Koksdiploma

clair

New Member
Zijn hier mensen die met een koksdiploma of als kok een visum hebben binnen gesleept??
 
Yep, wel een tijdje geleden (en op een sponsorship), mijn hubbie is Chef

Groetjes
Syl
 
Als je met de "search" knop "kok" intypt, krijg je 3 bladzijden met een reply waar het woord "kok" in voorkomt. Er zijn ook variaties op het woord, zoals koken, chefkok, waterkoker etc. Als je door de bladzijden heen gaat, zal je wat moeten schiften, maar er is veel info eruit te halen.

Probeer maar eens, ik hoor wel of het geholpen heeft.

Sux6, Rene
 
Hoi Clair,

Onze aanvraag loopt nu bij de DIMIA, en we gaan op mijn vriend's naam, en hij is TRA-accepted als cook
We verwachten de oproep tot medische keuring binnen een maand of 2......

Aukje.
 
hoi ,wij zijn ook bezig ons visum aan het aanvragen op basis van mijn man (hij is kok) .
Zal wel geen probleem zijn denk ik  :wink:
groeten ,Katja
 
Hoi Aukje,

Hoeveel jaar ervaring heeft jouw man?
Moet dat perse 3 jaar zijn of is een diploma ook goed genoeg?

Ik zag dat "cook"zowel op de SOL en de MODL lijst voorkomt.
Koken is een hobby van me en ik wil in sept.gaan beginnen met een basis opleiding voor kok.Het is een deeltijd opleiding dus ik wil het gaan combineren met werk om ook ervaring op te doen.
Ik hoop op deze manier in aamerking te komen voor een visum.
 
Hoi Clair,

Mijn vriend is op zijn 16e begonnen met de opleiding, daarbij moest hij telkens 1 dag in de week naar school en de rest vd dagen werken. Dat heeft hij in totaal 3 jaar gedaan ( dus 3 jaar school én 'apprenticeship' tegelijk), daarna had hij de diploma's restaurantkok (2-jarige opleiding maar hij heeft die in 1 jaar gedaan) en voortgezet restaurantkok (2-jarige opleiding).
Daarna is hij fulltime gaan werken, dus hij heeft daarna (hij is nu 28) in totaal nog zo'n 7 jaar werkervaring opgedaan.
Voor zover ik me kan herinneren van de TRA-procedure is dat apprenticeships, hoewel ze heel belangrijk worden geacht, NIET meetellen als werkervaring. Maar dat moet je even navragen, want ik weet het niet zeker.
Dus ik denk dat je na je opleiding nog 3 jaar werkervaring op moet bouwen.

Aukje.
 
Bedankt voor de info.
Maar nou dacht ik ergens te hebben gelezen dat als je een Modl beroep hebt,anderhalf jaar werkervaring al goed genoeg is??

Dit is wel belangrijk om te weten want dan weet ik wanneer ik voor een visum in aanmerking kom.
 
Ik weet het niet precies, want wij werken met een bureau, vandaar.
Maar kun je vast wel vinden op www.immi.gov.au !!!

Succes,
Aukje.
 
Back
Top