LaStaVaZa "the angels" :-)

Na ons voorstelrondje in Januari is het nu wel tijd geworden om een laatste stand van zaken te plaatsen.
Er is immers heel veel gebeurd sinds die tijd...

In ons voorstelrondje had ik vermeld dat ons visumaanvraag al bij de migration lawyer lag, maar helaas bleek dat niet het geval. We vonden het toch al raar...hoe kon het al bij de migration lawyer liggen, terwijl we nog niet eens een contract hadden ondertekend.
Maar goed..inmiddels is er dus wel een contract ondertekend en is ons visumaanvraagproces al volop aan de gang. De nieuwe werkgever van Michiel verwacht hem half/eind mei in Mildura, dus de tijd schiet al aardig op. De meiden en ik zullen nog steeds in juli gaan, maar stiekem reist er nog een klein passagiertje mee dan naar Aussie:) . Ik ben inmiddels al 17 weken in verwachting, maar hadden in het begin helemaal niets in de gaten door al het geregel. De kleine zal dus in Australië geboren worden.
De honden zijn ook al aardig volgespoten met inentingen en andere medische check-ups zijn ook al gedaan....
Ondertussen stromen de offertes binnen en zijn we al aan het kijken welke spullen verkocht/weggegeven zullen worden en welke spullen er mee gaan.
Ik moet toegeven dat het een hoop regelwerk en organiseren is, vooral met een draaiend huishouden met twee kids en mijn heerlijke hormonen die vaak de overhand nemen als ik weer keuzes moet maken ;). Echt heel veel respect voor iedereen die er mee bezig zijn of die het al hebben meegemaakt:up:
Nou ik denk dat ik nu wel een aardige update geschreven heb...zal het voortaan wat vaker bijhouden:D

Nice one! Goed bezig!
Succes met die hormonen;)
images

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Lijkt me ook wel weer een beetje spannend straks in Australie bevallen als je er net woont. Succes met alles regelen!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Lijkt me ook wel weer een beetje spannend straks in Australie bevallen als je er net woont. Succes met alles regelen!

dank je wel!!! ik vind het ook heel erg spannend en ben benieuwd wat mij te wachten staat, maar bevallen in Nederland is geen optie, aangezien de kans er is dat mijn man misschien niet aanwezig kan zijn bij de bevalling en dat we dan nog langer zonder elkaar moeten....vind 2 maanden al niks:(

gefeliciteerd met de zwangerschap en super dat je zo positief bezig bent! kan me voorstellen dat het een hele operatie is om de hele emigratie aan te gaan, met kinderen (op komst) hond en huishouden etc....petje af! succes met alle voorbereidingen! wat gaat je man in mildura doen? en waar gaan jullie wonen? mijn vriend komt zelf uit redcliffs, dus lekker dichtbij! we gaan zelf in mei nog eventjes die kant uit...op familiebezoek :)
Ik heb begrepen dat jullie een hond meenemen? via welke organisatie hebben jullie dit geregeld? of via waar vliegt de hond?
succes met alles en ondanks de drukte geniet van jullie zwangerschap!
groetjes Nicole

dank je wel!!! ik vind het ook heel erg spannend en ben benieuwd wat mij te wachten staat, maar bevallen in Nederland is geen optie, aangezien de kans er is dat mijn man misschien niet aanwezig kan zijn bij de bevalling en dat we dan nog langer zonder elkaar moeten....vind 2 maanden al niks:(
Vooral dat ie misschien niet bij de bevalling aanwezig kan zijn lijkt me echt geen optie nee!
En weet je het zal er vast beter zijn dan in NL omdat wij geloof ik de hoogste babysterfte enzo hebben. Het is alleen eng omdat het onbekend is maar gelukkig is het niet je eerste kindje!

Wauw, proficiat. Dat moet wel een heel bijzonder gevoel zijn. Maar ook wat de rest betreft, lijkt het mij dat jullie goed bezig zijn. In ieder geval zijn jullie de goede weg ingeslagen. Die naar Oz! Spannend allemaal, maar zeker reuze boeiend. Geniet, laat je vooral niet gek maken en veel succes. Voor je het weet zit je in het vliegtuig, op weg naar je man en nieuwe leven.

Dank jullie allen!! Ja het is op dit moment zeker even spannend maar ik weet dat ik zodra ik daar aankom alles kan laten gaan en kan genieten van de laatste loodjes..Nog even doorbijten nu dus:D

gefeliciteerd met de zwangerschap en super dat je zo positief bezig bent! kan me voorstellen dat het een hele operatie is om de hele emigratie aan te gaan, met kinderen (op komst) hond en huishouden etc....petje af! succes met alle voorbereidingen! wat gaat je man in mildura doen? en waar gaan jullie wonen? mijn vriend komt zelf uit redcliffs, dus lekker dichtbij! we gaan zelf in mei nog eventjes die kant uit...op familiebezoek :)
Ik heb begrepen dat jullie een hond meenemen? via welke organisatie hebben jullie dit geregeld? of via waar vliegt de hond?
succes met alles en ondanks de drukte geniet van jullie zwangerschap!
groetjes Nicole

Hai Nicole,

Mijn man gaat in Mildura aan de slag als autoschademonteur/ 1e plaatwerker. We zullen naar alle waarschijnlijkheid gewoon in Mildura gaan wonen, maar een woning hebben we op dit moment nog niet. De baas van mijn man zal voor accomodatie voor hem zorgen als hij daar aankomt en daarna gaat mijn man op pad om te zoeken naar een geschikte woonruimte voor ons. De bedoeling is dat dat allemaal geregeld is als ik en de meiden daar aankomen.

Wat betreft de honden....we zijn er nog niet helemaal uit via welke organisatie ze zullen vliegen. We zijn nu nog in afwachting van een offerte van Zoo Logistics en daarna zullen we de keuze maken tussen VCK, Animal to Fly en Zoo logistics. Voor zover ik weet vliegen deze organisaties via Schiphol. De honden zullen dus een vlucht maken tussen Amsterdam en Melbourne, met of een tussenstop in Kuala Lumpur (VCK) of Hong Kong (ATF).

Hallo,
fijn dat accomodatie voor jullie geregeld is...volgens mij is het sowieso niet zo moeilijk in Mildura, alhoewel het alweer een tijdje geleden is dat we daar geweest zijn. komt helemaal goed....ik vond mildura altijd welk een leuk dorpje (stadje?).
Onze honden zijn wat lastiger om terug naar oz te krijgen...ze mogen dus al niet via malaysian air of singapore air of dubai gaan ivm het ras (zijn beide staffy x). de enige optie is nog korean airlines of via amerika, dus dat is ook nog een beslissing die we moeten nemen...wordt erg duur dan.
groetjes nicole

Even tijd gemaakt om achter mijn laptop te schuiven en jullie een update te brengen....

Pfff...wat is er veel gebeurd in de afgelopen tijd zeg...weet niet eens precies meer waar ik moet beginnen.
Laat ik maar beginnen bij het moment dat we onze families op de hoogte gebracht hebben.....
Allereerst was mijn familie aan de beurt. Afgezien van een aantal, wist het grote gros totaal van niets over het hele Ozzie gebeuren. We waren voor november/december ook niet bezig met Australië, dus voor iedereen was het een enorme schok. Ook de familie van Michiel was totaal geschokt. Maar van beide kanten begrepen ze wel dat we deze kans graag wilden aangrijpen. Hoewel we dachten dat het niet zo heel erg zou zijn om familie achter te laten voor een mooie toekomst (want ach...zo vaak zagen we elkaar toch niet, hooguit een paar keer per jaar op een verjaardag of iets dergelijks), viel het ons en onze families behoorlijk zwaar en werden het toch emotionele momenten:( Nu worden er ook volop "quality-time momenten" geregeld door onze families en zijn onze weekenden, naast het inpakken, behoorlijk volgeboekt met familiebezoekjes/diners en uitjes.
Het inpakken verloopt gevoelsmatig gestaag, maar stapelen de dozen zich toch aardig op. Maar jeetje zeg....wat een werk is het om alles uit te zoeken en "zeewaardig" in te pakken. Normaliter zou ik alles gewoon in een doos doen en breekbare spullen inpakken met een paar krantjes. Op plaats van bestemming zou ik dan wel kijken of ik het dan al niet weer voor een aantal jaar op zolder plaats of gewoon bruikbaar is. Nu moet ik bij elk klein dingetje overwegen of het wel of niet de moeite waard is om mee te nemen o_O pffff heel vermoeiend!
De hondjes zijn inmiddels goedgekeurd en zijn hun bloeduitslagen gelegaliseerd door het VWA. Nu is het nog een kwestie van een import permit aanvragen, een plekje reserveren bij het quarantainestation en de laatste entingen in de laatste maand voor hun vertrek. Ik schrok wel even toen ik een permit wilde aanvragen...of ik nog even bijna 500 AUD wilde betalen:confused: slik...
Afgelopen week zijn de laatste documenten (marriage certificate etc) verstuurd naar diac door onze agency en aanstaande zaterdag zal Michiel ook nog de IELTS test gaan maken en dan is het een kwestie van afwachten.
Voor zover onze update.....I'll keep you posted :D

Zag net jullie voorstelrondje pas en heb jullie welkom geheten, maar ontdek nu dat jullie al bijna gaan vertrekken. Wow, impressive! Succes met de oversteek en het afscheid van familie.

Back