheid. Dat is de reden van een senseo. Een traditioneel apparaat zou meer zooi opleveren.
 
euuuhhh...jullie weten wel dat je uit je mond gaat stinken van koffie he? :evil: :grin:
 
Heerlijk bakkie Senseo! Ik kan echt niet zonder! San drinkt graag die oplossh*t, dat vind ik echt niet te pruimen.
Dus is zet ook bakkies voor mezelf. Perfect! Ik haal mijn pads in de Dutchshop, grotere verpakking en vaak ook AH merk. Is toch iets goedkoper dan de pakjes bij Coles of Woollies.
 
Als we het over de prijs van de pads hebben: het is inderdaad goedkoper om ze via Nederland hierheen te laten komen (bulk post) of via bezoekers :)

Daarnaast is er nog een andere oplossing. Zoek op EBay naar ECOPADS. Dit zijn hervulbare pads voor de Senseo machine. Hebben wij ook. Even wat testen met koffiebonen - zo maak je je eigen senseo koffie.
 
Hmmm, nice topic for me, maar ook pas sinds enkele weken... dak koffie ben leren apprecieren! Ervoor gunde ik mezelf altijd een kop instant capucchino, rommel zou je denken, maar omdat ik de gangbare koffiesoorten niet kon smaken was dat voor mij de enige boostdrank die ik lekker vond :mellow: Door de bio koffie te ruiken die mn collega steeds dronk, werd er een of ander zin-tuig ineens geprikkeld :p dus, ikke een zakje voor de percolator (die in de kast staat voor als er bezoek komt) mee naar huis, en whahhhw ik ben verkocht! TIP dus voor deze topiclovers, TASTE BIO COFFEE (bv een in Nederland verdeeld merk: Simon Levelt), en dan heerlijke brokje chocolade erbij.... JAaaa, tis bijna Valentijn, dus verwen jezelf EN je omgeving; ze zullen het verschil merken!
 
Lol, met een stukkie chocolade smaakt ELKE koffie nog lekkerder:)

Zonder gekheid Kruisje, als je echt een koffie liefhebber bent, schaf een espresso machine (manual of automatisch afhankelijk van je budget en hoeveel tijd je ermee kwijt wilt zijn). Kies de juiste koffie bonen (voor mij maar een, Vittoria Espresso bonen) en je wilt nooit meer anders!!
 
Ik ga toch echt mijn espresso-apparaat verschepen straks :) Ik ben zo afgeknapt op die Senseo-rommel :x
 
We hopen nog steeds dat ons espresso apparaat (voorheen Senseo :grin:) het gaat volhouden tot vertrek.
Dan zoeken we in OZ een mooi nieuw apparaat, scheelt weer container inhoud en kan je direct een lekker bakje koffie zetten in je nieuwe apparaat bij aankomst. :wink:
Toch grappig, zoveel meningen over koffie.
 
Back
Top