Komen we nu wel of niet in aanmerking?

KimOz

New Member
Hoi allemaal,
Ik zwerf hier al en tijdje rond. Mijn man wilde al die tijd nog niet, maar begint nu van gedachte te veranderen. Nu probeer ik dus te achterhalen of we eigenlijk wel in aanmerking komen voor een visum. Ik heb alle lijsten doorgenomen, SOL, MODL, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Onze situatie:
Mijn man, Ivo, is 32, WO bedrijfskunde gedaan, richting informatie management, werkt nu vijf jaar als business intelligence consultant.
Ik ben 30, Pabo, lerares op een basisschool, werk inmiddels zeven jaar, maar ga na de zomer het onderwijs uit, omdat ik geen vaste baan kan vinden en alleen maar kan invallen. Heb hiervoor wel zes jaar een vaste onderwijs baan gehad, maar zijn verhuisd. Mijn werk telt dan zeker helemaal niet mee, omdat ik er op het moment van aanvragen niet actief in ben?

Snap er echt helemaal niets meer van. Er staat wel van alles over IT op de lijsten, maar mijn man is niet de ITer, maar meer een bedrijfskundige. Iemand een idee of ze op ons zitten te wachten?

Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen. Desnoods slecht nieuws, dan weet ik ook waar we aan toe zijn.

groetjes,
Kim
 
????? geen vaste baan in het basisonderwijs??
ook niet na je jaar proeftijd?

Ik weet dat je, om hoofdaanvrager te zijn, in ieder geval werkervaring moet hebben. En minder dan 20 uur per week, is geen werkervaring.
Mocht je man dus niet op een MODL voorkomen, en ook niet 'om te vormen' zijn naar een MODL'er, zou je kunnen overwegen vanwege de visumaanvraag toch nog even te blijven werken. Juf staat op bijna alle lijsten, maar je hoeft niet perse weer in dit beroep te gaan werken.

Ik weet niet waar je woont, maar hier in de regio zijn heel veel te korten (Den Haag)
 
Hoi,
Bedankt voor je antwoord. We zijn vorig jaar van Den Haag naar Zwolle verhuisd. In DH had ik gewoon een vaste aanstelling. Hier in het oosten moet je eerst drie jaar invallen. Maakt niets uit hoe goed je bent, je begint gewoon onderaan de lijst. Dus we moeten het van het werk van mijn man hebben. Maar ik vind die MODL lijsten niet zo duidelijk. Mijn beroep is heel duidelijke te omschrijven, maar dat van mijn man niet.
groetjes!
 
Hoi Kim,

Voor je man moet je beginnen met de PDF van de DIAC website die de ASCO lijst is. Deze lijst is een complete bijbel van alle beroepen die ze (her)kennen met een omschrijving van taken, vaardigheden etc.
Nomineer hieruit een beroep met de gewenste aantal punten en waar je aantoonbaar achter durft te staan dat je dat ook bent. Even spittten maar moet lukken.
Voor jezelf, dat je nu net wil stoppen is dacht ik niet gelijk een probleem als jullie de kant op willen dat jij de hoofdaanvrager wordt. De regel was zoiets van dat je 12 van de laatste 18 maanden gewerkt moet hebben in je beroep. e.e.a. staat duidelijk in "booklet 6" die je ook als PDF kan vinden op de DIAC site.
Als jullie meer helderheid hebben over jullie beroepen zou ik als ik jullie zo hoor een agent in de arm nemen om "plan de campagne" op te stellen. Die in OZ zijn denk ik goedkoper en beter (maar dat is mijn eigen mening).

cheers

Art :cool:
 
Hoi Art, bedankt voor je reactie. Dat klinkt goed. In dit geval kunnen we inderdaad via mij. Ik denk dat het werk van mijn man er ook wel tussen moet staan, aangezien er heel veel werk is in zijn werkgebied, het is alleen zo lastig te omschrijven. Ik ga vanavond die lijst eens doorspitten.
groetjes!
 
Hoi,

Als BI consultant kom je denk ik wel in aanmerking voor 60 punten hoor
Beroep valt onder Computer Professionals (nec*), ASCO code 2231-79 (zie: http://www.dimia.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf)
*not elsewhere classified

Zie voor de beschrijvingen https://www.acs.org.au/assessment/docs/Current_PIMGuidelines.pdf

Succes!
Jan
 
Misschien moet je even kijken naar de functie Management Consultant  2294-11 van de SOL lijst. Dat zit volgens mij meer in de bedrijfskundige hoek namelijk en niet zozeer IT.
 
[quote author=SV#1 link=topic=7251.msg93354#msg93354 date=1182410503]
Misschien moet je even kijken naar de functie Management Consultant  2294-11 van de SOL lijst. Dat zit volgens mij meer in de bedrijfskundige hoek namelijk en niet zozeer IT.
[/quote]

Zou ik ook aanraden. Voor BI consultant/Computer Professionals (nec*) moet je je skills assessment bij ACS doen en daarvoor heeft je man waarschijnlijk te weinig werkervaring (groep B vereist 6 jaar ervaring). Als Management Consultant kun je bij VETASSESS je beroepsbeoordeling doen en dan hoef je geen werkervaring aan te tonen.

Groetjes,
Marina
 
Die management consultant is inderdaad de goede omschrijving. Dat is precies wat hij doet. Dat betekent dat we in aanmerking komen voor een visum. Dat is stap 1! Nu zijn we er nog niet, want mijn man wil nog geen visum aan gaan vragen. Hij wil eerst proberen of we via een sponsorship kunnen emigreren. Nou ja, das in ieder geval al iets. Wie weet vinden we wat. En anders bekijken we over een tijdje nog eens of we zelf actief een visum zullen gaan aanvragen.
 
Das in ieder goed nieuws.
Wetend dat het beroep "bestaat".
Dat geeft de burger weer moed en weet je waar je je op kan richten, wat je moet doen etc.
Heel veel suc6.
 
Hoi,

Hier een berichtje van een geemigreerde bedrijfskundige.....ken het probleem van het nomineren van beroep.

De management consultant nominatie gaf mij niet genoeg punten voor emigratie (ik geloof dat het beroep je 50 punten oplevert). Om in 1 klap van alles af te zijn: laat zijn bedrijfskunde diploma assessen door CPA Australia. Zij assessen puur op opleiding (en dus niet op werkervaring). Ik weet.....hij is waarschijnlijk totaal geen accountant, maar heeft zeer waarschijnlijk genoeg financiele bagage in zijn opleiding gehad om voor "accountant" in aanmerking te komen. Toevallig gisteren nog een duitse bedrijfskundige gesproken die haar skills liet assessen, een negatief antwoord kreeg, opbelde en vervolgens werd haar opleiding toch geaccepteerd. Er is een zwaar tekort aan accountants dus ze lijken niet al te moeilijk te doen op het moment. Dus vooral geen genoegen nemen met een negatief assessment, maar gewoon contact opnemen daarna.

Ik heb uiteindelijk een beetje bij gestudeerd en zo is het me gelukt, maar heb bijvoorbeeld Financial Accounting "cadeau"  gekregen, terwijl dat nu juist HET accounting vak is, dus heb soms het idee dat ze maar wat doen en gewoon goede business professionals nodig hebben.

Anyway, dit geeft je een 60 punten beroep PLUS een MODL nominatie, waardoor je punten al gauw een beetje opschieten.
Mochten jullie meer willen weten over het hoe en wat hiervan, kun je altijd een persoonlijk emailtje sturen.

succes!

Henriette
 
Henriette bedankt voor je geweldige tip! We kwamen anders inderdaad niet aan de 120 punten. Fantastisch, want nu kunnen we echt.
Mijn man wil via een sponsor proberen, dus dan gelden geloof ik weer andere regels, maar dan is het toch wel handig dat hij op de MODL staat. En wat jij zei klopte inderdaad, hij heeft heel veel economie enzo gedaan.
Dus bedankt!!!!! :up: :up:
 
Hoi Kim,

Even ter info: vanaf 1 september a.s. moet je werkervaring in het MODL beroep kunnen aantonen om de MODL punten te kunnen bemachtigen. Als je man geen werkervaring heeft als accountant zal dat dus lastig worden. Misschien gaat het nog net lukken om de aanvraag vóór 1 sept. in te dienen?
Maar als je toch liever voor employer sponsored wilt gaan, doet die MODL er eigenlijk verder niet meer toe.

Groeten,
Marina
 
Henriette heeft gelijk!
Ook wij hebben account als assessment gedaan )in 1 keer goedgekeurd zonder morren! terwijl mijn vrouw ook absoluut geen account is, laat staan een opleiding daartoe heeft gedaan. Wij hebben de assessment erdoor gekregen op basis van WO economie, richting marketing. Moesten wel werkervaring aantonen omdat opleiding langer dan 10 jaar geleden was, maar ook dat geen probleem
 
Ok, dus als we het op die manier willen, moeten we nu in actie komen. Dat gaat natuurlijk niet lukken, want zover is Ivo nog niet. Hij wil echt eerst voor een sponsorship gaan. Ik dacht dat je dan ook weer aan allerlei onmogelijke eisen moest voldoen. Begint me aardig te duizelen met al die regeltjes. Ga nog maar eens even verder zoeken.
Zal vanavond wel zeggen dat voor september onze enige kans ik om op eigen kracht te gaan, misschien bedenkt hij zich dan  :|.
 
Je zou de skill assessment altijd kunnen overwegen, of je nu voor een sponsored visum gaat of niet.
Je weet nooit of het je nog van pas komt en de kosten zijn nog te overzien.
 
Precies! Doen dat assessment. Altijd handig! Als je het dit weekend (of zo) instuurt kun je wellicht nog voor 1 september alles insturen.
Oops, van dat werkervaring in je genomineerde beroep moeten hebben wist ik niet. Ben ik effe blij dat dat toen niet gold, want zat ik nu nog in Nederland!

Een sponsorship is niet zo makkelijk om aan te komen, vooral niet vanuit Nederland. (of je moet al iets op het oog hebben.....?) Kijk anders eens naar organisaties als FreeSpirit, die sponsoren mensen.

succes
Henriette
 
Maar zo'n assessment vervalt toch weer ofzo? Is het niet zo dat de uitslag niet ouder dan 1 jaar mag zijn als de case officer 'm gaat behandelen?

Het is iets van $300 dacht ik

Hoi Henriette: ik ben destijds bij Freespirit in Sydney langs geweest. Maar je moet zo ongeveer met een job offer binnenkomen willen ze je helpen. Ze gaan niet voor je aan de slag mbt baan zoeken ofzo. Wel hebben ze een aantal bedrijven waaraan ze gelieerd zijn: ze kunnen contactpersonen geven en als je bij die bedrijven aan de slag kunt, regelt Freespirit de 457

Maar het klopt dat het niet zo eenvoudig is om vanuit NL/Belgie zoiets te regelen. Maar je kunt geluk hebben dat ze je op basis van je CV en een telefonisch interview aannemen natuurlijk!
 
Ook voor jullie is de volgende link die vorig jaar door AJ is gepost misschien wel heel nuttig;

http://www.rplhelp.co.uk/
 
Back
Top