LaStaVaZa Cindy & Peter

Wat een rot verhaal. Succes met het zoeken van een nieuwe weg. Ik heb als toerist geen slechte ervaringen gehad in Mackay al is het natuurlijk niet het centrum vd Wereld/Australia/QLD.

Diesel mechanics staan echt altijd op de SOL (zoals Jack ook al schetste) Kan wel het risico lopen dat je een Fly in/Fly out baan hebt (Weet Jack vast beter dan ik). Maar als start baan wel lekker verdienen.

Balen zeg! Kan me voorstellen dat jullie nu even in een dip zitten.

Maar ik ben het helemaal eens met Jack ( :shock: yep it's possible :roll: ) als jullie gevoel voor Oz zo sterk is dan is er een weg! En met een beroep wat altijd op de Sol staat kom je er misschien met veel meer vrijheid.

Niet opgeven! Jullie komen er wel!

X
Kathren

lieve mensen,

eerst en vooral bedankt voor jullie lieve woorden, steun en hulp!:up:
we zitten echt in de put vooral ik; ik ben echt niet te genieten met als gevolg véél irritaties thuis :-( maar het komt wel goed zeker?
als ik het goed begrijp dan zouden jullie voor een skills visum gaan? dus een beroep dat op de lijst staat? wil dit dus zeggen dat we ter plaatse werk moeten zoeken? en dan moeten we nog een hoop geld hebben om te overleven in het begin? tja dat hebben niet echt :wink:
weten jullie toevallig of er in Sydney veel bedrijven zitten in de petrochemie ( diesel, olie, enzo..) voor scheepsbelading? we weten niet meer waar te zoeken en zien door de bomen het bos niet meer.
hé als jullie iets weten over een bedrijf dan mag je het ons altijd weten graag zelf
houdt jullie op de hoogte

xxx
groetjes cindy & peter

paar opmerkingen:
- ja het is normaal dat je nu bloedchagrijnig door het huis loopt, heel herkenbaar. Gaat over. Probeer wel iemand/iets anders uit te schelden dan elkaar... :evil:
- skilled visum: ja, dan moet je ter plekke werk zoeken. Er is elders op het forum een discussie over hoeveel geld je dan nodig hebt. Samengevat komt het volgens mij neer op zo'n 3000 a 4000 euro aan kosten voor de aanvraag. Hoeveel je meeneemt om te starten moet je zelf bekijken: sommigen vinden 30k te weinig, anderen gaan met bijna niks en redden het ook. Het is maar hoeveel je er voor over hebt. Overigens denken veel mensen dat je meer zekerheid hebt als je daar naar toe gaat op een sponsoring van een werkgever, maar dat is relatief. Het voordeel is dat je zeker weet dat je meteen inkomsten hebt, het nadeel dat je binnen een maand weer weg moet als je je baan verliest. Als je op een 175 of 176 visum gaat (dus zonder werkgever) dan mag je in elk geval blijven en ga je in Oz op zoek naar een baan (je kunt een paar weken voordat je gaat vliegen al beginnen met zoeken).
- als je het niet meer weet kun je misschien een advies aanvragen bij een bureau. Er zijn her en der referenties te vinden: Visa4you en M2A staan volgens mij goed bekend, Migration Bureau slecht, en er zijn er een aantal die ook ok zijn.

succes met je keuzes.

hallo iedereen,

Na wat ups and downs hebben we besloten om er toch voor te gaan :grin: we hebben contact opgenomen met het bedrijf en alles verloopt tot nu toe goed, we hebben meer klaarheid over wat er is gebeurt met peter zijn collega in Mackay; alles lijkt erop dat hij puur uit heimwee is terug gekeerd; ik kan het me we wel voorstellen, hij is daar 6 maanden alleen geweest zonder vrouw en kind ( dus voor hem even geen oz meer) Maar voor ons wel :lol:
na veel contact heen en weer en een nieuw contract hebben we toch besloten om het te proberen maar nu alles wel op het gemakje en stapje voor stapje.
Afgelopen vrijdag zijn we naar dierenarts geweest in roosendaal om Raiko zijn eerste rabies injectie te geven, ontzettend lieve mensen daar, die erg begaan zijn met welzijn van het dier. Midden december moeten we terug om bloed te prikken ( we hopen dat het goed zal zijn)
Dus voor ons is het nu alleen maar ups en als we down gaan, dan down under :wink:
we houden jullie op de hoogte

groetjes cindy & peter

Hi Cindy

Wat leuk om te horen dat jullier er toch voor kunnen gaan!

Blij om te horen dat jullie ook een goed gevoel hebben bij deze dierenarts. Als het goed is gebruiken ze mijn document. Ze hadden zelf ook de nodige informatie en we hebben die twee gedurende het proces erbij gehouden.

Succes!

De laatste stand van zaken van ons: update

Hi mates,

na een tijdje hier niet meer geweest te zijn, nu even ons laatste stand van zaken:

Ons jaar 2011 is slecht geëndigd, we kregen nieuws van mijn vader waar ik niet verder wil op ingaan maar wat toch z'n impact heeft gehad.
En ons jaar 2012 is ook slecht begonnen, 2 januari kregen we s'nachts telefoon dat peter zijn vader in allerijl is weggebracht naar het ziekenhuis, dus midden in de nacht vlug naar het ziekenhuis, hij stierf s'ochtends, hij was 66. we zijn verdrietig dat hij hier niet meer is maar dankbaar dat we hem hebben gekend en dat hij niet alleen is overleden.

Na al die downs waren we zeer in twijfel of we alles moesten laten doorgaan voor OZ, maar het trekt toch enorm, dus zetten we door en het leven gaat tenslotte ook door hé.
Morgen vullen we alle formulieren in voor ons visumaanvraag, ons nieuwe paspoorten zijn net binnen dus kunnen we deze eindelijk invullen.
Vorige week kregen we een telefoontje van de dierenarts dat de bloeduitslag van de rabies van raiko ( onze hond) PERFECT in orde is. yes, goed nieuws.
En nu zal het afwachten worden denk ik, ben benieuwd wanneer we dan bericht krijgen wanneer we naar de dokter moeten, weet iemand toevallig hoeveel tijd er tussen zit, tussen de aanvraag en de oproep om naar een dokter te gaan??
nou, ik hoop jullie snel weer op de hoogte te brengen.

thanks guys

greetz cindy & peter

Jeetjuh... wat een heftige overgang van 2011 naar 2012. Daar hebben wij eigenlijk geen woorden voor, behalve gecondoleerd en heel veel sterkte!

Jorien & Michael

Heb net jullie verhaal doorgelezen, wat een slechte start van 2012.

Sterkte.

Kan me goed voorstellen dat je even twijfels hebt over emigratie. Maar North Queensland is echt helemaal geweldig dus ik hoop dat het vanaf nu allemaal heel goed en snel gaat met jullie!!!

Groeten
Anne

Back