KOSTEN NAAST JE HUUR (GAS, ELEKTRA ETC.)

magda

XPdite Sponsor
HI ALLEMAAL,

WIJ ACCEPTEREN DE AANGEBODEN BAAN IN AUSTRALIE. DE WERKGEVER HEEFT DE VISUM PROCEDURE OPGESTART. IK HEB AL GEKEKEN NAAR EEN HUURHUIS EN WEET DAT IK DAAR ONGEVEER 4OO DOLLAR VOOR MOET UITTREKKEN. (SUBURB MELBOURNE) WIE WEET HOEVEEL IK ONGEVEER MOET GAAN BETALEN AAN GAS, ELEKTRA, WATER, VERZEKERING EN GEMEENTELIJKE BELASTINGEN.
WIJ ZIJN MET ZIJN TWEEEN EN DENKEN AAN EEN HUIS MET 3 SLAAPKAMERS.

WAT IS EEN GOEDE PLEK OM TE WONEN, HET BEDRIJF STAAT IN RESERVOIR.

BEDANKT ALSVAST VOOR  JULLIE HULP

MAGDA
 
Hoi Magda, ik heb geen tip maar er lopen nogal wat draadjes over beide onderwerpen.
Waar in Melbourne / huur enz.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes Jolanda  :up:
 
Magda, ik denk dat je hier http://www.rentaustralia.com/moving_advice.html een stuk wijzer kan worden.

Succes,

Ireen :)
 
Rates en belastingen zijn voor de verhuurder, dus daar hoef je (als het goed is) niets voor te betalen.
De rest (elektriciteit, evt. gas en water) verschilt per regio en per huishouden. Bij ons zit het bij de huur in, dus weet het niet precies, maar andere huurders vast wel!

En...effe googelen op Reservoir dan kom je vast een stuk verder met de lokatie!

Henriette
 
Hoi Magda,

Als je op caps-lock drukt (of de shift loslaat) kan je gewoon in kleine letters typen.... Capitalen komen zo schreeuwerig over...
 
Het was zeker niet mijn bedoeling schreeuwerig over te komen. Ons austalie verhaal is als een rollercoaster opgang gekomen, 3 maanden geleden zag het er nog helemaal niet naar uit dat we Nederland zouden (willen) verlaten. Mijn man heeft al een aantal keren kortstondig voor dit bedrijf gewerkt en nu ´n boden ze hem zo´n goede baan aan dat we dit niet wiillen weigeren. Als alles goed gaat begint hij januari 2008 te werken. Omdat we zo weinig voorbereidingstijd hebben probreer ik zoveel mogelijk te weten te komen, mijn vragen zijn dan ook serieus bedoeld. Sorry als mijn schrijfwijze jullie geirriteerd heeft.
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=7797.msg101384#msg101384 date=1193130083]
En jou avator niet dan :grin: :p
[/quote]

Hahahahahaha ja die is ook wel druk he ;) Misschien moet ik hem maar even vertragen of helemaal statisch maken :roll: point taken :p

Maar om weer even terug te komen op het gebruik van capitalen (en ik heb dergelijke posts al eerder voorbij zien komen); er bestaat een 'netiquette':  algemene (internationale) gedragsregels voor internetgebruik. Wikipedia omschrijft de netiquette als volgt:

De nettiquette omvat de ongeschreven richtlijnen en gedragsregels voor het gebruik van internet. De regels uit de nettiquette zijn informeel in te delen in twee categorieën: technologisch en cultureel bepaalde regels.

Een quote uit de netiquette:

hoofdletters. HET SCHRIJVEN IN HOOFDLETTERS IN E-MAILS OF POSTINGS IS HET EQUIVALENT VAN SCHREEUWEN IN HET ECHTE LEVEN. U kunt soms hoofdletters gebruiken om iets te benadrukken, maar wees er summier mee. Een goed alternatief voor hoofdletters is om een woord tussen *asterisks* te zetten. Een subject in hoofdletters wordt ook niet op prijs gesteld.

Ik begrijp wel dat je het doet omdat je enthousiast bent en dat je graag een reactie wil hebben; maar een dergelijke manier van schrijven werkt juist averechts om eerder genoemde reden.

(één van de) bron(nen): http://www.demon.nl/support/abuse/netiquette.html

ps.

[quote author=tweety link=topic=7797.msg101385#msg101385 date=1193131175]
:grin:
[/quote]

[quote author=henriette link=topic=7797.msg101423#msg101423 date=1193206146]
Die vond ik ook  :grin:
[/quote]

Nou nou zeg dames; zitten jullie mij een beetje uit te lachen om mijn avatar? ;) haha :lol: (lekker drukke smiley als afsluiter;)
 
Back
Top