kopie paspoort: alle pagina's of alleen die met foto en gegevens?

MarcoG

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes...

Als er door het DIMIA om een certified copy paspoort gevraagd wordt bedoelen ze dan alle pagina's of alleen die met foto en gegevens?

Weet iemand nog een Notaris in A'dam die een redelijke vergoeding vraagt voor het certificeren? (of is het geven van namen/adressen/URL's tegen de forumregels???)


Thx!

Marco
 
Volgens mij is de pagina met pasfoto en gegevens genoeg (deze heb ik naar mijn werkgever opgestuurd). En je hoeft niet naar de notaris om te certificeren. Ik ben hier in rotterdam naar de deelgemeente gegaan die de paspoorten hebben uitgegeven. Zij hebben een kopie gemaakt een stempel en handtekening erop gezet. Was voldoende kostte ongeveer 4 EUR per stuk.
 
Hoi Jeroen,

Even nieuwsgierig, wilden ze in A'dam een stempel geven met de engelse tekst dat het een certified copy was van het origineel???

Bedankt Miranda
 
Ze hebben op normaal wit papier een kopie gemaakt en op de achterkant een stempel van de gemeente Rotterdam gezet met een handtekening. Ik weet niet zeker of ze er in het engels bij hebben gezet dat het een kopie was. Weet niet of dat nodig is, je paspoort is immers tevens in het engels dus een vertaling is niet echt nodig. Tot nu toe heb ik nog niet gehoord dat de documenten niet goed zijn dus ik ga maar van het tegenovergestelde uit. Overigens gaat de visum aanvraag via mijn werkgever en wellicht dat ze dan minder eisen stellen. Dont know for sure though.
Succes in ieder geval met je aanvraag. :wink:
 
[quote author=jeroenk link=topic=1292.msg10618#msg10618 date=1110284190]
Ze hebben op normaal wit papier een kopie gemaakt en op de achterkant een stempel van de gemeente Rotterdam gezet met een handtekening. Ik weet niet zeker of ze er in het engels bij hebben gezet dat het een kopie was. Weet niet of dat nodig is, je paspoort is immers tevens in het engels dus een vertaling is niet echt nodig. [/quote]Het gaat er niet om of ze begrijpen wat er gekopieerd is (al moet dat natuurlijk ook), maar of het duidelijk is dat het een gewaarmerkte kopie is. Officieel moet er iets opstaan als "I certify that this is a true copy of the original, which I have sighted", plus handtekening van iemand die beedigd is om kopien te certificeren, plus die persoon's contactgegevens. Alleen een willekeurige (althans in de ogen van je case officer) stempel en handtekening kan wel eens te weinig zijn, als je een beetje een mierenneuker als case officer hebt.[quote author=MarcoG link=topic=1292.msg10594#msg10594 date=1110277052]
Als er door het DIMIA om een certified copy paspoort gevraagd wordt bedoelen ze dan alle pagina's of alleen die met foto en gegevens?[/quote]Officieel alle blz die niet blank zijn, dwz. de blz met foto en persoonsgegevens, en alle blz met stempels, visa etc. Veel mensen sturen alleen de foto- en gegevenspaginas, maar waarom zou je 't risico nemen?
 
Idd alle niet blanco bladzijde's moeten gekopieerd en gecertificeerd worden.

Groetjes Sander  :up:
 
Back
Top