Komen we nu wel of niet in aanmerking?

KimOz

New Member
Hoi allemaal,
Ik zwerf hier al en tijdje rond. Mijn man wilde al die tijd nog niet, maar begint nu van gedachte te veranderen. Nu probeer ik dus te achterhalen of we eigenlijk wel in aanmerking komen voor een visum. Ik heb alle lijsten doorgenomen, SOL, MODL, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Onze situatie:
Mijn man, Ivo, is 32, WO bedrijfskunde gedaan, richting informatie management, werkt nu vijf jaar als business intelligence consultant.
Ik ben 30, Pabo, lerares op een basisschool, werk inmiddels zeven jaar, maar ga na de zomer het onderwijs uit, omdat ik geen vaste baan kan vinden en alleen maar kan invallen. Heb hiervoor wel zes jaar een vaste onderwijs baan gehad, maar zijn verhuisd. Mijn werk telt dan zeker helemaal niet mee, omdat ik er op het moment van aanvragen niet actief in ben?

Snap er echt helemaal niets meer van. Er staat wel van alles over IT op de lijsten, maar mijn man is niet de ITer, maar meer een bedrijfskundige. Iemand een idee of ze op ons zitten te wachten?

Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen. Desnoods slecht nieuws, dan weet ik ook waar we aan toe zijn.

groetjes,
Kim
 
????? geen vaste baan in het basisonderwijs??
ook niet na je jaar proeftijd?

Ik weet dat je, om hoofdaanvrager te zijn, in ieder geval werkervaring moet hebben. En minder dan 20 uur per week, is geen werkervaring.
Mocht je man dus niet op een MODL voorkomen, en ook niet 'om te vormen' zijn naar een MODL'er, zou je kunnen overwegen vanwege de visumaanvraag toch nog even te blijven werken. Juf staat op bijna alle lijsten, maar je hoeft niet perse weer in dit beroep te gaan werken.

Ik weet niet waar je woont, maar hier in de regio zijn heel veel te korten (Den Haag)
 
Hoi,