Lastavaza Dropbear

Dropbear

Active Member
Hello everybody!

Even een klein voorstelrondje...

Ik ben een vrouw van 26 jaar en werk momenteel bij de gemeente, waar ik verantwoordelijk ben voor de uitkeringen en re-integratie van cliënten in de bijstand. Ik heb Sociaal Juridische dienstverlening gestudeerd (Bachelor of Law), Verder ben ik aardig paardengek en hou ik van het leven (gezelligheid,lekker eten, wijntje, natuur, enz). Ik ben opgegroeid in een internationaal gezin met een Schotse moeder en heb familie wonen in Schotland & Australië.

Daarnaast heb ik een relatie met een geweldige man en wonen wij samen. Mijn vriend werkt als helikoptermonteur bij defensie en zit in zijn laatste 1,5 jaar van de studie Engineering (werktuigbouw).
Mijn vriend en ik zijn niet alleen gek op elkaar....maar hebben ook al heel lang een liefde voor Australië en de wens om in het buitenland te gaan wonen ;-)
Afgelopen zomer zijn we naar OZ op vakantie geweest en hij heeft bij thuiskomst al direct heimwee gekregen. Ik was al eens eerder voor familiebezoek geweest. Afgelopen weekend hebben we nav de emigratiebeurs de knoop durven doorhakken en gaan de stap richting een visumaanvraag wagen. Maar daarover later meer :)

Ik hoop dat we deel uit mogen maken van dit leuke forum. We hebben al heel veel voorpret gehad met het lezen van jullie verhalen (en nuttige informatie!! )

Bye x
Siobhan

Hoi, welkom! Gezellig een beetje aanwas. :up:

Wellicht al een voorkeur voor een regio? Of wellicht afwachten of een state sponsorship nodig is?

Dankjewel :D aardige verslaving al dit Forum!

waaaaaaaaaaaaaah dropbearsssss:D
welkom! Klinkt voorspoedig allemaal!
We hopen het. Op de emigratiebeurs werd er ingeschat dat we al een visum konden aanvragen op basis van mijn beroep.. dat zou al meer dan 60 punten geven. totaal onverwacht, want we hebben altijd gedacht dat mijn vriend met zijn technisch beroep de sleutel zou zijn. dus opeens klinkt het heel voorspoedig inderdaad!
haha dropbears.... jaaah geen schattige koala's :p

Hoi, welkom! Gezellig een beetje aanwas. :up:

Wellicht al een voorkeur voor een regio? Of wellicht afwachten of een state sponsorship nodig is?

Thanks!!!!

Regio Queensland en eigenlijk met grote voorkeur: Brisbane. Mede dat familie daar woont, maar we vinden het beide vooral een hele leuke omgeving/stad. Noosa vond ik trouwens ook een hele gave plek.

Binnenkort zal ik wel een stavaza opstarten. Eerst eens mijn CV updaten en dit weekend opsturen naar bureaus voor kansberekening en offerte. misschien gaan we het wel zelf doen als het teveel in de papieren loopt.

Hi Siobhan,
Welkom! Op welk beroep wil je een visum aanvragen, je schrijft dat je SJD gedaan hebt. Waarschijnlijk zinvol om het sociale aspect van je huidige werk te benadrukken, want op juridisch gebied is er hier heel veel competitie. Succes met het uitzoeken en nog even lekker dromen!

Noosa vond ik trouwens ook een hele gave plek.

Hahaha, Noosa was de eerste plek waar we kwamen in Australia. Ook bij ons beviel dat best, kijk maar waar het tot geleid heeft ;)
Noosa is wel duur en er is buiten toerisme niet heeeel veel te doen volgens mij(?)

Ik vind Noosa ook leuk! Helaas te ver voor ons voor het woon/werk verkeer en wat werkgelegenheid betreft is er ook niet veel te doen, behalve toerisme. Maar de omgeving is heel mooi!

Ik zou wel graag in Noosa willen wonen, toerisme of geen toerisme. Volgens mij valt het op een doordeweekse dag echt wel mee. Maar ja, te ver voor woon/werkverkeer en te duur. Voor Brisvegas moet je meer aan de Goldcoast zijn.

Mee eens.

Ik vond Noosa indertijd (15 jaar terug alweer :eek: ) Niet vervelend toeristisch.
Gold Coast daarentegen.... Daar zijn ook vast mooie plekjes. Maar ook wel heel veel overontwikkeling, hyperkapitalisme en bussen vol toeristen enz. Surfers Paradise was wel één van mijn least favorite spots in QLD.

I agree. SP is echt een toeristische plek. Dat betreft heeft Noosa veel mee sfeer, maar ik bedoelde te zeggen met te toeristisch dat het meer gericht is op toerisme of vakantie. Dat zag je aan de type (dure) woningen en kan ook de werkgelegenheid verklaren.

Kan iemand uitleggen hoe ik dit draadje in LAZAVAZA zet? Alvast bedankt!

Want jaa.. wij gaan ook aan ons visum traject beginnen... IELTS testen worden ingepland voor September :up:

@Lost kan dat doen. Maar je kan ook zelf een nieuw onderwerp maken daaro. Wat jij wil ;)

Leuk dat je je traject gaat beginnen, spannend en exciting he?!

Back