Kosten

AMST

New Member
Even nieuwsgierig: Wat kost emigreren eigenlijk?
smiley.gif
 
Het hangt er van af of je het zelf doet of laat doen door een bureau. Wij hebben het zelf gedaan en daar zo'n 3000 euro mee uitgespaard. We hebben wel een kansberoordeling gedaan a 150 euro door een bureau, maar het toen allemaal zelf uitgezocht.
In totaal zijn wij denk ik (zonder bureau dan) 3000 euro kwijt aan al het papierwerk.

Succes met de aanvraag!
 
Hoi AMST,

Wij hebben alles zelf gedaan. Ook wij waren met 4 kinderen een goede 3.000 euro kwijt. En héél veel tijd. Met name de skills assessment gaat je veel tijd kosten.

Succes!

Wim.
 
Dit verschilt ook per type visa.
Want een Skilled Visa (dus gelijk permanent) is een stuk duurder (niet alleen het visa zelf maar ook alle assesments die je moet doen etc).
Een Work Holiday Visa is een stuk goedkoper maar ook niet permanent.

Dus afhankelijk van welke type visa ben je een X bedrag kwijt. Zoals boven mij al wordt vermeld... is dit voor skilled visa al gauw €3000,-

Voor een WHV is dit vele malen minder, hoeveel weet ik nog niet percies (ben er zelf mee bezig) maar ik vermoed dat dit ongeveer €1000 - €1500 is inclusief het ticket. Nogmaals dit is een grove schatting :p
 
Wij hebben de aanvraag door een bureau laten doen en waren ongeveer 6000 euro kwijt voor het visum (incl. alle assesment,medische keuring, vertalingen en andere officiele documenten)
Daarna heb je natuurlijk nog de kosten van vliegtickets en de kosten van een verhuizing wanneer je er voor kiest om spullen mee te nemen. Over dat laatste loopt ergens anders al een draadje.

Emigreren is een dure hobby, maar het is het waard geweest!

Sacha
 
Ik heb wel eens gehoord, dat alles bij elkaar ( visum, vertalen, certificeren,ticketkosten, verschepen ) je rond de 10.000,- moeten tellen.
 
Back
Top