LaStaVaZa Cindy & Peter

cindyclaeys

Member
Hoi iedereen,

Na ons hier te hebben voorgesteld, vele vragen te hebben gesteld, voor-en nadelen naast elkaar te hebben gelegd en slapeloze nachten te hebben gehad, hebben we de knoop doorgehakt: PETER HEEFT EEN CONTRACT GETEKEND :lol:
we zijn echt door het dolle heen, nu we er eindelijk uit zijn hebben we meer rust nu :wink: nouja, rust? veel papierwerk pfffff maar het is voor een goed doel hé.
het is sowieso voor minimum 3 jaar maar kan vanzelfsprekend verlengd worden, ons verblijfplaats is Mackay in Queensland aan het prachtige great barrier reef. als alles volgens plan verloopt denken we te vertrekken augustus/september 2012. we hebben wel een moeilijke beslissing moeten maken i.v.m onze huisdieren; de hond ( labrador) gaat mee maar onze katten ( sphynx) gaan niet mee
cry.gif
, dit alles is overlegd met de dierenarts en aangezien ons katertje af en toe ziek is vond de dierenarts dit geen goed idee, dit is echt heel moeilijk maar om te emigreren naar OZ is een kans die je maar 1 keer in je leven krijgt en dan moet je soms keuzes maken, ook de moeilijke.
De familie en vrienden zijn ondertussen ook op de hoogte en ze staan allemaal 100% achter ons, dit hadden we echt niet verwacht; iedereen is echt heel positief. ( misschien willen ze ons wel weg :grin:)
door deze positieve gedachten kunnen wij met een gerust hart alles regelen om ons visum rond te krijgen. WAUW het gaat echt gebeuren nu.

jullie horen zeker nog van ons

groetjes cindy en peter

Stoer hoor, veel plezier met de voorpret!! :up:

En nu een goed adresje zoeken voor de katjes. :|

Super, nog maar een klein jaartje en dan zijn jullie ook aan deze kant van de wereld!

Heel veel plezier met de voorpret, sterkte met alles regelen en inderdaad veel succes met het vinden van een fijn huis voor de katten!

Groet,
Annemarie

hey Johan & Pamela,

dat zou wel te gek zijn :wink: waar ergens in Mackay wonen jullie? en is het mooi daar? veel te beleven?
ik hoor het wel en hopelijk tot ziens

groetjes cindy en peter

Gefeliciteerd!!

Wij denken ook aan september of heel misschien al eind April.....misschien wel een "forumvlucht" downunder
grin.gif

Succes met het zoeken naar een geschikt baasje voor de katten
afro.gif

Groeten Steven

Feli! Het is altijd sneu om dieren achter te moeten laten, maar je hebt in dit geval geen keus... gelukkig is het wel zo dat katten snel wennen aan een ander baasje, dus veel zullen ze er niet onder lijden en jullie zullen het zwaarder hebben dan zij het zelf zullen ervaren gok ik ;)

hi Cindy en Peter,
we wonen in West Mackay, Perry street, vlak bij het vliegveld, als we een bezem omhoog houden op het balkon, kunnen we de onderkant van het vliegtuig schrobben. Gelukkig is het geen Schiphol.
Mackay is een typisch provinciaal stadje, ongeveer 90.000 inwoners in de hele county.
Alles is er wel te krijgen, alleen op cultureel gebied is het nogal pover, maar vergelijken met Nederland is in Australia altijd moeilijk.
Vluchten naar Brisbane zijn goedkoop, maar is toch geen Amsterdam.
Outdoor living is fantastisch hier, het weer is altijd goed.
Als je nog meer vragen heb dan hoor ik het wel, onze Skype naam is "Pamandgeorge".

groetjes Johan & Pamela

hoi Johan & Pamela,

ik heb jullie toegevoegd op skype :up:
leuk om zo contact te hebben met mensen ter plaatse.
misschien tot skypes en tot ziens

groetjes cindy & peter

hoi iedereen,

ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar zal het toch proberen; we hebben gisteren enorm slecht nieuws gehad
cry.gif

we hebben te horen gekregen dat héél het australië verhaal niet kan door gaan, om een verhaal kort te maken, peter zijn collega die daar al zit is terug gekomen omdat het bedrijf waarvoor hij werkt niet betrouwbaar is, de collega had een telefoon van het werk en werd opeens afgesloten van de buitenwereld zodat hij niet meer naar het buitenland kon bellen en gebeld worden ( familie dus); hetzelfde met het internet. en zo zijn er nog meer dingen gebeurd. nu is het gevolg de collega heeft OZ achter zich gelaten, een ander collega zijn visum is net goed gekeurd en wij zitten nog in de procedure.
we vinden het echt verschrikkelijk, we kunnen australië echt niet los laten en als je spreekt van een zwart gat, nou dan zitten wij erin en een diepe, héél de nacht niet geslapen en dit met een vroege dienst.
24 oktober zouden we starten met de dierenarts om onze hond mee te nemen en toch zegt mijn gevoel gewoon blijven doordoen! wij willen natuurlijk niet opgeven en houden hoop, niet voor hetzelfde bedrijf maar een ander; peter is al volop aan het kijken.
zijn hier mensen die toevallig bedrijven weten in de sector van petrochemie? ( olie, diesel, enz..) ook mining enzo! die ' overseas people' zoeken? peter is chief operator. we hopen zo dat hier mensen zijn met connecties of info.
we dachten aan Mackay of brisbane ( misschien toch liefst Brisbane)
ons gevoel zegt dat we binnen het jaar in OZ zijn, ik hoop dat dit ons gaat lukken.
we geven de hoop niet op en gaan toch verder.
zijn hier mensen die ons een sprankje hoop kan geven? is er een kans op werk?
of toch de droom opbergen?
we voelen ons echt kl*te
cry.gif

groetjes cindy en peter

Hi Cindy en Peter, dat is inderdaad slecht mieuws.
Wat is de naam van dat bedrijf, kan misschien hier eens informeren. Ik kan iemand die ook voor een olie bedrijf bij de haven gewerkt heeft, misschien dat hij iets weet.
groetjes Johan

Hey Cindy en Peter,

Wat ontzettend balen zeg!
Ietsdergelijks is ons 2 jaar geleden ook overkomen, wij voelen heel erg met jullie mee.
Als je heel graag wil is het een enorme domper, maar probeer zo te denken, als het bedrijf niet klopt en je komt er pas achter als je met heel je ziel en zaligheid in Oz zit, dan kun je geen kant meer uit...
Kijk goed rond, er komt zeker een nieuwe (betere) kans!

Sterkte!

Marie

Argh, wat een k.l.o.t.e. situatie. Maar beter nu dan als je daar zit moet je maar denken.

In de NT roepen ze niet om Diesel Mechanis / engineers.
Ze smeken bijna op hun knieen voor deze lui met diplomas en ervaring.

Kan je wel een link geven en je bent niet de eerste die met een klein beetje hulp van mij zo aan een baan is geraakt met zeer leuke inkomen.
Toch zul je je visa zelf moeten regelen dit op punten systeem of connecties vanuit Australia.
Punten systeem lijkt mij het beste dan blijf je onafhankelijk van iedereen en heb je als je je visum binnen hebt een permanent verblijf.

Effe wakker liggen is menselijk maar snel weer opkruipen en doorknallen folks.

Veel succes,

Jack :evil:

Jeetje, wat balen zeg! Heel veel sterkte en succes met het vinden van nieuwe kansen om toch deze kant op te komen!

In de NT roepen ze niet om Diesel Mechanis / engineers.
Ze smeken bijna op hun knieen voor deze lui met diplomas en ervaring.

Kan je wel een link geven en je bent niet de eerste die met een klein beetje hulp van mij zo aan een baan is geraakt met zeer leuke inkomen.
Toch zul je je visa zelf moeten regelen dit op punten systeem of connecties vanuit Australia.
Punten systeem lijkt mij het beste dan blijf je onafhankelijk van iedereen en heb je als je je visum binnen hebt een permanent verblijf.

Effe wakker liggen is menselijk maar snel weer opkruipen en doorknallen folks.

Veel succes,

Jack :evil:

hoi Jack,

het zou fijn zijn als je de link zou doorsturen :wink:
we hebben net gepraat met de collega die in australië zat, hij raadde absoluut af om naar Mackay te komen! hij zei dat daar totaal geen sociaal leven is ( niks te doen), dat er in het weekend enorm veel gedronken en gevochten werd & ouderwets.
we hebben zijn kant van het verhaal gehoord en we kunnen dat wel aannemen maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat dit voor héél Australië geldt.
we willen echt de moed niet opgeven en hebben ons zinnen gezet op Brisbane, weet u ( of iemand) toevallig hoe het leven daar is? qua dingen doen? sociaal leven? enz...Brisbane lijkt me wel beter.
dus eigenlijk met andere woorden waar in Australië is het best om te leven zonder dat je in een isolement geraakt? en waar je s'avonds gewoon de straat op kan?
we geraken er echt moedelozer door
cry.gif
Australië is toch mooi om te wonen en werken en leven? of hebben we nu een totaal verkeerd beeld gekregen van OZ?
HELP!!!

groetjes cindy & peter

thanks, we zouden die link wel willen, dan kunnen we eens kijken; we geven echt niet

hoi Jack,

weet u

:grin: Er bestaan mensen die "u" tegen Jack zeggen. :grin:

:cool: Maar even serieus: :cool:

Wij vinden Australië mooi om te wonen en te werken, maar dat verschilt voor iedereen natuurlijk.
Het ligt er ook aan waar je gaat wonen.
Een plaatsje als Zeehan in Tasmanië zal een heel andere ervaring geven als hartje Sydney. :wink:
Maar als jullie dit heel graag willen, waarom verdiepen jullie je niet eerst eens in een visum zonder afhankelijk te zijn van een werkgever?
Want een werkgever vinden die je wil sponsoren is niet makkelijk.
Al kan een kruiwagen via Jack natuurlijk ook een optie zijn. :up:

Ik denk dat het vooral is wat jullie er zelf van (willen) maken. Mackay lijkt mij niet een stad waar je je echt afgezonderd hoeft te voelen. Dat zou anders zijn voor bijv. Julia Creek oid :)

Ik zou idd eens gaan rondkijken naar een ind. visum (dus niet gebonden aan een werkgever).

Back