Laatste check!

zickeh

Member
Dag allen!

Over 3 weken (1 juni) vertrek ik weer voor een jaar Australië op een 2e WHV. Deze is inmiddels betaald en approved :D Heb naar mijn idee alles geregeld wat ik moet regelen voor ik ga, maar wil toch even vragen of ik iets over het hoofd zie... 5.000 man (?) weten tenslotte meer dan 1, haha!

Wat ik momenteel gedaan heb:
  • Baan opgezegd (vast contract)
  • Telefoon-abonnement naar prepaid gezet (gaat 4 juni in)
  • Visum aangevraagd (betaald en approved!)
  • Ticket geboekt (incl. werelddekking 'zorg'verzekering bij WTC)
  • Paspoort en rijbewijs verlengd
  • Kopietjes gemaakt van pasjes, paspoort, rijbewijs, etc
  • Auto verkocht (belasting en verzekering opgezegd)
  • Appartement opgezegd
  • Uitgeschreven uit GBA (per 1 juni; nieuw adres wordt: --, -- in Australië :D)
  • Zorgverzekering opgezegd (nog bellen of uitschrijving door is gekomen)
Dit zijn in grote lijnen de 'grote' dingen die ik geregeld heb. Spullen, net zoals een slaapzak, backpack, etc, heb ik nog van mijn eerste trip van 5 jaar geleden...
Zie ik nog iets over het hoofd, of heb ik nog iets niet geregeld, wat dan ook....? Ik hoor het graag! Wil het niet riskeren terug gestuurd te worden mocht er iets niet in orde zijn ;-)

Alvast bedankt!
 
  • Like
Reactions: FOL
Wij gaan op dezelfde datum :D

Ik weet niet helemaal hoe en wat omdat je op een WHV gaat, maar:
- reisverzekering/aansprakelijkheidsverzekering/rechtsbijstandsverzekering afsluiten?
- had je een (huur)huis in NL? Zo ja: internet abbo, tv abbo, inboedelverzekering stoppen.
- adreswijzigingen naar ander NL adres laten gaan voor je post?
- wij hebben onze rekening per 1 augustus geblokkeerd voor automatisch incasso. Niemand kan vanaf die dag meer afschrijven. Tis makkelijker om zelf alsnog te betalen dan om geld terug te halen.
- bankpas lang genoeg geldig? Scanners/readers etc mee voor internet bankieren.
 
Ha tof! Hoe laat vlieg je? Ik om 15.20uur naar Dubai, 1.35uur later naar Melbourne...

Thanks voor je reply iig!

Reisverzekering zat er geloof ik bij, bij mn ticket met verzekeringen, ga ik checken!
Woonde antikraak, momenteel ingeschreven bij moeders :) alle abo's opgezegd, behalve inboedelverzekering. Ga ik stopzetten :D
Het stopzetten van automatische incasso's komt wel goed, hou het sowieso elke dag in de gaten wat er uitgaat en inkomt...
Bankpas is ook geregeld, readers niet nodig ;)

Zo zie je maar weer, toch fijn dat ik nog ff om een check vraag haha!
Ben benieuwd hoe laat jij vliegt! Jij gaat niet op een Whv? Hoe lang ga jij?
 
Wij vliegen rond half 12 naar Singapore, dan naar Melbourne en uiteindelijk landen we in Adelaide.

Wij zetten incasso's niet stop, wij blokkeren alle automatische incasso's vanuit de bank. Dat is net iets anders. Als we een automatisch incasso zijn vergeten, krijgen we daarvan bericht van dat bedrijf (mag ik vanuit gaan), dat de betaling niet is gelukt. Dat maakt ons ervan bewust dat we iemand zijn vergeten :)

Zo te horen heb je alles goed geregeld, maar met een 2de WHV is dat natuurlijk al niet helemaal nieuw meer voor je.

Hoewel ik in het backpackers gedeelte reageer, horen wij bij emigraten ipv backpackers. Wij gaan permanent.
 
Uitschrijven is naar ik meen niet nodig als je korter dan een jaar in het buitenland verblijft.
Het heeft natuurlijk wel consequenties voor je moeder als je daar ingeschreven bent, je bent dan mogelijk toeslagpartner.
Als je naar het buitenland uitgeschreven bent, wordt je bovendien gekort op je AOW (als dat later nog bestaat tenminste.)
 
Haha wie zal het zeggen @HardCore Zo'n groot probleem is dat niet denk ik, ben niet van plan een AOW aan te vragen hierna. Fijn dat er geen 'major' issue's zijn die ik nog moet regelen, nu nog hopen dat ik zonder kleerscheuren door de douane kom ;-)
Klopt @Gwen ben 1 mei naar het gemeentehuis gegaan en het verhaal uitgelegd. Heb vandaag een brief ontvangen dat het vewerkt is en dit ook doorgegeven wordt aan instanties zoals de Belastingdienst, etc. Kan ik mooi mijn zorgverzekering bellen morgen om te vragen of dit door is gekomen zodat mijn verzekering 1 juni gestopt kan worden.

Bedankt voor het meedenken allen, wie weet tot ziens!
 
Er kan een hoop veranderen tussen nu en wanneer je 65 wordt, dus wellicht kan je het dan toch wel erg goed gebruiken. En waarom zou je het recht op geld van de overheid, ook als het niet veel is, niet willen gebruiken?
 
Kijk, zo weet iedereen weer een beetje en samen weten we veel meer (@Gwen )
Ik weet niet of het nog bestaat over pakweg 30 jaar. Wie dan leeft, die dan zorgt.
Maar het is goed om te weten wat je rechten en plichten zijn, ben ik van mening.
@zickeh : Ik ben geen expert, maar het is mogelijk dat je zonder Nederlandse ziektekostenverzekering geen aanspraak kunt maken op Medicare, wat zou kunnen betekenen dat je onverzekerd bent. Niet erg handig als je in een noodsituatie terecht komt. Ongetwijfeld weet Gwen daar wel het fijne van.
Ook is het goed om je te verdiepen in een reisverzekering. Je hoeft je niet overal tegen in te dekken, maar sommige dingen zijn handig.

En last but not least:
Wees verstandig en voorzichtig.
Een verkeersongeluk ofzo kan de pret grondig verzieken, ik heb verscheidene ervaringsdeskundigen ontmoet.
Drink met mate.. (ja pa,....):cool:
 
Je moet hier je EHIC laten zien voor Medicare. Verder checken zij niet of je NL verzekering ook nog daadwerkelijk loopt.
 
Thanks Gwen.
Wat is EHIC?
En wat als je een arts moet bezoeken? Moet je dan wel je Nederlandse zorgverzekering laten zien?
 
EHIC is European Health Insurance Card. Is je Nederlandse zorgpas met aan de achterkant een blauwe 'EHIC'.
Daarmee krijg je een Medicare Card en die laat je vervolgens zien als je een arts moet bezoeken hier.
 
Aha!
Ik dacht dat Medicare de vergoedingen ook weer declareerde bij je Nederlandse zorgverzekering.
Ofzo.
Weet het fijne er niet van.

Stay healthy
 
Aha!
Ik dacht dat Medicare de vergoedingen ook weer declareerde bij je Nederlandse zorgverzekering.
Ofzo.
Weet het fijne er niet van.

Stay healthy
Nope zover ik weet niet. Een medewerkster van Medicare zei ooit nog tegen mij 'als je de pas hebt en vervolgens je NL verzekering opzegd dan weten wij daar verder niks van dus gewoon doen'. Denk dat dat beetje off the records was haha.
 
Shit, mijn zorgverzekering heb ik onlangs opgezegd (AnderZorg). Mijn pasje heb ik nog wel, maar hier staat de EHIC niet op de achterkant, alleen een magneetstrip met wat tekst :( Zou ik deze nog aan kunnen vragen denken jullie?
 
Shit, mijn zorgverzekering heb ik onlangs opgezegd (AnderZorg). Mijn pasje heb ik nog wel, maar hier staat de EHIC niet op de achterkant, alleen een magneetstrip met wat tekst :( Zou ik deze nog aan kunnen vragen denken jullie?
Uh ooooohhhhh Dat is een probleem... Ik denk niet dat je die nu nog aan kunt vragen....
 
Nee die heb ik helaas niet meer :( Ik heb op de site van Ander Zorg wel een aanvraag ingediend nog om deze op te sturen. De aanvraag is blijkbaar nog steeds in behandeling. Hopelijk gaat dit ge-automatiseerd en krijg ik de EHIC alsnog ;-) Mocht dit na mijn vertrekdatum van 1 juni (maandag, yay!) zijn, dan vraag ik ons mam wel om 'm op de post te doen naar Australië :)
 


OFX
Back
Top