Last van een ontploffend hoofd?!?

stoepjes

New Member
Hallo allemaal,

Ik schiet zomaar even een vraag de ruimte in. Ik heb geen idee meer wat ik nou moet doen. ik heb een waanzinig leuke baan gezien in Australie. Er is niets wat ons hier houd, behalve het geregel en de financien en het feit dat als we hier blijven we niks hoeven te regelen. Mijn hoofd ontplofd zowat van al het gedenk. Dan is het weer helemaal geweldig om te gaan en het andere moment denk ik waar ben in mee bezig, blijf toch rustig zitten waar je zit. Dit is vooral als ik moe ben. Ik hoef ook nog lang geen beslissing te nemen aangezien ik hier pas 6 dagen mee bezig ben. Ik moet de keuze wel overwogen en niet gehaast maken, maar kent iemand dat dood vermoeiende gevoel? Wel, niet, wel, niet? :|

Groetjes Mattanja
 
Denken brengt je nergens, en dat bedoel ik met alle respect.

DOE iets, of DOE niets, maar blijf er niet over nadenken, zou ik zeggen. Hoe meer je erover denkt, hoe meer je je in je eigen cirkeltje vastdraait.

Neem een besluit. Doe het dus, of doe het niet. En hoe dan ook: heb vrede met welk besluit je ook neemt. Spijt is alleen maar meer kopzorgen.

Succes!  :up: :up:

Marc
 
Ach, en je kan je altijd bedenken. Het enige dat je dan misschien kwijt bent, is geld. :)
 
Zo is het Eerainuh, .....en leuk bijkomend voordeel.....
je hebt je hoofd tenminste nog  :lol: :lol: (sorry, flauw
grapje  :wink: )

En denk maar zo....onze hoofden zitten er ook nog op
...hoewel ik ook wel eens het gevoel had van...
helluppppiiiieeeeeekkkkssss.

groetjes Miran  :)
 
Die baan waar je het over had. Heb je die alleen gezien en heb je geen idee of je die kunt krijgen? Of Kun je 'bij wijze van spreken' morgen al beginnen?
Daar zit natuurlijk ook een heel verschil. Als je die baan kunt krijgen en het bedrijf zou je kunnen sponsoren, dan zou ik het zeker doen.
Als je die baan niet direct kunt krijgen, dan zou je op een rij kunnen zetten wat de positieve dingen zijn en de negatieve dingen en kijken of je dan beter een beslissing kunt nemen?
 
Hoi annemiek,

Als ik er nu zou zijn zou ik op gesprek mogen komen en lijkt het erop dat ze me graag willen hebben. Ze kunnen me niet sponsoren. Dat heeft die mevrouw al aangegeven. We moeten er op eigen houtje komen en dan wil ze me graag! zien. Er zijn meer positieve dingen dan negatieve om te gaan. Punt is wel dat ik er nog nooit ben geweest. Ik ga af op de verhalen van vele verschillende mensen en wat ik hoor is van iedereen gelijk en is het precies de levensstijl waar we naar opzoek zijn.  :up:

Er is nog een heel belangrijk punt. Wij zijn christenen en geloven dat God een doel met ons leven heeft. Wij willen erg graag het leven leven dat hij voor ons in petto heeft. Onze vraag aan hem is of we de goede kant op gaan, maar met zo'n vol hoofd kun je hem niet goed meer verstaan. Misschien klinkt dit vreemd voor mensen die evt niet geloven, maar voor ons is dit het belangrijkste item.

Groetjes Mattanja
 
Hoi Mattanja(=kado van God)

Wat je schrijft is herkenbaar,wij zijn ook christen en geloven ook dat de Heer ons in Australie wil hebben omdat hij daar een toekomst en plan voor ons heeft maar timing is idd ook belangrijk.Als medechristen zou ik zeggen,bid erover en neem dan een beslissing.

Groetjes,Clair.
 
[quote author=stoepjes link=topic=4516.msg56783#msg56783 date=1145518498]
Er is nog een heel belangrijk punt. Wij zijn christenen en geloven dat God een doel met ons leven heeft. Wij willen erg graag het leven leven dat hij voor ons in petto heeft. Onze vraag aan hem is of we de goede kant op gaan, maar met zo'n vol hoofd kun je hem niet goed meer verstaan. Misschien klinkt dit vreemd voor mensen die evt niet geloven, maar voor ons is dit het belangrijkste item.
[/quote]Ik ben niet gelovig, dus ik weet ook niet hoe dat is, maar moet je ook niet een beetje doen wat jezelf wil of wat jouw gevoel je ingeeft, of luisteren jullie echt alleen maar naar hem.

Groetjes Sander :up:
 
Het gevoel dat het je geeft als je luisterd is niet te beschrijven. Het haalt alle twijfel en onzekerheid weg en je krijgt er enorme blijdschap en vrede voor terug. Dat wil niet zeggen dat  de twijfel niet meer terug keert hoor. Ik ga niet zweven, maar als ik er steeds weer voor bid en op God vertrouw blijft de vrede terug keren en als ik alleen mijn eigen keuzes zou volgen mis ik de vrede, dus ja eigenlijk doe ik steeds wat hij wil. Dat wil niet zeggen dat mijn leven alleen maar leuk is hoor. Ik ben niet gevrijwaard van verdriet of andere tegenslagen, maar zoals eerder vermeld kan ik hem vertrouwen en heb ik vrede en dat geeft een heel geruststellend gevoel.
groetjes  :lol:
 
Wij zijn zelf niet gelovig. Er zal vast iets zijn hoor, maar geen idee wat. Mijn vriend is er al wel geweest (7 maanden), maar ik dus ook niet. Ik volg mijn hart en probeer veel te lezen van de verhalen hier en verder op internet. Als er iets op tv komt over Australie kijken we er naar, of als ik iets lees... Ben in een jaar tijd al heel veel wijzer geworden van het land zelf.

Op eigen houtje in Australie komen lukt je ook wel. Als je een job offer hebt kan het zelfs makkelijker zijn dacht ik.
Luister naar je hart en wat je geloof je ingeeft.
 
Nee Mattanja,ik ben Clair Bastiaansen-Numberi. :)
Dat gevoel van vrede in je hart betekent dat je op de goede weg bent.En Sander,luisteren naar Hem is niet dat we klakkeloos bevelen opvolgen ofzo maar Hij legt een verlangen in je hart dus van tegenzin is dus geen sprake.
Bij medechristenen die dit ook doen zie ik dan dat hun dromen uitkomen want God heeft alleen het beste voor met Zijn kinderen.
 
@stoepjes

volgens mijn logica is het zo :

Als ik het niet doe dan blijf ik mijn hele leven afvragen WAT ALS................
(en dan geef ik me niet 100% in het leven dat ik wil, omdat ik niet weet welk dat is)

Dus als ik het doe  en het lukt niet , dan weet ik wel waar ik aan toe ben!
en kan ik me concentreren op wat ik wel wil!

En als het lukt , Nou dan ben ik een gelukkiger mens dan dat ik al was.

Groetjes Johan
 
hoi,

Daar heb je helemaal gelijk in en daar denken we zeker ook over na. Dat is ook een belangrijke gedachte.

groetjes
 
wij hebben zo'n 8 jaar nagedacht en wat blijkt........we zijn er niks mee opgeschoten!!!!!!!!
voor elk positief dingetje dat we vonden om te gaan stonden er weer 3 tegenover die negatief zijn.
afgelopen januari hebben we echter bedacht: beter mislukt dan nooit geprobeerd
we zijn nu een tijdje bezig met de emigratie en de twijfel blijft ondanks dat we reeds hebben besloten maar ik geloof iedereen dat wel heeft op zn tijd.
als je de mogelijkheid hebt en je wilt------- gewoon proberen!
 
Hoi

We gaan het ook zeker proberen. Wel op een andere manier dan eerst gedacht. David gaat proberen om via de ING waar hij nu werkt een baan te krijgen bij de ING in australie. Dan willen we eerst een poos in Sydney werken en dan als we goed in ons vel zitten en ons thuis voelen evt verhuizen naar Melbourne zodat ik alsnog kan gaan werken voor het verzorgingstehuis waar het allemaal mee begon. Dan kan ik eerst nog voor onze jongste zorgen tot hij ook de school leeftijd heeft bereikt en als ze geen mensen meer nodig hebben in het verzorgings huis ga ik er op vrijwillige basis werken. Bij deze gedachte kreeg ik er enorm veel zin in en de rust waar ik naar op zoek was zoals eerder in dit topic heb verteld.
groetjes mattanja
 
Is het misschien een idee om eerst eens op vakantie te gaan voor zolang het mogelijk is!
Zo kan die mevrouw jou leren kennen (op korte duur)
en weet je zeker wat je aan der hebt,
want ik heb geleerd uit ervaring dat ze je uit beleefd heid soms meer bieden dan ze werkelijk waar kunnen maken.
En zo proef je in het echt de sfeer van ozzie  :lol:
want die is moeilijk te beschrijven en dus ook moeilijk te voelen in verhalen.

groetjes flower girl
 
Hoi,

op vakantie zou ik zeker wel willen, maar heb er de financien niet voor. We gaan er nu dus voor om via de ING te gaan. Zij helpen ons en bevalt het niet kunnen we weer terug en ook daar helpen ze bij. Bevalt het wel zetten we het om in een permanent visum. We willen gewoon de uitdaging aangaan. Gaan we zonder de hulp van de ING dan gaan we niet snel, maar gaan we misschien wel eerst op vakantie.

groetjes Mattanja
 
hallo, ik heb geprobeerd om via het internet contact te zoeken met bedrijven in australie en heb gemerkt dat
zoiets niet meevalt. Ligt misschien ook een beetje aan de bedrijfstak maar in mijn geval (ik ben monteur laagspanning) willen bedrijven graag persoonlijk contact. Er kunnen bijna geen toezeggingen gedaan worden behalve dat er wel interesse is in mijn persoon.

wij gaan naar oz en zien daar wel. (heb wel het kleine voordeel dat we bij mijn zus kunnen wonen de eerste paar maanden)
 
Back
Top