lasser van beroep

naokay

New Member
hallo, net als vele anderen hier willen mijn man en ik ook graag naar australie emigreren.nou is mijn man lasser en op die beroepenlijst staat ook lasser, maar dan lasser eerste klas.wij hebben geen idee wat dat inhoudt.hij is al 15 jaar lasser,
maar of dat 1e klas is...heeft iemand enig idee wat ze daarmee bedoelen?
als zijn beroep niet erkend wordt, is er dan een andere mogelijkheid om een visum te krijgen?mijn beroep staat er niet op.we hebben geen familie daar wonen.we zijn eigenlijk maar een simpel gezinnetje.wordt zijn beroep wel erkend, moet dan alleen hij die engelse test doen, of ik ook?
en heeft iemand een idee hoeveel het kost om 2 poezen mee te nemen?
ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden
 
Hier staat iets over Welder first class
http://www.immi.gov.au/asri/occupations/w/welder-(first-class)-4122-15.htm
http://jobguide.thegoodguides.com.au/text/jobDetails.cfm?jobID=688

Ik weet niet of je man ook contruction werk doet, dus machines bouwen
in een metaal/rvs bedrijf voor bijv. de scheepvaart, voedingsindustrie.
Bijv. met een snijbrander, handmachines, handgereedschap, takels, etc.
Dan kan hij misschien ook als beroep metal fabricator (boilermaker)
krijgen of misschien iets als fitter.

Je man moet de IELTS (circa Euro 170) doen en als je het kan halen jij ook. Anders kan je
jouw engels zeg maar 'afkopen' door geld te betalen waardoor je in
Australië engels les kan (moet) volgen. Maar dat is veel duurder, ik
geloof zo'n 2000 AUD (of misschien wel meer maar dat weet iemand
anders vast wel).

Over je poezen moet je gewoon even met de search zoeken en daar
je vraag stellen.

In het topic 'even voorstellen' kan je je even voorstellen, dan weet
iedereen wie je bent  :) .

Succes,

groetjes Miranda  :)
 
Hallo,

Mischien kan ik wel een aantal vragen van je beantwoorden.
Ik ben namelijk als Boilermaker (samensteller/lasser) aan de slag in Perth, bij een bedrijf dat Miningequipment repareerd, Dumptrucks, Dozers, excavators enzovoort. grote bakbeesten dus.
Een Boilermaker is in Ozzietermen dus een Samensteller/Lasser
Een welder first class mag alleen aflassen en een beetje samenstellen
een welder second class mag alleen aflassen.
tja heel raar, maar het systeem van leren zit hier anders inelkaar. de jongeren gaan naar school tot year 12 ( 14 jaar) en doen dan een opleiding als apprentice, een soort leerlingwezen, waarbij de jongeren drie maanden werken bij een bedrijf naar keuze en twee weken naar TAFE een schoolopleiding die ook in het pakket zit.
Dit hele gebeuren loopt voor een periode van 4 jaar, en dan krijgen zij hun tradescertificate.
Nou voor iemand zoals wij, moeten we eerst onze kennis en diploma's laten erkennen door de TRA (trades Recognition Australia), bureau zit in Canberra  en het prces duurt ongeveer zes weken (soms meer soms minder)
Geschoolde lassers hebben ze hier een tekort aan dus je zit al op de goede weg, leeftijd kan tot 45 tegenwoordig en als je een aardig wo ordje (technisch) Engels spreekt ben je al een heel eind.
en vooral veiligheid gaat hier voor alles, maar dat zal je wel merken eenmaal je hier aan het werk gaat.
Lonen en omstandigheden zijn heel goed ook vanwege het tekort aan vaklui.

Wij hebben twee honden meegenomen, bereid je voor op een papierwinkel en goede planning (Quarantaine) vind een goede dierenarts die bekend is met export van dieren( Australië is niet gemakkelijk), de reis voor de dieren gaat vanzelf, de beestjes hebben het gemakkelijker dan wij denken.
Het grapje kostte ons ongeveer met vervoer plusminus 3000 euro, voor katten is dat zelfs iets goedkoper maar pin me daar niet op vast.
in ieder geval mocht je nog iets willen weten, vragen staat vrij.

groetjes Carlo :up:
 
bedankt voor de informatie allebei,
dat tekort aan lassers, is dat alleen in perth of in heel australie?
ik weet nl. nog niet waar we willen wonen.dat is zo moeilijk.het liefst dicht bij het strand.niet te duren huizen, veilige buurt, goede scholen in de buurt.iemand ideetjes?
een goed loon zei je.wat moet ik me daarbij voorstellen;hetzelfde als hier in nederland?
dus mijn man moet welder first class opgeven?moet ik nou ook aannemen dat we een goede kans hebben om een visa te krijgen?of is dat weer te makkelijk gedacht?
en hoe zit het met de huizen?regel je dat vanuit nederland?want waar moet je anders verblijven als je aankomt?hotel/motel kost ook wat denk ik.
wat een hoop geld om je huisdieren mee te nemen.jeetje zeg.
maar ze moeten toch mee, want ik laat ze hier niet achter.is dat bedrag wel inclusief quarantaine?
 
Er zijn echt overal lassers tekort. Mijn man werkt momenteel als Welder/Tradesman in the Northern Territory, we wonen in ALice SPrings. Jullie kunnen hier goed geld verdienen hoor, als lasser. Hoe het zit met beroepserkenning, dat weet ik niet want hij is als Goudsmid naar hier gekomen. Maar 1 ding is zeker, goeie 'stielmannen' hebben ze hier overal tkort.

Gr,
Sara
 
Hoi ik zie dat deze berichten al van een aantal jaren geleden zijn. Ik ben nu twee keer naar Australie geweest en mijn man 1 keer en we hebben eigenlijkj een beetje (veel) heimwee :) Nu zitten we er over te denken om voor minstens een jaar naar Perth te gaan om daar te werken. Nu zie ik dat het hier over een tekort aan lassers gaat, mijn man is metaalbewerker en last behoorlijk veel, nu is mijn vraag of ze nog steeds lassers of metaalbewerkers nodig hebben en of jullie bedrijven weten die mensen vanuit nederland kunnen gebruiken? Eventueel als sponsor kunnen zijn. Ik hoor het graag! :)

Groetjes Renate
 
Hoi Renate welkom op het forum.
Het bericht is inderdaad 8 jaar oud. Kijk eens op www.immi.gov.au of je in aanmerking komt voor een visum. Het beroep van je man moet op de S(C)OL lijst voorkomen. Dan kom je op skilled independent of sponsored visa uit waarschijnlijk. Mogelijkheden te over.
Succes!
 
Niet te lang wachten zou ik zeggen, heb ergens gelezen dat het beroep lasser van de sol gehaald zou worden :-( Blijkbaar geen grote vraag meer naar lassers.
 
Back
Top