sorry als ik hiermee iemand tegen de borst stuit (is niet mijn bedoeling), maar programma's als Big Brother is volgens mij een symbool voor het verval van de maatschappij. In Belgie hebben we ook BB ja, en toen ik nog in Belgie woonde viel er niet aan te ontsnappen: ik keek er nooit naar, maar zelfs in mijn krant of in het nieuws waren er voortdurend berichtjes over die idioten in dat huis.
Kijk, in principe is de formule best interessant moesten de opdrachten ietwat de moeite zijn en moest men er wat boeiende mensen in dat huis zetten. Maar wat voor mensen kiezen ze: leeghoofden van wie ze zeker zijn dat ze exhibitionistische trekjes hebben, regelmatig van bil zullen gaan, voor wat ruzies zorgen, en regelmatig stomdronken worden. En hoe cliche: telkens zit er 1 holebi in, 1 moslim, 1 buitenlander, ... Ongelooflijk dat er mensen naar dergelijke nonsense kijken, en dat dit soort mensen nog celebrity worden ook. In de Belgische BB-versie zat er dit jaar blijkbaar een seropositief iemand in en een 7 maand zwangere vrouw ; onverantwoord gewoon, ze gaan echt over lijken voor de kijkcijfers: wat als die seropositieveling iemand besmet (gezien de constante vrijpartijen en alcohol niet ondenkbeeldig) of wat als die vrouw een keizersnede nodig had en er geen steriele operatiekamer is in dat huis?? En dan die camera's in de douches, in de slaapkamers, waarvoor is dat nodig?? Om het menselijke groepsgedrag te bestuderen (zogezegd de reden waarom dergelijke programma's gemaakt worden) heb je toch geen beelden nodig van hoe ze zich IN HUN EENTJE (dus buiten de groep) aan het wassen zijn???
Ach ja, ik maak me er niet druk om (ik kijk er nooit naar), maar ik vind het triest dat dit soort programma's bekeken wordt en dat een huis vol idioten blijkbaar the next best thing is... En de bewoners die dan een platencontract krijgen, dat is ook heel erg leuk als je dan ziet dat talentvolle bands jarenlang in cafeetjes spelen zonder een deftige kans te krijgen... Blijkbaar is iemand die zich vrijwillig in een huis laat opsluiten en stom doet, een interessanter figuur voor de grote massa... :?