Lastavaza stars

@Stars, moet jij een dure bridging course volgen om als verpleegkundige geregistreerd te worden? Heb hier iets over gelezen op het forum. Blijkbaar moet de ene het wel volgen en de andere niet.

Ik mag toch hopen van niet. Maar ik moet me nog registreren bij AHPRA dus ik weet het niet zeker. Ik zou het wel heel raar vinden, want ANMAC heeft bij het Skills Assessment aangegeven dat mijn opleiding en ervaring voldoende is voor Australië. Wordt vervolgd ...

Ik zal het zeker laten weten. Duurt misschien nog wel even, omdat we ons huis eerst moeten verkopen, dus ik moet even inschatten wanneer het handig is om het registratieproces op te starten.

Het registratieproces duurt op z'n minst een jaar, dus ik zou overwegen om het zsm te starten als ik jou was...

Ik zat vanmorgen te denken dat ik maar eens moet melden dat er niets te melden valt. We kunnen niets plannen, eerst moet het huis verkocht worden. Belt de makelaar dat er woensdag een bezichtiging is. Het is niet veel, maar toch, wie weet wat het brengt.

Herken het wel een beetje, laatst ook maar een update geschreven over het feit dat er zo weinig te 'updaten' is.

Succes met schoonmaken :up:

Ik zat vanmorgen te denken dat ik maar eens moet melden dat er niets te melden valt. We kunnen niets plannen, eerst moet het huis verkocht worden. Belt de makelaar dat er woensdag een bezichtiging is. Het is niet veel, maar toch, wie weet wat het brengt.

Moed houden, woensdag komt de toekomstige koper van je huis! :)

Onze oudste dochter kwam dinsdag uit school al vragen of de "koper" al geweest was; ze bedoelde natuurlijk "kijker". Maar misschien is zij, net als jij, Tamaria, wel helderziend. Want vandaag hebben de kijkers van woensdag een bod gedaan. Te laag, dus weer een nieuwe uitdaging waar we ons in vast gaan bijten, maar wel spannend. Voelt ineens zo gek allemaal. En het gaat weer snel, want als dit tot een goed eind komt, moeten we in augustus het huis al uit.
Knijp eens even in m'n arm, ik ben bang dat ik droom!

Oh jongens, vandaag akkoord gegaan met het eindbod van de kopers. Er moet dus nog getekend worden, maar mondeling is ons huis dus onder voorbehoud verkocht. Ik weet gewoon even niet waar ik het moet zoeken. Ik geloof dat wij nu ook in de welbekende rollercoaster zijn beland en hij gaat met een supervaart naar beneden op dit moment.

So hey!!! Gefeliciteerd!

Zou de woningmarkt dan toch in beweging aan het komen zijn?!?!

Hoop het zo voor je! Maar geen van de andere 9 huizen die te koop staan in nl onze straat hebben kijkers en al maanden niet... Maar heb toevallig wel vanochtend in het FD gelezen dat de huizenmarkt in V.... Na de zomer enorm gaat boomen!

Het is nog even hopen dat de verkoop van de woning van de kopers ook door gaat en ze daarna centjes genoeg overhouden voor onze woning, dus nog even een paar spannende weken. Maar we hebben geen tijd om daar wakker over te liggen. Op zoek naar een huurwoning. Die blijken er nauwelijks te zijn. Je zou toch denken dat het er van barst, maar goed. Ik hoop voor iedereen dat de huizenmarkt gaat aantrekken, wordt echt eens tijd.

Gefeliciteerd Stars! Vorige maand visum, en binnen een paar maanden huis verkocht! Dat zijn nog eens stappen. Wanneer ga je vertrekken?
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om tijdelijk een huurwoning te vinden? Misschien via jouw verkopende makelaar? Succes!

@ Red dust: We hebben eind van het jaar in ons hoofd. De paar woningen die te huur zijn in de buurt, daar willen ze alleen mensen voor minimaal 12 maanden. Dat is natuurlijk niet onze bedoeling. We zien wel, komt vast wel goed.

Nu eerst maar wat lijstjes gaan maken, dat geeft misschien wat houvast en structuur. Want nu we zover zijn, een visum en huis verkocht, word ik toch wel een beetje onrustig. Zo veel te doen! Adem in, adem uit.

Ja hoor, huis verkocht. Heel blij, maar toch ook een beetje dubbel. Ik heb me in het hele proces nog niet zo onzeker gevoeld als nu. Ontzettend veel zin om te gaan, maar opeens steekt de twijfel de kop op. We geven hier alles op en hebben nog totaal geen idee wat we er voor terugkrijgen. Zal wel een fase zijn waar we door heen moeten in dit emogratieproces. Maar toch happy!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klinkt heel bekend. Gewoon iets wat je moet meemaken :) gefeliciteerd iig. Op papier een van de moeilijkste obstacles overwonnen!

Back