Oh wendy, snap precies wat je voelt.
Voor mij is het ook het afscheid nemen van (o)mama's en (o)papa, lieve tantes, vrienden en vriendinnetjes het aller moeilijkst.
Dan troost ik mezelf door het feit dat de werled in 2011 zo klein is, in 1980 emigreerde mijn ouders, zussen en ik naar NZ. Daar hebben we 10 jaar heerlijk mogen zijn tot de heimwee van mijn moeder ons terug naar Nederland bracht. Toen was de afstand zo groot, geen internet, mobiele telefoons (moderne digitale communicatie) en dat maakte het voor mijn moeder veel moeilijker om met de heimwee naar haar familie om te gaan.
Vindt het ook belangrijk dat ons zoontje van 5 en half en dochtertje, bijna 3 daar nu heen kunnen, voordat ze veel ouder worden. Maar besef ook dat door naar Oz te emigreren wij wel hun dagelijks contact met oma en opa afnemen.
Mijn geluk is dat mijn ouders het toen zelf ook hebben gedaan. Mijn vader helpt ons heel veel, is erg meelevend, geinteresseerd en staat helemaal achter onze beslissing. Mijn moeder is ondanks dat ze heel erg zit met het feit straks haar klein kindjes moet missen vol lof over wat wij hopen te bereiken Down Under.
Ik wens je heel veel sucess, hoop dat je doet wat goed voelt, en weet niks is zeker, voel, geniet, leef!
Smiles, Betty