LaStVaZa de Bangmaaatjes

roncor

Member
eindelijk is onze visa goedgekeurd. Per 1 mei moeten we in Australie zijn. Onze dochter Nienke vliegt eind februari naar Perth en wij vliegen ong eind maart naar Sydney.
Ons huis is inmiddels ook verkocht en op 29 januari is de overdracht. Op 21 januari gaan we over naar een tijdelijk huis in Winterswijk. Het is met geen pen te beschrijven hoe gelukkig we zijn. Eindelijk mogen we in dat mooie land met zijn fantastische bewoners gaan wonen en werken. Het is een sponsorship visa dus gelijk permanent. Nu op zoek naar goedkope vluchten, alles afhandelen in Nederland en een onderkomen zoeken in de buurt van Campbelltown, Liverpool of Wollongong. Iets van een granny flat ofzo en dan gemeubileerd. Op die manier willen we zoveel mogelijk sparen want we hopen over twee jaar te kunnen wonen en werken in Perth

Gefliciteerd!! State sponsorship neem ik dan aan, sponsor 457 is namelijk (helaas) niet permanent. Succes met de laatste loodjes daar en veel geluk met jullie nieuwe start

Gefliciteerd!! State sponsorship neem ik dan aan, sponsor 457 is namelijk (helaas) niet permanent. Succes met de laatste loodjes daar en veel geluk met jullie nieuwe start
Dank je wel hoor. Ja het is inderdaad spannend en eigenlijk beseffen we het nog niet helemaal. Na 19 jaar komt eindelijk onze droom uit. We hebben 2x een 457 geprobeerd maar dat lukte niet. Nu met een 186 en dat is wel gelukt en gelijk permanent. Ronald gaat voor zijn huidige werkgever daar werken

Goed wonen geen probleem haha betaalbaar? tja waar heb je het dan over? En hoe zuidelijk bedoel je precies?
Wij wonen in Waterloo, bedoel je dat?

Goed wonen geen probleem haha betaalbaar? tja waar heb je het dan over? En hoe zuidelijk bedoel je precies?
Wij wonen in Waterloo, bedoel je dat?
Wat we zo op oa nestoria en gumtree hebben gezien, kun je een 1 of 2 slaapkamer gemeubileerde unit/flat/grannyflat huren voor rond de 450 per week. Waar we zoeken? Niet zuiderlijker dan Wollongong want de regio van Ronald is zuid Sydney. Meer landinwaarts mag ook maar dan niet Orange om een voorbeeld te noemen. Voor ons is belangrijk dat de buurt ok is en huis schoon moet zijn. We komen half april aan en huren dat tijdelijk een vakantiestudio ofzo. Dan hopen we iets te vinden, maar er moet nog veel meer geregeld worden natuurlijk

Ah oke dus niet in de stad, duidelijk. Dan moet dat wel gaan lukken, verwacht ik. Voor dat geld, misschien iets meer, omdat je gemeubileerd wilt. En je een beetje Nederlandse versie wilt hebben wellicht.
Succes met de zoektocht, dat gaat zeker goed komen. Zodra jullie hier zijn, maar eens rond gaan rijden, het gevoel is toch ook wel belangrijk als je voor een huisje gaat kijken. En dan kun je ook de afstand meenemen qua reistijd evenals omgeving.

Kijk ipv op gumtree ook vooral op: domain.com.au en realestate.com.au. Daar staan zowel koop- als huurhuizen op met veel foto's, dan heb je een wat betere indruk.

Gefeliciteerd met jullie visum! Camden schijnt erg leuk te zijn om te wonen. Liverpool, zoals je in je eerste post noemde, zou ik liever vermijden. Het is misschien wel wat goedkoper dan de andere suburbs, maar de enige keer dat ik me niet op mijn gemak heb gevoeld in de omgeving van Sydney in de vier jaar dat we daar gewoond hebben, was toen we 's nachts van een bruiloft terug liepen naar de auto die een paar straten verder geparkeerd stond. Onze oude buren hebben een grannyflat die ze willen gaan verhuren, maar dat is wel in Kenthurst, in het noordwesten. Mijn man ging daar vandaan elke dag naar Bankstown (of het vliegveld) en was vlak voor of na de spits een uur onderweg. Het is daar mooi wonen, maar je hebt wel een tweede auto nodig, want openbaar vervoer is slecht. Stuur maar een pm als je interesse hebt.

Gefeliciteerd guys! Ik ben blij dat ik straks mijn vriendinnetje Nienke weer op kan zoeken in Perth!

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk :)

Ik weet niet of het (nog) zo is, maareh... ik dacht dat diegene die het visum had aangevraagd eerst gecleared moet worden door immigration. Een partner kan daarna pas officieel door de douane. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar omdat je dochter eerst gaat, dacht ik, ik zeg het even. Misschien is het dikke onzin, maar ergens speelt het in mijn hoofd.

Back