laatste stand van zaken van de vlasjes

vlasjes

New Member
Het is al weer even geleden dat ik ons gezinnetje heb voorgesteld.

Hier even de laatste stand van zaken. In april hebben we besloten dat we voor minimaal een jaar naar australie wilde door middel van transfer van het bedrijf van mijn man, LogicaCMG.

Na wat informatie te hebben ingewonnen heeft Arjon (mijn man) zijn C.V. opstuurt naar Pauline de contactpersoon voor transfers naar australie. volgende dag gelijk een reactie; vragenlijst opgestuurt die Arjon moest invullen. Gelijk gedaan en opgestuurt. Na 2 weken wachten nog geen reactie, dus Arjon aan het bellen 's ochtends vroeg naar Pauline. Kon zich niet herinneren iets ontvangen te hebben dus nogmaals opgestuurd. Gelijk volgende dag bericht dat het ontvangen was en dat hij binnenkort bericht zou krijgen voor een telefonische solliciatie.

Nou dat moet nog steeds gebeuren. Inmiddels heeft Arjon een paar keer met Pauline gesproken maar die kan niet meer doen zegt ze.

Via een Nederlandse collega kwamen we aan e-mail adressen van collega's die al de transfer naar Australie hebben gedaan. Afgelopen week contact met die collega opgenomen en van hem kregen wij veel bruikbare tips. Hij gaf ons wat namen door en de tip om zelf actief achter de verantwoordelijke personen aan te gaan. Als je die eenmaal hebt bereikt en zij zijn enthousiast over je, zorgen zij dat Pauline de tranfer gaat regelen. Dan moet je binnen 3 maanden daar zijn en is ook met 1 maand je visum geregeld.

Vorige week heeft Arjon zijn C.V. opgestuurd naar een van de verantwoordelijke manager, dus nu maar hopen dat ze enthousiast over hem zijn. Kan toch niet anders zo'n toppertje van een man hihi.

Dus het kan over 3 maanden zover zijn, maar ook pas over een jaar. Wat is het toch spannend. Na het lezen van dingen op dit forum en alles bekijken op internet kan ik bijna niet wachten. Maar geduld is een schone zaak zeggen ze. Laat ik dat nu net niet hebben.

We zijn al wel in april begonnen voor de hond omdat daar nog wel een tijd over heen gaat en we die heel graag mee willen nemen.

Nou dat was mijn update. Ik hoop mensen in de buurt van Melbourne tot gauw.

Lisette
 
Hoi Lisette

Spannend hoor.

Ben benieuwd wat het gaat worden voor jullie.


Groetjes Mariette ('k wil ook zo graag naar melbourne!!! :grin:)
 
Hallo

wij hopen ook binnenkort in de buurt van Melbourne te zitten.
Mijn man heeft daar een baan gekregen, doen morgen de medicals en dan gaat de aanvraag
voor het 457 visa weg. We staan dus in de startblokken maar zonder visa kan je nog niks
organiseren. :|
Hopen dat we snel meer weten, misschien zien we elkaar daar eens. :wink:
Jullie hebben ook kinderen ? Wij ook twee van 7 en 5 jaar.

Inge
 
Hoi Inge,

Oh wat leuk zeg dat een baan zeker is. als je dat hebt, ben je al heel ver he.

ja wij hebben ook twee kinderen een dochter van bijna 9 en een zoontje van bijna 6.

Ga je daar zelf ook werken Inge?

Groetjes Lisette
 
Hoi Lisette,

Leuk dat je nu een topic gestart bent.  :up:
We hebben via pmmetjes elkaar al gesproken maar ik ga je zeker volgen. En wie weet, zien we elkaar down under. Moet lukken als onze partners collega's zijn.....

greetz Pauline
 
ja ik vind het leuk om de verhalen van mensen te lezen. en ik merk dat je zo toch leuke contacten legt. en dat kan daar altijd goed van pas komen. want zoals ik al zei ik ben een gezelligheidsdier.

en ja als onze partners alle 2 bij de vestiging melbourne komen, zou het wel leuk zijn. ga proberen voor mezelf een autootje te vinden, zodat ik zelf ook wat flexibel ben.
 
Same here, wij kopen ook een autootje voor mij. Moet toch ook de kids overal heenrijden en als het goed is krijgt Piebe een auto van de zaak.....

Ik zou trouwens ook graag in de buurt van Seaford willen wonen, het is alleen zo'n eind van BoxHill af. Mijn droom is nog altijd een huis bij the beachside....I''ll keep on dreaming.... mijn eerste droom komt nu ook uit... we gaan naar Australië!!! :lol:

liefs Pauline
 
We hebben gekeken, maar de plaatsen die wij op het oog hebben, zijn zo'n 35-40 kilometer van boxhill en dat vind arjon goed te berijden.

hij rijdt hier nu ook van utrecht naar nijmegen iedere dag, dus hij is wel wat gewend.
 
Hier weer een nieuw updatje van de vlasjes.

het is voor ons nu erg spannend. een paar weekjes geleden had arjon gemaild met een collega die inmiddels al in australie zit. hij had veel handige tips. zoals de managers zelf benaderen die iemand zoeken. zo gezegd zo gedaan. inmiddels een reactie van de betreffende manager. de functie waar hij op solliciteerde was al vervuld, maar ze hadden nog wel een andere functie voor hem. ze wilde graag nog van de laaste 3 jaar zijn beoordelingsresultaten. alleen van het laatste jaar is nog niet afgerond. dus daar is hij nu samen met zijn manager heel hard mee bezig. die manager was trouwens heel erg positief over onze australieplannen en wilde wel als referentie dienen.

wel kregen we te horen dat als ze besluiten met je door te gaan, je dan maximaal 3 maanden hebt om alles te regelen. je sponsored visum schijnt dan met 1 maand geregeld te zijn.

dus nu moeten we echt aan het werk. verzekeringen gebeld over wat te doen met alles en een beslissing genomen over het huis. we gaan het toch verkopen. gisteren is er een makelaar geweest. ondanks dat we nog niet 100% definitief zijn, hebben we toch besloten om het huis alvast in de verkoop te zetten. dat was ook het advies van hem. hij zegt als je pas begint als je definitieve datum hebt, krijg je binnen 3 maanden niet alles geregeld waarschijnlijk. dus hoe langer het dan duurt, hoe langer we met dubbele lasten zitten.

het risico is wel dat als het allemaal niet doorgaat, we wel ons huis uit moeten. maar daar gaan we maar niet van uit.

heel spannend nu dus allemaal.
 
OO, dat wordt zeker spannend!
Dat gaat snel zo'n sponsord visa! Lekker!! Mijn partner heeft nu ook contact gehad met iemand anders bij LCMG Melbourne en die gaat ook voor hem aan het werk, dus het wordt echt wel wat.

Ik duim voor jullie dat de verkoop een beetje vlot gaat, wij hebben er 5,5 maand over gedaan.... terwijl ze in eerste instantie 3 maanden voorspelden. Nouja, het is nu op tijd, dus geen gezeur....
Veel succes!!
Groetjes van Pauline
 
Hallo,

wij hebben ook besloten ons huis al in de verkoop te doen alhoewel we nog niks hebben.
Onze makelaar zei ook dat het beter was, omdat het gemiddeld een half jaar duurt voordat het rond is.
Zouden we vertrekken, voordat het huis verkocht is , kun je dat ook van Australie uit kunnen regelen.

Maar goed nu toch maar eens hopen dat er langzaam schot in komt :-(
De informatie stroom uit Australie is jammer genoeg niet zo frequent als gehoopt.
Het schijnt toch allemaal lastiger te zijn  (voor de werkergever) als oorspronkelijk gedacht.
We dachten eigenlijk dat we eind Juni wel zouden weten, maar dat zit er toch niet in.
Nouja , wachten hoort er ondertussen bij :lol:

Komt wel goed, alleen wanneer?
Ik wens jullie ook veel sterkte in de komende weken en met de verkoop van jullie huis.
Bij ons is nog niemand komen kijken (grrrr)

Inge
 
Ja spannend he zo allemaal.

ik heb ook steeds het idee van volgens mij vergeten we wat. als ik lees wat jullie allemaal moeten doen en hoelang jullie op alles moeten wachten, dan denk ik van vergeten we niet. maar mijn hubbie zegt van niets.

Paulien: ja als je een beetje verder wilt komen bij LogicaCMG dan moet je er toch zelf veel werk in steken.

Inge: dat verhaal kregen wij ook van de makelaar, dat het ook met papierwerk en zo allemaal wel even duurt. en ik wil ook voorkomen dat we heel lang met dubbele lasten zitten. Ik hoop idd dat het ook allemaal zo snel gaat als dat ze tot nu toe tegen ons hebben gezegd, qua alles regelen, want anders wordt ik zo mijn huisje uit gezet als het te lang duurt.

Maar ja, we hebben nu aangegeven eind van het jaar oplevering en indien van ons kant aangegeven dan eerder. dus dan hoop ik toch echt wel alles geregeld te hebben.

Groetjes Lisette
 
We zijn weer een stapje verder.

Afgelopen vrijdag heeft Arjon vanuit Australie bericht ontvangen. Ze willen hem hebben, jippie. Wat ze nog van ons wilde is een bevestiging dat we minimaal 2 jaar blijven, dus die hebben we gegeven. Degene die de transfers regelt gaf aan dat ze zo snel mogelijk de verdere stappen zou doorgeven. Het komt nu echt steeds dichterbij. Als alles zo voorspoedig blijft gaan, zitten we denk ik wel rond oktober in australie.

Het huis is nu ook allemaal geregeld. Afgelopen zaterdag de foto uitgezocht. Gisteren is het huis aangemeld. Morgen komt hij op de site van de makelaar te staan en zaterdag op funda. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Dus als er nog iemand op zoek is naar een leuk huis in de leukste plaats van Nederland, we hebben dat voor je in de aanbieding, hihi.

Als ik weer meer weet, dan laat ik weer van me horen.

Lisette
 
Hé Lisette, goed nieuws!! Geweldig!!
Kun je ook op het sinterklaasfeest komen!!!Joepie!!!
Ik hoop dat jullie huis sneller verkoopt dan die van ons..... :shock:, maar jullie zitten vast in een betere regio...

:up:
greetz Pauline
 
Geweldig nieuws!  :up:
Jullie gaan er nog sneller dan ons zitten!
Nog veel succes met de verkoop van het huis!

groetjes,
An
 
Pauline: ja het zou erg leuk zijn om daar bij te zijn.

we wonen in ijsselstein, provincie utrecht. maar de wijk waar we zitten is wel geliefd dus we duimen maar.

An: wanneer is jullie planning?

Groetjes Lisette
 
Wat gaat het allemaal snel. We hebben al heel goed nieuws wat betreft ons huis.

Dinsdag is ons huis door de makelaar aangemeld. Vandaag is hij op hun site gezet en zaterdag komt hij op funda.

We zijn vandaag 3 keer gebeld door de makelaar. Er staan al 3 kijkafspraken. Morgen komen er 2 kijken en maandag nog 1

Dat is wel heel snel. Ben heel benieuwd  naar de reacties.

Groetjes Lisette
 
Ohhhhh Lisette.......dat gaat lukken.

Ik zal  :up: :up: voor jullie als ik morgen 1800 km onderweg ben naar onze vakantie bestemming......ik hoop dat de kinderen zich een beetje gedragen.


Heel veel suc6, en ik hoop dat als ik over 2 1/2 week weer terug ben dat jullie huis dan verkocht is.

Groetjes Mariette
 
Back
Top