Lagere en middelbare school in Sydney

Noortje

New Member
Hallo, wij gaan deze zomer voor een jaar naar Sydney. Ik ben op zoek naar een leuke/goede school voor mijn dochters. Het gaat om een lagere school (11 jaar) en middelbare school (12 jaar). We willen graag aan het strand gaan wonen, Manly of Bronte (mede afhankelijk waar we een leuke school kunnen vinden). Heeft iemand ervaring met scholen in die wijken, of weet je een andere leuke school? Ik hoor het graag.
 
Hoi Noortje,

"Deze zomer", is dat de Nederlandse zomer, of de Australische zomer? Het schooljaar loopt hier van eind Januari tot half December.

Voor public schools ben je afhankelijk van de catchment areas, met andere woorden als je in het catchment area van die school woont, dan kan je kind naar die school toe. Woon je daarbuiten, dan is het op basis van beschikbaarheid.

Heb je deze vraag ook gesteld op Facebook...Nederlanders in Sydney. Daar zijn nogal wat mensen die in die omgeving wonen en je wellicht ook van info kunnen voorzien.

De kosten zal je ongetwijfeld wel weten..
Voor de kosten hangt het van het soort visum af. Voor public schools voor visa-482 houders moet je denken aan $5000 per kind per jaar. Daar bovenop komen nog kosten van school uniform etc.
Voor een private school is het een veelvoud hiervan (een kennisvan mij heeft zijn dochter op een private school voor $33000 per jaar)
 
Bedankt voor je reactie. Met de zomer bedoel ik Nederlandse zomer. We vertrekken eind juli naar Sydney. Via het werk is zowel een private als public school mogelijk. Ik was benieuwd of iemand goede ervaringen heeft met een school in Manly of Bronte (of eventueel in een andere wijk). Ik zal mijn vraag ook op Facebook zetten. Bedankt nog voor de tip!
 
Back
Top