kosten medicals

Tinneke

New Member
Hoi,

Morgen gaan we medicals en X-ray doen. Ik vroeg me af hoeveel geld we daarvoor moeten meenemen. Zo'n €150 dacht ik mee te nemen na wat ik hier en daar een beetje gelezen had. We gaan in belgie, als dat een verschil zou uitmaken.

Groetjes,
T
 
Waarom bel je niet gewoon even de doctor waar je naar toe gaat, die kan het je precies vertellen. De doctoren rekenen verschillende prijzen, dus wij kunnen je het echt niet precies vertellen.
 
Hoi Tinneke,

Wij zijn in januari '09 geweest in Zwolle-NL en moesten het volgende betalen per persoon:
- keuring Panel doctor    € 130,-
- X-ray (via GGD)          € 42,-
- bloedonderzoek          € 25,-
Succes,
Marc.
 
Hoi Tinneke,

Ik zie in jullie timeline dat jullie eigenlijk net een CO hebben. Heeft die jullie verzocht om medicals en x-ray te doen? Wij vragen ons namelijk af wanneer wij dit moeten gaan doen (op DIAC staat dat je dat pasmoet doen op specifiek verzoek van DIAC)????

Sambo
 
Hoe meer geld je meebrengt hoe minder dat de kans is dat ze je afkeuren.
Hoe dacht je anders dat ik erdoorheen ben gekomen. :wink:

Jack :evil:

oja....Goede keus Tinneke, Belgie is het land waar dit mogelijk is........ :smile:
 
Hoi

Wij zijn in Antwerpen geweest en de X ray's kosten toen 120 Euro voor 4 personen.
De dokter koste 140 euro voor 4 personen.

Groetjes Kees
 
Kosten in Belgie weet ik niet; wij hebben een jaar geleden in Bronovo voor bloedcheck en Thorax 140,20 betaald (2 personen) en voor de panel doctor (Dr Willems Den Haag) 158,- afgerekend (2 pers). Was incl verzendkosten, dat dan weer wel :) 
 
Hoi,

Terug van de doc. We hebben met 2: €180 betaald (voor alles) viel dus goed mee. Heb mij met de rest van het geld eens goed laten gaan in Antwerpen  :smile:

De CO heeft ons gevraagd om de medicals, dus zijn we die asap gaan doen.

@Jack: grappig, Belgie is idd het land!  :grin:

Groetjes,
T (met een beetje bloed minder)
 
Was natuurlijk als een geintje bedoeld,
By the highway...........Tinneke je kijkt een beetje bleekjes  :shock:
Je hebt toch niet ineens 4 liter afgegeven .

Jack :evil:
 
[quote author=Tinneke link=topic=10038.msg138734#msg138734 date=1242712069]
Een goeie friet met curryworst heeft het verlies terug goed gemaakt  :smile:

Groetjes,
T
[/quote]
Ook een aanrader als je nog eens moet, op het eilandje zit een broodjes zaak
en die hebben hele goeie kipcurry en broodjes martino

Kees
 
  :oops: :shock:

Eilandje...? nog eens?.......

Heb je weer teveel achter op dat schaap gezeten...

Jack :evil:
 
nou dan zijn wij mooi getild

4x  x ray en bloedonderzoek  490 euro
keuringsarts 4x 440 euro
allebei in amsterdam

we zijn naar de adressen geweest die de formulieren aangaven waar we naartoe moesten.

das lekker dan, bijna 1000 euro kwijt voor lul begrijp ik??

zit hier mooi ff flink de pest erin te krijgen
 
[quote author=krokkie link=topic=10038.msg138678#msg138678 date=1242635998]
Hoi

Wij zijn in Antwerpen geweest en de X ray's kosten toen 120 Euro voor 4 personen.
De dokter koste 140 euro voor 4 personen.

Groetjes Kees
[/quote]

:grin: :grin:, ga dan naar Antwerpen,  :up:  lizzy
Excl. reiskosten  :smile:

Jack :evil:
 
Deze brief kregen wij van onze paneldokter:

AUSTRALIEKEURING (permanent)

Het onderzoek bestaat uit de volgende onderdelen:
Vervaardigen röntgenfoto van de borstkas (vanaf 11 jaar)
Adres: GGD, Zeven Alleetjes 1, Zwolle.
Kosten: € 42,--  per persoon (geen pin aanwezig, contant betalen)
                      Zelf voor het formulier nr 160 zorgen (deze voorzien van pasfoto)
U dient zelf een afspraak te maken. Tel. 038- 428 16 36.

De medische keuring neemt een half uur per persoon in beslag.
Adres: Huisartspraktijk van Meeteren, Straussplein 1, Zwolle (in de wijk Holtenbroek)
Kosten: € 110,00 p.p. exclusief 19% BTW (geen pin aanwezig, contant betalen)
€  75,00 kinderen tot 12 jaar exclusief 19% BTW
Daarnaast komen er nog portokosten bij. Deze verschillen per verzendadres. Dit wordt apart berekend.

Urineonderzoek
Vanaf 5 jaar wordt de urine ook nagekeken. Afname: op de praktijk (meenemen heeft geen zin, de urine is dan te oud).

Bloedonderzoek
Vanaf 15 jaar zal er ook bloed afgenomen worden op de praktijk. Hier krrijgt U later van het ziekenhuis een rekening van.
Het kost +/- € 23,00 per persoon.

MEENEMEN:
- een geldig legitimatiebewijs
- indien brildragend: bril meenemen
- indien lensdragend: rekening mee houden dat de lenzen uit moeten kunnen.
- formulier nr 26 (zelf voor zorgen) deze voorzien van pasfoto en part A    alvast invullen


Downloaden formulieren 26 en 160
Site: www.australian-embassy.nl
1. Ga naar Visas and Migration
2. Ga naar Applying for a visa
3. Ga naar Online and printable applications, informations, forms and booklets.
4. Ga naar application forms.
5. Ga naar numerical list.
6.Kies nr. 26 en 160 en print deze formulieren uit.


groetjes, Michelle
 
nou mijn kind moet dus nog een keer, net een brief vd immigratiedienst gekregen, mijn kind is 1.76 en weegt 80 en das voor hun aanleiding om haar helemaal  binnenste buiten te keren, cardio bloed ecg alles, binnen 28 dagen moet het daar zijn , naar dezelfde arts die vervolgens de telefoon niet opneemt, ik word helemaal gek.

wordt kiele kiele qua tijd en tis wel een lekker bedrag natuurlijk en we hebben ons huis niet verkocht, dus ja, gaat lekker
over 7 weken is onze vlucht, hebben we krap 3 weken vrij , 1 aug. moet man beginnen, maar ik moet het allemaal nog maar zien, mijn bloeddruk wordt ik op dit moment denk ik ook op afgekeurd.
 
Maar dat is gewoon schandalig. Zoveel geld voor hetzelfde 'belachelijke' onderzoek. Ligt dat dan gewoon aan het verschil België- Nederland of vragen die dokters gewoon wat ze willen.

Lizzy dat is echt balen. Moet je naar dezelfde arts?
 
Back
Top