LAFHA

Lodewijk

Member
Hey mensen,


Ik wilde even laten weten dat LAFHA (Living Away From Home Allowance) aangepakt gaat worden door de overheid, is voor mensen met een 457 visa. Mijn accountant kantoor KPMG heeft a laten weten dat het voor mij gaat stoppen in het volgende belasting jaar. Dit scheelt erg veel geld voor degene die er gebruik van maken. Als je er meer over wilt weten kijk dan op:

http://www.treasury.gov.au/documents/2235/PDF/CP_FBT_LAFH_Benefits.pdf

Maw als je je wil laten relocaten naar Australia keep in mind deze luxe is eraf.

Groetjes,

Bas
 
Dan zijn we net op tijd permanent, :wink:
Ik vraag me af of de schoolkosten dan ook eraf gaan, want voor 2 kinderen ben je al 9000 dollar per jaar kwijt aan secondary school, raad iedereen aan die voor een 457 gaat daar met salarisonderhandelingen rekening mee te houden.
Das niet grappig als je dat niet weet.( NSW)Niet alle staten .
 
Heb even snel het stuk gelezen en inderdaad de LAFHA verdwijnt voor de 457 visums per 1 juli 2012... Het gaat terug naar de basis zoals het ooit bedoeld was, om FIFO mensen financieel te ondersteunen.
 
Ik moet toegeven deze regel was ook wel erg luxe en overdreven. Vind het wel terecht dat hij eraf gaat. Het is natuurlijk wel vervelend voor de vele mensen die hierdoor kleiner moeten gaan wonen. Je sluit een huurcontract af voor een bepaalde tijd met de LAFHA regeling in gedachte en dan word er in de tijd dat het huurcontract loopt een regeling afgeschaft. Maar goed de meeste hebben financiele ruimte genoeg om het op te vangen :)
 
Wel een beetje dom als je op LAPHA je huur bepaald, dat soort regels kunnen altijd wegvallen, het is ook voor Aussies die naar een andere staat moeten verhuizen voor hun werk.Dus niet alleen voor emigranten.
Wij hebben er het schoolgeld mee kunnen betalen, dat vond ik eerlijk gezegd ook wel een overdreven luxe om dat in te stellen voor 457 voor een school die voor anderen gratis is.Per slot draag je net zoveel belasting af als elke inwoner ook al ben je tijdelijk,dus overdreven vond ik het niet.
De lapha is lekker voor mensen die hier komen zonder kinderen, maar met kinderen in NSW is het geen enkele toegevoegde waarde.je ontvangt het en het schuift meteen door naar school :angry:
Maar dat zal er wel niet afgaan.
 
Dat schoolgeld in NSW vind ik zoiezo raar hoor waarom moeten jullie zoveel betalen terwijl wij in QLD niets betalen! Persoonlijk vind ik het niet zo raar als je LAFHA meerekent met je huur, je kan het huurbedrag tenslotte in zijn geheel aftrekken. Je kijkt dan toch al snel naar een iets grotere woning in de tijd dat je in Australie aan het werk bent! Voor ons maakt het ook niet uit wij blijven rustig zitten waar we nu zitten maar een aantal collega's zullen moeten gaan downsizen :)
 
dat is rottig voor die collegae,downsizen is ook niet zo makkelijk, wens ze sterkte en veel geluk, hopelijk vinden ze een leuk huis en dat zit hem niet in de omvang!
 
Volgens mij is het slechts een voorstel tot nu toe, er is nog geen indicatie of het daadwerkelijk aangenomen gaat worden en zo ja, in welke vorm (alleen voor nieuwe 457 visum aanvragen of ook de bestaande). Mijns inziens is het een populistische belastingmaatregel. Snel geld verdienen en mensen op een 457 visum mogen niet stemmen dus het kost geen zetels.

Penny wise, pound foolish als je het mij vraagt (maar dat doet niemand :))
 
En het nieuws is binnen:

Ja LAFHA gaat verdwijnen maar niet per direct. Voor arbeidscontracten getekend voor 8 mei 2012 blijft de LAFHA van bestaan tot 1 juli 2014.

Heb je vandaag getekend of teken je binnenkort; helaas.

Je kunt alleen maar aanspraak maken op LAFHA wanneer je een huis hebt in Australië waar je niet kunt wonen door je werk en dan voor maximaal 12 maanden.
 
Laatste LAFHA nieuws: LAFHA voor temporary residents verdwijnt per 1 juli 2012.

LAFHA voor permanent residents verdwijnt per 1 juli 2014

Maar het schijnt nog niet helemaal duidelijk te zijn...
 


OFX
Back
Top