LaStaVaZa Jip, Joske & Stef

Weet je al waar jullie in Sydney gaan wonen? En ik ben ook wel benieuwd voor welk bedrijf je man gaat werken!
Nee, dat weten we nog niet. De eerste twee maanden hebben we een gemeubileerd appartement/huis, en vanuit daar gaan we zoeken. Weten jullie daarover al wat meer? Jip gaat voor Hybris (onderdeel van SAP) werken. Voor welk bedrijf wordt jouw man gedetacheerd?

Nee, dat weten we nog niet. De eerste twee maanden hebben we een gemeubileerd appartement/huis, en vanuit daar gaan we zoeken. Weten jullie daarover al wat meer? Jip gaat voor Hybris (onderdeel van SAP) werken. Voor welk bedrijf wordt jouw man gedetacheerd?

Wij gaan ook eerst gemeubileerd wonen, tot onze spullen arriveren. Collega's van het bedrijf regelen dat, hopelijk in een leuke buurt! Wij hebben gehint op Coggee, aan het strand :D Werd ons geadviseerd, vooral omdat we geen kinderen hebben en houden van wat vermaak om ons heen. Maar plan is om na aankomst eens goed de stad te verkennen en dan pas definitief te beslissen.

Mijn vriend werkt voor SmitLamnalco, dochteronderneming van Boskalis. Locatie in Australië is vorig jaar gekocht en moet nu financieel in lijn komen met de Nederlandse structuur. Dus dat mag mijn vriend gaan doen.

Ik werk als zzp-er voor goede doelen en help hen bij het verkrijgen van overheidssubsidie en financiering via vermogensfondsen. Projectmanagement, partnersearch, coördineren en schrijven van tenders, dat soort dingen. Even afwachten of ik in de Australische fondsenwerving ook een plekje kan vinden.

Coogeee is leuk, lekker aan het strand. En nog niet te ver van de drukte van de stad. Vermaak genoeg op zondag als iedereen de Bondi-Coogee loopt! Voor de rest heb ik geen idee of daar wat de beleven valt. Succes alvast met de zoektocht. Kijk ook even naar woon-werkafstand ivm files :(

Hi Joske & Co, Van harte welkom in OZ. Beginnen met uitzicht op de Harbour Bridge, dat zullen niet veel je nadoen! Mijn hart maakt nog steeds een sprongetje als ik vanuit de trein de bridge & opera house zie. Blijft super plek! Veel plezier en geniet van het lekkere weer, je bent precies op tijd binnen!

Hi Joske & Co, Van harte welkom in OZ. Beginnen met uitzicht op de Harbour Bridge, dat zullen niet veel je nadoen! Mijn hart maakt nog steeds een sprongetje als ik vanuit de trein de bridge & opera house zie. Blijft super plek! Veel plezier en geniet van het lekkere weer, je bent precies op tijd binnen!
Inderdaad, wat een prachtig weer! Vanmorgen maar meteen even naar het strand geweest, we zijn er dan toch in de buurt :)

Ha Joske, hoe heb je je eerste maand hier beleefd? Loopt alles op rolletjes?
De eerste maand was heerlijk! Vooral een vakantiegevoel, maar dat kwam met name omdat mijn man pas 1 november is begonnen met werken. Het regelwerk viel allemaal reuze mee. Hebben inmiddels een leuk huisje gevonden in Cammeray, waar we over een week inkunnen. Veel zin in. Dank voor je interesse!

Back