Kritiek na aanranding in Big Brother

Annemiek

XPdite Sponsor
De Australische versie van Big Brother heeft een grote lading kritiek over zich heen gekregen na een incident dat live op internet werd uitgezonden. Een mannelijke bewoner van het huis hield zaterdag een vrouwelijke bewoner vast, terwijl een andere man met zijn geslachtsdeel over haar gezicht wreef. Zelfs de Australische premier John Howard heeft zich er mee bemoeid.

De twee betrokken mannen zijn het huis uitgezet, en de politie heeft een onderzoek naar de vermeende aanranding ingelast. Er komt echter volgens een woordvoerder van de politie geen aanklacht.

Voor premier Howard gaan de maatregelen niet ver genoeg. "Ik vind het gewoon een kwestie van goed fatsoen", aldus de premier. "Dit is een mooie kans voor Channel Ten om dit domme programma uit de lucht te halen."

Het is niet voor het eerst dat de Australische Big Brother kritiek over zich heen krijgt. Er wordt regelmatig geklaagd over het vele bloot en het lage moraal van de bewoners van het huis.

Bron: http://www.fok.nl

Ze zijn te ver gegaan, maar ik zou het zeker geen aanranding noemen.

Hier een completer artikel:
http://www.news.com.au/perthnow/story/0,21498,19655292-948,00.html?from=rss

En hier heeft iemand een transcript geschreven van de video(die niet meer op youtube staat, maar nog wel op andere plekken denk ik:
http://duncanriley.com/2006/07/03/big-brother-turkey-slap-transcript/
Length: 1:57

Start: general discussion
0:08: Video on Camilla in bed, John and Ash call from across the room “Cam come here”. Camilla responds “what”.
0:10: Camilla: “what are you doing”, starts to hop out of bed
0:11: as hoping out of bed Camilla says “you aren’t going to fart on me, are ya”, Ash reponds “nup”.
0:17 Camilla is now about to hop into bed with Ash and John, she asks “did you just fart?”
0:18-0:24: Camilla hops on top of the boys, unclear is she saying anything but Ash is head saying “we’re not doing anything..seriously”.
0:28: John says to Camilla: “lie down, shut your eyes”.
Should note, lots of giggling from all 3 at this stage
0:30-0:35: Ash says “lie down, shut your eyes”. Camilla responds (giggling): “You’re not going to turkey slap me are you?”…laughter, Ash says “no”, Camilla responds (laughing) “You are, aren’t you…you liars” as she hops under the covers of the bed (saying also “let me in”). Ash is head say “naarrr” whilst laughing.
0:42-0:44: Camilla, hoping under the covers and John puts is arm around her (note, she is by no means pinned down). Camilla says (laughing) “I hurt you if you do…I’ll bite it”
0:45-0:50: lots of laughing for all 3, John’s arm is around Camilla, but she is by no means “pinned down”.
0:50-0:54: Ash moves towards Camilla
0:55-0:57: Ash turkey slaps Camilla…Camilla is laughing hysterically, as are the boys
0:58-1:01: more laughing, Ash sits back, Camilla saying “shit” whilst laughing her head off
1:04: Camilla says something as she sits up, not clear.
1:06: Krystal (I think) yells out “what happened”. Camilla responds “I just got turkey slapped”. Lots of laughter.
1:10 Camilla goes to lie down back on the bed. John says he “needs a hand” then puts his hand below the sheets towards his groin. Camilla says “naaaaaar”.
1:13: Camilla says “you guys are so mean to me”.
1:14: Ash says “it was funny though”. Camilla says “your mean”.
1:18: Claire says something in the background that is hard to determine due to the laughing, ends in “if you don’t like it”…someone else yells “bite it off”.
1:22: Camilla says “that was soo mean”
1:25-1:28: Camilla clearly grabs Johns you know what. John yells “fuck off!”.

And that’s pretty much it. Camilla starts talking to John and Ash and remains in the bed, seemingly not upset in the least about the incident.

Heb dat filmpje nu wel kunnen zien en inderdaad... Ik vind het ook best meevallen. Ze begint zelf over dat turkey gedoe voordat het gebeurt. Er naderhand lijkt het er ook niet op dat ze het heel erg vond.

[quote author=Annemiek link=topic=5118.msg64529#msg64529 date=1151932754]
Heb dat filmpje nu wel kunnen zien en inderdaad... Ik vind het ook best meevallen. Ze begint zelf over dat turkey gedoe voordat het gebeurt. Er naderhand lijkt het er ook niet op dat ze het heel erg vond.
[/quote]
Idd, ze vind het nu erger dat ze eruit zijn!

hahahahaaa.... tja... Dat krijg je als er camera's bij zijn. Andere mensen oordelen blijkbaar heel anders.

Hee, niet om de moraalzeiker hier uit te hangen, maar er zijn kínderen die naar dit trieste, zielige programma kijken.

Het gaat er niet om wat die pubers op hun 'hormone-high' uitvreten, ze mogen zich zoveel verlagen als ze maar willen, maar dit is geen uitzendmateriaal voor kids.

Big Brother is alleen maar erger en erger geworden. Mind you, de grootste debielen worden er dan ook voor uitgekozen.

Leuk, als je 12-jarige kind daar naar kijkt, right?

Dat kinderen het zien is inderdaad niet goed, maar om nou over aanranding te spreken... Dat lijkt me niet en daar hadden we het over. Dat we dat een beetje overtrokken vonden...

Nee, dít fragmentje was nou net niet uitgezonden. En nee, een aanranding was het ook niet, want ze wilden alledrie wel.

Maar wat er aan het gebeuren is, is dat mensen zich beginnen af te vragen wat nou eigenlijk nog fris is en wat niet. Zeker op TV, en al helemaal voor een programma dat 100.000 aan sponsoring krijgt van de state government.

Waar kijken we nog voor? Om te zien hoe ver ze gaan? Hoe ze zich voor aap zetten? Voyeurisme? Sensatie. Bah. Opgeschoten geile pubers die zich laten uitbuiten.

En je wilt niet weten hoeveel pubers daar naar kijken. Nog 's bah.

[quote author=Eerainuh link=topic=5118.msg64539#msg64539 date=1151936341]
Maar wat er aan het gebeuren is, is dat mensen zich beginnen af te vragen wat nou eigenlijk nog fris is en wat niet. Zeker op TV, en al helemaal voor een programma dat 100.000 aan sponsoring krijgt van de state government. [/quote]Het levert de QLDse film- en toeristenindustrie jaarlijks ook zo'n $25 miljoen op, dus da's geen slechte investering, lijkt me ;) En ja, d'r zijn wel zoveel waardeloze programma's op tv hier, je kunt er wat mij betreft wel een heleboel hier van de buis gooien, maar niet zo zeer omdat het programa een slecht voorbeeld geeft, maar gewoon omdat het saai en oninteressant is.
Het "incident" is nooit bij BB op tv geweest, maar de concurrenten Channels 7 en 9 hebben het tot in de treure herhaald tijdens het nieuws en in A Current Affair, om 6:30 als alle kindertjes kijken. En maar roepen dat Channel 10 zo slecht is dat ze dit soort televisie aan onze lieve brave kindertjes voorschotelen. IHMO, alle drie de zenders zijn een stelletje puur commercieel gedreven hypocrieten die zo veel mogelijk met halve waarheden en onomwonden leugens de massaemotie proberen te beinvloeden enkel en alleen om maar hoge kijkcyfers te krijgen en dus meer te verdienen. En aangezien dit exact overeenkomt met het beleid en de manier van stemmentrekken van de huidige regering, gaan die natuurlijk keihard mee in het roepen dat BB zo slecht is...

nou als je dit: http://www.zippyvideos.com/9393654565511456/bb/
aanranding vindt.....

Nee, niet bepaald hè. She knew!

Ik vraag me trouwens af hoe dom je moet zijn om gekozen te worden voor de show... :-D

Nou Fletch, ik zeg altijd 'ik ben dom en dat wil ik graag zou houden' :), maar naar BB kijken doe ik niet omdat ik gewoonweg niet geconfronteerd wil worden met mensen die werkelijk zo stupide zijn.

Vandaag was er nog een man op de radio die het heel anders bekeek; je zou zo een psychologisch beeld krijgen van die leeftijdsgroep. Hm.

[quote author=Eerainuh link=topic=5118.msg64698#msg64698 date=1152106475]
Vandaag was er nog een man op de radio die het heel anders bekeek; je zou zo een psychologisch beeld krijgen van die leeftijdsgroep. Hm.
[/quote]

Waar heb ik dat eerder gehoord.........oh ja, mensen die de Playboy "lezen" om de goede artikelen.... :?.

Ik mag toch hopen dat de mensen in BB-achtige programma's in het algemeen niet een doorsnee (psychologisch)beeld geven van wat voor een leeftijdsgroep dan ook. 

[quote author=MartijnT link=topic=5118.msg64700#msg64700 date=1152107622]
Waar heb ik dat eerder gehoord.........oh ja, mensen die de Playboy "lezen" om de goede artikelen.... :?
[/quote]Dat vind ik nou wel een beetje lomp van je hoor, om een vrouw een artikel te noemen alleen omdat ze naakt poseert...  :wink:

[quote author=Hans de Visser link=topic=5118.msg64702#msg64702 date=1152108291]
Dat vind ik nou wel een beetje lomp van je hoor, om een vrouw een artikel te noemen alleen omdat ze naakt poseert...  :wink:
[/quote]

Wacht ff, dit heb ik alleen van horen zeggen he, dit zijn niet mijn woorden. .............Ik LEES de playboy uberhaupt niet :-D

Back