lambsgo

Er is al een Dutch Club in Melbourne

Ik heb er Ineke leren kennen, die stond daar als vrijwilliger achter de Bar.  :cheers:
Het probleem met veel van die clubs is dat het bestuur te oud en
vastgeroest is.  :gramps:

Ik heb nu begrepen dat er veel vernieuwd en verbouwd is.
Voordeel is dat zij een eigen pand hebben en met een beetje
hulp en misschien een eigen websiste is er volgens mij best weer
een beetje nieuw bloed en beweging in te krijgen.
Ik zal er zeker naar kijken als wij weer in Melbourne zijn.

Gr. Ton
 
:serenade:

How Romantic!!

Je hebt helemaal gelijk Ton, ik begreep dat ook al van mijn vader, die is aangesloten bij de Dutch Club in Queensland.
Vorig jaar was ik daar op het Holland Festival en wat ik zo grappig vond (en ook weer heel logisch) dat de mensen daar Holland nog zien door de ogen 30/40 jaar geleden! De muziek, alles was erg oubollig! Maar wel gezellig hoor, bitterballen, haring en Limburgse vlaai!!

Groetjes Lin
 
Ton en Ineke,

Er zijn 25 Nederlandse clubs in Melbourne. Ik ben er zeer bij betrokken en het overkoepelend orgaan is de Association of Netherlands Clubs in Victoria, hoofd sinds 27 jaar: Ype de Bruin.
Deze clubs worden gerund door emigranten uit de jaren 50 en is niets voor jongelui, gemiddelde leeftijd is rond de 70 en ja er worden vele dansavonden etc verzorgd maar daar is niets te beleven voor personen van onder de 50 of 60.
Als je 60 bent, behoor je bij de jongsten.
Ik ken de maandelijkse bijeenkomst :lamsgo , ben er ook wel geweest, in principe is het voor jongeren, maar er zijn dus ook wat ouderen (40-65 of zo) die ook aanschuiven die avond.

Het Holland Festival is jaarlijks eind februari at Sandown Racecourse met volop haring, paling, kroketten , oliebollen etc.
Ook bands uit Nederland , maar wel onbekenden of oudere generatie zangers want het mag niets kosten.

Verder heeft de Associatie een Nederlandse krant, de enige nog want de Dutch Weekly ging vorig jaar October ter ziele.
De enige Ned. krant is nu Dutch Courier, maandelijks en na een groot probleem vorige maand, is deze krant nu weer op volle sterkte terug.
Website: Dutchcourier.com

Er zijn momenteel nog maar 2 Ned clubs in Melbourne met een eigen clubgebouw, de Abel Tasman Club in Carnegie en de Sunshine Club in Sunshine, alle andere Clubs dienen hun vergaderingen en avonden dus elders te verzorgen.
Cheers
Jan
 
[quote author=Jan H. link=topic=2356.msg24762#msg24762 date=1124614620]

Ik ken de maandelijkse bijeenkomst :lamsgo , ben er ook wel geweest, in principe is het voor jongeren, maar er zijn dus ook wat ouderen (40-65 of zo) die ook aanschuiven die avond.
[/quote]


Wij zijn er 1 keer wezen kijken, met sinterklaasviering waarbij we cadeautjes kregen toegeworpen. Was erg druk bezocht.
Iemand die hier regelmatig naar toegaat?
 
Yvonne, op deze site zal je niet veel mensen vinden die regelmatig naar deze pub gaan (let wel pub - het is geen club), want deze site gaat voornamelijk over toekomstige emigranten en deze bar heeft eens per maand een "get together" voor alles wat Hollands is.
Ze doen dat hier sinds 2 jaar, daarvoor was het in het Belgisch biercafe en daarvoor weer elders.
Gewoon heengaan die avond en je zult veel Hollands horen praten, en misschien ook zingen.
Het is aanvankelijk voor jongeren, maar er komen ook wel eens wat "oudere" personen, zo van 50 of 60 plus, maar die wonen dan ook al vele jaren in Melbourne.
Ik woon er 7 minuten rijden vandaan, maar ben er ooit 2 x geweest geloof ik.
Cheers,
Jan
 
Hi Tommy,


Ja, wij gaan ook, volgende week he. Het is even een stukkie rijden voor ons maar je moet er wat voor over hebben he.

Groet en we zien je daar wel dan.

patrick en yvonne
 
[quote author=Tommy T link=topic=2356.msg45229#msg45229 date=1138349295]
Ik ga donderdag voor de eerste keer heen. Zijn er meer mensen die er dan zijn?
[/quote]

Beste stads- xpdite-genoten,

Ik ga wel even een kijkje nemen, die belgische biertjes hebben een magische aantrekkingskracht ;-) en het is natuurlijk leuk wat ervaringen te delen!

Groet,

Marco
 
Marco, voor Belgisch bier moet je naar het Belgisch Cafe, St Kilda Road.
De Lambsgo is gewoon een Australische pub waarvan de eigenaar/manager Nederlander is en waar de jongerenborrel een maaandelijkse avond heeft.
Wellicht heeft hij een Stella Artois in huis, maar als je echt Belgisch bier wil proeven, dan is het Belgisch cafe natuurlijk de plek, elke dag geopend .
 
Hey Linda,  Prachtig, nee ik ben er een poos niet geweest, nou je kunt goed dronken worden zo te zien.
Veel plezier.
Je krijgt in het Belgisch cafe natuurlijk wel een varieteit aan "tapbier".

Nee je ziet me daar niet, trouwens ik ga weer naar NL deze week. Gelukkig staan mijn schaatsen klaar dus wie weet , kan ik me weer uitleven in de kou.
Na 2 weken bloedhitte in Melbourne, hoewel vandaag nog geen 20 graden.
Maar die 35 tot 42 graden van afgelopen week kan me gestolen worden, ook erg vroeg dit keer deze hitte, normaal heeft Melbourne een paar 40 'ers eind Feb.

Denk om de "booth bus" als je na Lamsgo de Freeway pakt....
Jan
 
[quote author=Jan H. link=topic=2356.msg45638#msg45638 date=113862035

Denk om de "booth bus" als je na Lamsgo de Freeway pakt....



?
 
Ik denk dat ik net te veel alcohol op had, en ik vond het al zo vreemd staan. "booth versus booze".

Was wel een domme vergissing, volgende keer het woordenboek er maar bij......
Jan :lol:
 
Kreeg dit door :

Greetings all!

Our monthly "young Dutch" get-together takes place again this Thursday 2 Feb
at the Lambsgobar, 135 Greeves St, Fitzroy. Because it's summer, we're
kicking off with a barbecue in the pub courtyard at 6.30pm. Salad and bread
will be provided but it's BYO meat or whatever else you want to throw on. If
you have other dinner plans, no probs, just turn up for the usual drinks
from 8pm. Either way, it would be good to see you there.
 
Belgisch Cafe, St Kilda Road yep ben ik al eens geweest toen speelde er een paar bandjes en was het park "open".

Hmmm  :-( , helaas hadden we al iets anders in de planning, stom vergeten.
Onze spullen met de hollandse kalenders zijn ook nog steeeeeeds niet gearriveerd, shite douane hier  :x ( dat zeggen de vehuizers tenminste)!
Maar behalve de vliegen en de douane bevalt het prima. Alleen nog een baan ;-)

Veel plezier vannavond....hopelijk komt volgende maand beter uit!

Groet,

Marco
 
Back
Top