leef je uit

Jack

Well-Known Member
Iedereen wil weg en zo snel mogelijk naar OZ.
Maar waarom eigenlijk.
Natuurlijk iedereen heeft zo zijn eigen reden.
Is Nederland dan echt zo slecht.
Offe is het weer hier niks of teveel stress op het werk :-o, ( werkdruk, het kan niet snel genoeg).

[size=12pt]Iedereen die iets  te vertellen heeft over Nederland (of Europa) en dat dat de reden beinvloed heeft waarom je wil emigreren naar Australia.[/size]
[size=14pt]Come on, tell it , hou je eigen niet in, iedereen wil dit horen[/size]

Dit is de KLETSDOOS. :up:

Jack :evil:
 
De economie in Nederland wordt steeds beroerder

DE TOEKOMST VAN DE KINDEREN LIGT ZEKER NIET IN NEDERLAND

En als het aan het kabinet van Balkellende ligt wordt het zeker NIET beter :cry: :cry:

Het is voor ons NOW OR NEVER (mijn man is 42)

En als het aan ons ligt wordt het zeker NOW :happysun:

Groetjes Wiepie
 
Hallo.Hier tom .De redenen waarom australia beter is dan nederland of belgie,ten eerste het weer(klimaat).
Ten tweede de economische groei.Die ligt hier in belgie in luttele procentjes per jaar terwijl australia het vijfvoud daarvan is.
Ten derde de werkloosheidsgraad in belgie bedraagt een kleine 9%,australia de helft daarvan.
Ten vierde europa is een transit land geworden zonder eigen grondstoffen. Australia daarentegen........MAAR VOORAL de mentaliteit is daar  niet zo kleinerend in die dingen dat mensen achter alles iets gaan zoeken als je iets wil ondernemen. :-D

  :-D :-D
SEE YA MATE
 
@ Jack,

Waarom ik weg wil??

Jij bent hier!! :devil:
:lol1: :lol1: :loldevil: :loldevil:
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:

Oh, God, Ik blijf er in!! Ha,ha,ha.
Jack old boy, I still love ya!! :balloons: :rose: :flowers:

:gramps:
 
toch even mijn bedenkingen bij dit onderwerp ; ik zou graag de mening willen horen van jonge gezinnen die de moed hadden om enkele jaren geleden al het bekende in Nederland of Belgie te ruilen voor een nieuwe toekomst en zeker avontuur in Australie . Hoe zit dat met hun gevoel van heimwee naar hun moederland vandaag . Of is er geen sprake van heimwee ? Zoveel lotgenoten , als ik trouwens , staan op het punt om ook de stap naar emmigreren te maken , maar toch overvalt mij dikwijls een moment van twijfel . Ik was drie maanden geleden in Queensland een grondig marktonderzoek aan het doen ivm mijn project dat ik wil verwezenlijken waardoor ik tal van interessante mensen heb ontmoet waaronder ook Belgen en Nederlanders . Velen vertelden oppervlakkig dat ze in een paradijs leefden , maar twee mensen gingen dieper op dit gevoelig punt in en beschreven hun heimwee .
Heimwee aan de familie , vrienden , plaatselijke kroeg en club . Het fietsen op een zondag of binnenlopen bij een bekende . De TrosTv avonden of Kampioenen op de Belgische TV . Een dame sprak mij ook over onveiligheidsgevoel in de soms eenzame outback , bush of parks . Er verdwenen de laatste tijd mensen ! Waar zijn ze heen , zoektochten leverden niets op , waarschijnlijk de verkeerde persoon tegengekomen op de verkeerde plaats ?
Belgie en Nederland zijn anders gevaarlijk vond zij ; je moet gewoon niet in de verkeerde buurten in grote steden rondlopen . Maar der uitgestrektheid en eenzaamheid die vele plaatsen in Australie bied is soms vreemd om mee om te gaan . Ze ging nog over andere problemen praten maar the point is dat ik begrijp dat sommige euforie over Australie wat gedempert wordt na enkele jaren wonen , werken en leven . Ik heb een leuk gezin met twee kinderen en wil absoluut nog eens grondig nadenken over mijn emmigratie . Maar gelijk hebben velen , Belgie en Nederland bied onze kinderen minder toekomstmogelijkheden . Vast van overtuigd ! Groetjes van Ivan
 
Ik mis thuis het ergst in de kerstperiode  :cry:    (en thuis vond ik er nooit wat aan!  :?)

Ik mis mijn vrienden, vriendinnen en familie met wie ik jarenlange historie deel en met wie alles zo vanzelfsprekend gemakkelijk is  :cry:

Ik mis het vanzelfsprekende inzicht in de samenleving zoals ik thuis had.

Ik mis mijn taal.

Ik mis historie.

Ik mis cultuur.



... maar toch blijf ik hier en ben ik hier gelukkig (net als thuis). Waarschijnlijk omdat het leven nu hier is en niet zo zeer meer daar.




:gramps: Dames en heren: emigreren betekent dat je een levenlange vloek over je af roept: je weet hoe het ergens anders kan zijn en dat betekent een nieuw soort onrust die nooit meer weg gaat, wherever you are.  :gramps:




Leve het avontuur! :applaus:
 
Even om te laten weten dat ik vind dat je het heel mooi omschreven hebt Amoz. En ik sluit me hier - voor zover ik het nu kan bepalen dan toch :) - helemaal bij aan.

Groetjes Miranda
 
De economie is k*t  (zelfcensuur)

Ik ben een vakman met ruim 10 jaar ervaring , en nog nooit zoveel moeite gehad met het vinden van werk, SCHANDALIG , :angry1:
ik heb nu zelfs minder loon moeten accepteren , anders kom ik niet aan mijn recente werkervaring die ik nodig heb voor mijn ozzie visum.

2e De mooie instelling van de lieftallige inwonersmentaliteit ; altijd vrolijk zijn en zeggen altijd vriendelijk hallo, ..................nou dus niet
dat kunnen ze in ozzie veel beter.

het prachtige aanbod aan wildlife; ik kom nooit verder dan de cavia,eekhoorn en de vos.

en natuurlijk hebben we mooie parken ? ha  wat wij wij een park noemen dat is in ozzie een achter tuintje , hun hebben parken groter dan nederland :up:

Nee ik twijfel niet waar ik wil wonen,  :drive: ik ben weg


Groetjes Johan
 
He damhooligan,

Helemaal mee eens het kan niet snel genoeg af zijn want de concurrentie is groot de economie is zwak en wie word daar de dupe van ....jaja de werkman.
En doordeweeks krijg je een middelvinger in de file.
En in het weekend ben je met de zelfde personen aan het drinken, terwijl je er pas achter komt als je er teveel op hebt dat dat dezelfde personen zijn waarvan je die middelvinger kreeg,  ga je wel twee keer over nadenken.

Enne damhooligan naast die cavia, eekhoorn en de vos...................... vergeet je die lelijke kraai en die snelle haas. eeuh that's all ,dat was de schone natuur in Nederland.

Outback Jack :evil:
 
he jack


Je bent de eerste die me damhooligan noemt , bevalt goed  ( de rest noemt me johan)

Maar ja , ik geef gewoon de middelvinger terug (kijk maar na foto) :drinking:

Enne telt de huismuis ook mee?


Groetjes johan
 
Middelvinger (symbolisch uiteraard :cool:)  niet mee naar Australie nemen dan he :), kun je in een doosje doen samen met het eventuele korte lontje. Scheelt weer een beetje in verschepings kosten.

Syl
 
Hmmmm; volgens mij zijn hier al heel wat topics over geweest; maar maakt mij niets uit, want ik blijf deze discussies HEERLIJK vinden!!!!! Tsjonge jonge; wat kan ik er lang en vooral vaak over doorgaan waarom ik zou wegwillen uit Nederland  :roll:
Tsja; redenen genoeg; werkgelegenheid, woonmogelijkheden, de benepenheid en desinteresse die hier heerst, de werkloosheid hier, het weer uiteraard, de files en zo kan ik nog wel een hele poos doorgaan....
Goh; we kunnen wel een hele bundel maken van topics die hierover gaan  :p (net als al die 'gelukkig nieuwjaar-topics' en voetbal/Hiddink-topics; hahahaha).
En ja; wellicht wat flauw hoor  :oops: , maar wil toch even deze link plaatsen want deze refereert toch wel behoorlijk aan deze topic (hoewel de vraagstelling en insteek wel weer wat anders is, maar toch); http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3161.0
Maar nogmaals; ik vind het echt prima dat hier weer een topic over gestart is. Ik vermaak mij er altijd prima mee. Uitstekende zet, Jack  :wink: :up:
 
@ amoz
Erg mooi geschreven. Dat zijn precies de dingen waarom wij nog geen beslissing hebben genomen of we voor langere tijd teruggaan naar OZ. Enerzijds mis ik in NL de ruimte. Er wonen teveel mensen in NL en er is teveel milieuvervuling. Anderzijds zal ik veel mooie dingen van NL missen.
 
Een van de dingen die me opviel in Australia,

Er ligt in de bush nog geen klein mars papiertje op de grond, je kunt er de natuur zien zonder de rommel van de mensen.

Ik erger me dood hier aan die vuilniszakken langs de autosnelweg . :x :cry:

Jack :evil:
 
Misschien tijd voor een nieuwe discussie Linda?? Over hoe ellendig het hier eigenlijk is? :-D :-D

Groetjes
Syl

p.s. wat mij altijd opvalt is dat ieder draadje hier op het forum met wat tegen gas, oftewel het belichten van de minder fraaie kanten van Australie, vaak binnen no-time op zijn gat ligt.....ben benieuwd :cool:
 
@ Jack.

Dat hier geen papiertje in de natuur ligt, ben ik niet met je eens. Ook hier wordt rotzooi achtergelaten in de bossen en in de outback vind je zelfs verrotte auto's her en der verspreid.
En....... net wat Linda zegt, het is hier in Australie geen rozegeur en maneschijn. Ook hier zijn problemen genoeg.

Erna

P.S. @ Syl. Ook ik ben benieuwd hoe lang dit draadje stand houdt :)
 
[quote author=damhooligan link=topic=3603.msg42313#msg42313 date=1136397986]
het prachtige aanbod aan wildlife; ik kom nooit verder dan de cavia,eekhoorn en de vos.

en natuurlijk hebben we mooie parken ? ha  wat wij wij een park noemen dat is in ozzie een achter tuintje , hun hebben parken groter dan nederland :up:

Nee ik twijfel niet waar ik wil wonen,  :drive: ik ben weg


Groetjes Johan
[/quote]

Je kunt op dit vlak vind ik geen vergelijkingen maken. Het zijn 2 verschillende klimaten en dus ook verschillende dieren en omgeving. En er is meer te vinden dan je denkt hoor, als je maar goed kijkt. En de bossen zijn ook iets wat ik wel zal missen daar, lekker op een zondag ochtend door de mist door de bossen trekken en luisteren naar de vogels en kijken naar de wakker wordende dieren. Kan daar misschien ook wel, maar niet met hetzelfde gevoel.

Ow en kraaien, komen daar ook voor hoor.. En misschien nog wel veel meer lastige dieren dan hier in Nederland....


[quote author=amoz link=topic=3603.msg42221#msg42221 date=1136340945]
:gramps: Dames en heren: emigreren betekent dat je een levenlange vloek over je af roept: je weet hoe het ergens anders kan zijn en dat betekent een nieuw soort onrust die nooit meer weg gaat, wherever you are. :gramps:
[/quote]

Ik weet niet of je het een vloek kunt noemen, maar het is zeker waar. Je moet er alleen tegen kunnen! :)

Grtz Tanne
 
p.s. wat mij altijd opvalt is dat ieder draadje hier op het forum met wat tegen gas, oftewel het belichten van de minder fraaie kanten van Australie, vaak binnen no-time op zijn gat ligt.....ben benieuwd

Zit wel een nucleus  :wink: of waarheid in Syl

Groetjes Miranda  :)
 
Wel een beetje toch?, en dat is best jammer want het kan juist fraaie discussies opleveren om ook over de "minder fraaie" :) kanten te praten.
En echt hoor, ik ben nog steeds van het "Australie promotie team" :-D !!!  Maar, en ik roep dat wel eens meer, Australie is soms best een hard land en je moet echt knokken voor je plekkie. Maar goed als je het er voor over hebt dan is het "the land of plenty" :up:

Bovendien is het gewoon goed om te proberen met een positieve insteek aan het hele emigratie verhaal te beginnen. Als je al niet lekker in je vel zit in Nederland dan ben je echt niet 1-2-3 "genezen" op het moment dat je op Australishe bodem stapt.

Groetjes
Syl
 
Back
Top