LaStaVaZa Max en Katja

Succes met alles en hoop dat je hier roots kan krijgen!
Bedankt voor het delen van je verhaal, zo open en eerlijk.

Het gaat jullie goed in warm en koud weer!
 
Wel, Tassie heeft ons ook altijd bekoord en hopelijk spoelen we daar ook nog een keer aan. Maar voor nu en voor jullie: we wensen jullie het beste van je leven aldaar.

En mocht je daar aandrang toe ondervinden: een allerlaatst, of aller-allerlaatst bericht mag altijd en zo veel je wilt. :cool:
 
omdat je het zo lief vraagt @HardCore :)
Tassie...
mooi
mooi leeg
mooi leeg landschap met veel historie en nog vele mooie gerestoreerde gebouwen.
Heeeerlijk....dat niks....de zee, de (kleinere) bergen en de snelweg die meer op een Nederlandse 80 kilometer weg lijkt maar dan zonder onderhoud
de mensen zijn aardig, meelevend, meedenkend, en gelukkig ook recht voor hun raap
rond het huisje springen Bennet wallabies rennen echidnas en de vogels nestelen onder het dak, de possums houden een formule 1 race op het dak bij voorkeur midden in de nacht. De slangen beginnen wakker te worden, maar in de avond gaat gewoon de open haard aan.
Het is hier geweldig, please don't tell anybody else
or as the locals say: it's horrible here, please don't come
 
omdat je het zo lief vraagt @HardCore :)
Tassie...
mooi
mooi leeg
mooi leeg landschap met veel historie en nog vele mooie gerestoreerde gebouwen.
Heeeerlijk....dat niks....de zee, de (kleinere) bergen en de snelweg die meer op een Nederlandse 80 kilometer weg lijkt maar dan zonder onderhoud
de mensen zijn aardig, meelevend, meedenkend, en gelukkig ook recht voor hun raap
rond het huisje springen Bennet wallabies rennen echidnas en de vogels nestelen onder het dak, de possums houden een formule 1 race op het dak bij voorkeur midden in de nacht. De slangen beginnen wakker te worden, maar in de avond gaat gewoon de open haard aan.
Het is hier geweldig, please don't tell anybody else
or as the locals say: it's horrible here, please don't come

Mooi gezegd, That´s how we like it.
Love you,
Love Tassie
 
DE ALLERLAATSTE....echt

Max en ik zijn respectievelijk 6 en 5 jaar in Australie. Van een WHV (Max) naar een 457 (het puppet on a string visum) naar een 190 state sponsored (NSW) en ikke maar meeliften ;) We hebben er hard voor moeten vechten en vele ups en downs gekend. We zijn in onszelf en in elkaar blijven geloven ook al zaten we wel eens met de handen in het haar door oa visum frustratie en geld gebrek. Tranen van verdriet en tranen van geluk het hoort er nou eenmaal bij. Het leert je groeien in het leven en in een relatie (met jezelf, je partner, je familie en je vrienden).

Nooit hebben we getwijfeld over onze keuze om hier een nieuw leven op te bouwen. Het is ons thuis geworden. Eind vorig jaar zijn we gillend uit Sydney vertrokken en hebben dat kleine, geinige eilandje gevonden wat onder "the big island" bungelt. En nu is er een einde gekomen aan ons nomaden bestaan. We hebben ons op het werk gestort en flink gespaard. En het is gelukt....
We hebben een huis kunnen kopen! Dat ging ook niet zonder de nodige dramatische taferelen uiteraard. There is a pattern to follow here lol.

Voor diegene die wil weten hoe, wat en waar
30 acres in St Marys met een huis en een studiootje. De locatie is echt geweldig. Het was liefde op het eerste gezicht. En het geeft ons opties voor de toekomst. Een toekomst die we al een klein beetje helpen want het huis is volledig "off the grid". We hebben al met de buurman kennis gemaakt, want zo gaat dat. Ons kent ons, tis net Brabant hier, geweldig dat kneuterige....

Ik wil iedereen bedanken voor advies en commentaar en het delen van lief en leed hier. We zijn een bijzonder ras met zijn allen zo bij elkaar.
Voor de mensen druk bezig met het verkrijgen van de juiste papieren, geef niet op, veel succes. Alles komt goed!

Het ga jullie goed! En succes met alles wat op je pad komt, het leven is een uitdaging! Geniet ervan....for better and for worse.
 
Voor diegene die wil weten hoe, wat en waar
30 acres in St Marys met een huis en een studiootje. De locatie is echt geweldig. Het was liefde op het eerste gezicht. En het geeft ons opties voor de toekomst. Een toekomst die we al een klein beetje helpen want het huis is volledig "off the grid".

Pictures or it didn't happen! :p

Klinkt gaaf!!! Nu ze mountainbiken flink aan het ontwikkelen zijn in Derby en Maydena wordt dat gekke appel eiland wel steeds interessanter voor een bezoekje, dus wellicht tuffen we nog eens over je nieuwe thuis (het eiland bedoel ik dan, niet je huis zelf natuurlijk!)

Succes! And keep us posted :p
 
Van harte gefeliciteerd met het vinden van jullie echt eigen stekkie! Het is jullie van harte gegund na alle ups en downs!
 
Wow, gefeliciteerd! Jullie zijn nu echt gesetteld! Fijn dat er zo een eind komt aan de jaren van rond zwerven en verhuizen. Ik wens jullie heel veel geluk met jullie huis en ook met jullie nieuwe huisgenoot. We komen zeker een keer op bezoek als we de tijd hebben!
 
Wow gefeliciteerd!! Eindelijk een eigen plekje, lijkt mij echt heerlijk! Heel veel geluk en geniet er samen van!
 
Geniet ervan, en ik moet zeggen dat ik alles even doorgelezen heb maar dat jouw verhaal wel een inspiratiebron voor mij persoonlijk is.

Klinkt misschien bot en egoistisch maar ik ben blij dat ik niet de enige ben waarbij het allemaal verre van hosanna is gegaan. Jullie zijn vechters en jullie verdienen het! Moet een heerlijk gevoel zijn nu jullie jullie plek gevonden hebben.
 
@Tim911 niks geen hosanna, dat is maar saai ;) 1 ding moet je voor ogen houden, er is licht aan het eind van de tunnel. En dan vind je weer een nieuwe tunnel :eek: je snapt me wel. Als je uit wilt komen waaien in Tassie, wees welkom. Het is hier wel frisjes zeker tov Cairns.

@afterbang Streetview kan ons niet vinden denk ik (laten we het zo houden :))

@Janneke61 yep de 4 voeter is al in opleiding :D spannend allemaal!
 
@Tim911 niks geen hosanna, dat is maar saai ;) 1 ding moet je voor ogen houden, er is licht aan het eind van de tunnel. En dan vind je weer een nieuwe tunnel :eek: je snapt me wel. Als je uit wilt komen waaien in Tassie, wees welkom. Het is hier wel frisjes zeker tov Cairns.

@afterbang Streetview kan ons niet vinden denk ik (laten we het zo houden :))

@Janneke61 yep de 4 voeter is al in opleiding :D spannend allemaal!
Spannend, maar vooral ook superleuk!
 
Zooooo en toen dacht ik eens kijken of ik nog kan inloggen. En jawel hoor, ik zal dadelijk eens gaan kijken(lezen) hoe het met iedereen is. En omdat ik ook wel weet dat het leuk is om te lezen hoe het met iemand gaat na een tijdje stilte....

Met ons gaat het goed. Wij zitten hier op ons kleine eilandje helemaal op ons plekje. Ons huis is al aardig opgeknapt/afgewerkt. We hebben genoeg dood hout op ons blok om de kachel te stoken,de Thermalux en de luxe van radiatoren is toch wel geweldig kan ik melden. Top systeem. En ja we hebben zelfs sneeuw gehad afgelopen week, dat komt nooit voor lol, pikken we toch even mee.
Het regent genoeg om onze watertanks vol te houden, wat is dat prettig. De zon zorgt voor de electriciteit iedere dag weer. Off grid wat een feest is dat en hoe leer je de basis waarderen.

Na een jaar kijken hoe de seizoenen hier gaan en effect hebben op ons plekje zijn we nu aan het plannen voor de groente en fruit tuin. De kippen en eenden hebben al een plekje gekregen. We hebben een gedumpte hond geadopteerd dus Lana heeft een zusje gekregen. Onze katten doen het nog steeds geweldig. Misschien breiden we nog wel uit met guinea fowls of geiten ofzo. Eerst de groente en fruit tuin en daarvoor moeten we flink aan het hekken bouwen (konijnen en wombats aan de onderkant en wallabies en possums aan de bovenkant om tegen te beschermen). Voor licht op de juiste plekken zijn we bomen aan het verplaatsen en onze dam heeft ook meer ruimte nodig. We wonen in het bos maar we moeten ook kijken naar brand veiligheid. Gelukkig krijgen we van alle kanten hulp, zo fijn om goed in de community terecht te kunnen.

Door covid heb ik helaas geen werk meer, Max doet wel nog gewoon zijn ding. En we zijn een mobile kitchen begonnen. Mopoke munchies is onze nieuwe uitdaging. Onze eerste 2 evenementen zijn geweldig goed gegaan. Hopelijk gaat dat zo door en kunnen we langzaam gaan groeien. Het houdt mij goed bezig met social media, papierwerk en afspraken regelen. Het is wel super leuk als het echt allemaal voor jezelf is. Eigen baas zijn is wel super leuk.

Ik geloof dat het dat wel zo'n beetje is, of wat er zo in mij op komt. Dan ga ik nu eens even lezen wat er met de oud gedienden is gebeurd het afgelopen jaar.
Groetjes Katja
 


OFX
Back
Top