leef je uit

[size=16pt]Beste Syl[/size]

[quote author=Syl link=topic=3603.msg42565#msg42565 date=1136641249]
Wel een beetje toch?, en dat is best jammer want het kan juist fraaie discussies opleveren om ook over de "minder fraaie" :) kanten te praten.
En echt hoor, ik ben nog steeds van het "Australie promotie team" :-D !!! Maar, en ik roep dat wel eens meer, Australie is soms best een hard land en je moet echt knokken voor je plekkie. Maar goed als je het er voor over hebt dan is het "the land of plenty" :up:

Bovendien is het gewoon goed om te proberen met een positieve insteek aan het hele emigratie verhaal te beginnen. Als je al niet lekker in je vel zit in Nederland dan ben je echt niet 1-2-3 "genezen" op het moment dat je op Australishe bodem stapt.

Groetjes
Syl
[/quote]

[quote author=Syl link=topic=3603.msg42544#msg42544 date=1136612703]
Misschien tijd voor een nieuwe discussie Linda?? Over hoe ellendig het hier eigenlijk is? :-D :-D

Groetjes
Syl

p.s. wat mij altijd opvalt is dat ieder draadje hier op het forum met wat tegen gas, oftewel het belichten van de minder fraaie kanten van Australie, vaak binnen no-time op zijn gat ligt.....ben benieuwd :cool:

[/quote]

[size=16pt]Beste Miranda[/size]

[quote author=tum link=topic=3603.msg42561#msg42561 date=1136637750]
p.s. wat mij altijd opvalt is dat ieder draadje hier op het forum met wat tegen gas, oftewel het belichten van de minder fraaie kanten van Australie, vaak binnen no-time op zijn gat ligt.....ben benieuwd

Zit wel een nucleus :wink: of waarheid in Syl

Groetjes Miranda :)
[/quote]

[size=16pt]Beste Erna[/size]
[quote author=Erna link=topic=3603.msg42545#msg42545 date=1136613374]
@ Jack.

Dat hier geen papiertje in de natuur ligt, ben ik niet met je eens. Ook hier wordt rotzooi achtergelaten in de bossen en in de outback vind je zelfs verrotte auto's her en der verspreid.
En....... net wat Linda zegt, het is hier in Australie geen rozegeur en maneschijn. Ook hier zijn problemen genoeg.

Erna

P.S. @ Syl. Ook ik ben benieuwd hoe lang dit draadje stand houdt :)
[/quote]


[size=16pt] Dank je voor het uitleven , daar was deze topic voor bedoeld, en dankzij jullie alweer enkele draadjes meer [/size]

[size=14pt] voor degene die wil emigreren maar nog nooit in Oz geweest zijn, hebben veel aan deze uitleving. [/size]

Dames bedankt,

Jack :evil:
 
Keep whispering your heartdreams because you're never know when your angel is listening.

Hey Jack,
wat een onwijs mooie zin voor iemand met "duivelse" humor, ha, ha.

Ben nog nooit in OZ geweest, dus kan er nog niets positief/negatiefs
uit eigen ervaring over melden.

Doei Karin
 
[quote author=Kaatje64 link=topic=3603.msg42574#msg42574 date=1136650180]
.

Ben nog nooit in OZ geweest, dus kan er nog niets positief/negatiefs
uit eigen ervaring over melden.

Doei Karin
[/quote]

Dag Kaatje Karin,

Als je er geweest bent zul je een mooie ervaring rijker zijn

Jack :evil:
 
Een reply'tje omdat Amoz wat mij betreft de spijker op z'n kop heeft geslagen - het is iets waar ik me de afgelopen paar weken erg mee heb beziggehouden. Als ik daar ben ga ik dingen missen die ik hier heb of ken, dat is normaal, dat heb ik altijd. Maar dan ben ik op vakantie, een afzienbare periode. Nu beginnen we ook met een bepaalde tijd, en het plan om daarna weer eens verder te kijken. Maar is het dan al niet zover dat we de zegeningen van een goed lopende economie inmiddels niet meer kunnen missen? Is de situatie hier in NL inmiddels dan weer wat rooskleuriger (nu is dat niet het geval), of keren we dan terug met als gevolg dat we een stap terug moeten doen?

En ga ik dan niet dingen missen die ik daar heb of ken?


Maar Jack, weer even on topic :evil: ik zal maar wat blij zijn om te vertrekken uit het land van
- Balkenende (en Donner, en Peijs, en eigenlijk die complete regering)
- Regen (nou ja droogte is ook niet fijn)
- Economische stilstand (ook ik kan met 9 jaar werkervaring niet vinden wat ik zoek)
- Middelvingers
- Files
- Middelvingers in de file
Maar over die rotzooi... na een tijdje Afrika ziet Nederland er uit als een grote siertuin!!

groetjes l&miles
 
He Robin,

Als je in het land woont waar je geboren is het anders als je naar een land verhuist waar je voor kiest.
Natuurlijk is het normaal dat je alles gaat vergelijken.
Maar je zult toch met de riemen moeten doen die je hebt.
We kregen de euro en veel mensen rekenen nog steeds terug naar de gulden.

Gelukkig als ik alle negatieve punten van beide landen ga wegstrepen dan blijven er veel meer positieve punten staan van Australia dan van Nederland.

[quote author=landmiles link=topic=3603.msg42579#msg42579 date=1136651814]

Maar over die rotzooi... na een tijdje Afrika ziet Nederland er uit als een grote siertuin!!

groetjes Robin
[/quote]

Ben je zeker nog niet in Belgie geweest.

Jack :evil:
 
[quote author=Cajendra link=topic=3603.msg42553#msg42553 date=1136628683]

Je kunt op dit vlak vind ik geen vergelijkingen maken. Het zijn 2 verschillende klimaten en dus ook verschillende dieren en omgeving. En er is meer te vinden dan je denkt hoor, als je maar goed kijkt. En de bossen zijn ook iets wat ik wel zal missen daar, lekker op een zondag ochtend door de mist door de bossen trekken en luisteren naar de vogels en kijken naar de wakker wordende dieren. Kan daar misschien ook wel, maar niet met hetzelfde gevoel.

Ow en kraaien, komen daar ook voor hoor.. En misschien nog wel veel meer lastige dieren dan hier in Nederland....

[/quote]

Natuurlijk kan ik op dit vlak vergelijkingen maken , ten eerste omdat ik het al heb gedaan en ten tweede als je iets met elkaar vergelijkt dan kom je er achter dat niet alles hetzelfde is omdat de natuur en the wildlife daar mooier is dan hier, en als je 2 dingen gaat vergelijken die hetzelfde zijn , dan is het toch geen vergelijken meer ?


[quote author=linda link=topic=3603.msg42543#msg42543 date=1136598376]

in australie is het verboden een blowtje te roken

[/quote]


Nou het is maar wat je belangrijk vind  , Just say no to drugs :up:


Groetjes Johan
 
Leuk hoor, al die reacties. Ik vraag me dan ook wel eens af hoe mensen reageren op een verhuizing binnen Nederland. Om maar een boom in het bos te noemen; van Limburg naar Friesland.
Andere taal (lees dialect), andere omgeving (lees natuur/landschap), andere cultuur (lees karakter van de Limburger tov de Fries), andere mentaliteit, andere verkeers omstandigheden, en zo kan ik nog wel doorgaan.
Als je verhuist, of je nu naar een ander land gaat, of naar een ander gedeelte van hetzelfde land, "What the hell difference does that make?" Je zal altijd wel een negatief ding vinden/kunnen bedenken. Er zal altijd wel wat zijn wat niet goed of WEL goed is.

Is Australië wel zo goed? Is Nederland wel zo goed? Hoe stel je je op tov een land. Ben je bereid om het wel en wee te accepteren? Wil je wel alles achterlaten waar je mee bekend (vertrouwd) bent? Ben je wel een aventurist of een pionier? Als je daar niet zeker van bent, en je hecht je te veel aan het bekende (lees geliefd), blijf dan in die omgeving. Maar wil je iets anders, verhuis dan, of het nu naar Friesland of Limburg is, maakt geen *** uit! Als je niet bereidt bent om een en ander voor lief te nemen, blijf dan bij je ouders in wonen!

Bakellende is volgens de meeste van ons geen goede keuze, maar is Howard dan ook zo'n goede keuze? Hij heult met de vijand (USA) net zo als Bakellende. Maar beide hebben ook goede dingen gedaan voor hun land. (Misschien niet veel in de ogen van de betweters of armchair politicians, maar toch!)

Rotzooi in de natuur; Er zijn bij ons in de omgeving gedeeltes die super schoon zijn, maar ga een paar kilometers verder, dan liggen de vuilniszakken in de sloot naast de weg.

Blowtje roken. Alsof of drugs nu zo'n fantastische oplossing geeft voor je problemen. Kijk maar eens naar de junkies waar Nederland zo vol van is. En omdat je in Oz niet mag blowen, geeft het dáárom een reden om niet daar heen te gaan?

In kort, laten we nu eens dit draadje zien voor wat het waard is. We kunnen er op reageren, of het nu positief is, of negatief. Ook mensen die naar Australië zullen (willen) gaan, hebben recht op ook andere meningen die zowel negatief als positief  zijn.
Voor diegenen die géén "couch potato" (willen) zijn zeg ik; "Als je wilt, is er altijd een oplossing".

Rene

Ps. De levensduur van dit draadje is afhankelijk van de mensen die er op (willen) reageren.
 
Ps. De levensduur van dit draadje is afhankelijk van de mensen die er op (willen) reageren
Inderdaad.....maar het valt mij gewoon altijd op dat draadjes met minder rooskleurige verhalen vaak met struisvogel-politiek-achtig-gedrag worden gemeden als de pest :-D  :-D

Onlangs lees ik hier op het forum dat iemand met beide benen weer op aarde wordt gezet na het aanhoren van een treurig verhaal van een dame die het na jaren allemaal toch niet helemaal zo geweldig vindt hier. Dan denk ik ..je kan toch 1 en 1 optellen dat er altijd wel negatieve verhalen te verhalen te vertellen zijn.....waar dan ook?? Zoiets zou je emigratie plannen niet moeten laten rammelen. Je weet van te voren toch dat het hier niet 1 groot wonderland is waar iedereen en alles geweldig is?

En helaas trap ik nu waarschijnlijk op tenen (is zeker niet mijn bedoeling :oops:) maar om compleet lyrisch te doen over een land waar je nog nooit geweest bent?? Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn (en er zijn er een aantal op dit forum :up: :up: :up:) die er een stuk nuchterder tegenover staan en die het gewoon gaan proberen!!! Good on ya! Die gaan met de juiste instelling, maken zich geen illusies en gaan er keihard voor. Dat vind ik nou knap. Maar om te roepen "het voelt alsof ik daar thuis hoor" als je er nog nooit geweest bent?

en dan nog even een reactie (sorry I am in the mood :)) op:
in australie is het verboden een blowtje te roken
. ongeacht over hoe ik denk over het eventuele consumeren van bovenstaande het grote voordeel van het "verbod" is dat je het hier dus ook niet of nauwelijks aantreft overdag in een winkelstraat in hartje Brisbane. Misschien komt het omdat ik jonge kinderen heb maar ik vind dit dus prima. Enneh, het is ook verboden om door rood licht te rijden en dat houdt ook niet iedereen tegen. Ook hier komt drugs gebruik op grote schaal voor maar minder "in your face" 

Groetjes
Syl
 
[quote author=Rene-L link=topic=3603.msg42639#msg42639 date=1136734599]
1. Ik vraag me dan ook wel eens af hoe mensen reageren op een verhuizing binnen Nederland. Om maar een boom in het bos te noemen; van Limburg naar Friesland.

2. Is Australië wel zo goed? Is Nederland wel zo goed?

3. Bakellende is volgens de meeste van ons geen goede keuze, maar is Howard dan ook zo'n goede keuze?

4. Blowtje roken. Alsof of drugs nu zo'n fantastische oplossing geeft voor je problemen.

[/quote]

1. Een ex-collega van ging verhuizen van Apeldoorn naar Friesland. Nou, de hele familie over haar heen. Waarom ze zo verschrikkelijk ver weg ging wonen (1.15 uur rijden) :-D.
Ga wonen waar je je thuis voelt maar verwacht niet dat alles overal rozengeur en maneschijn is. Overal is wel iets waar je je aan ergert, zo ook aan het land van je dromen. Aanpassen aan de gewoontes van een land maakt het leven een stuk eenvoudiger en scheelt een hoop stress :).

2. Op beide landen is wel wat aan te merken. Perfecte landen bestaan nu eenmaal niet.

3. We klagen steen en been over Bakellende maar we hebben hem wel zelf gekozen en hij heeft inderdaad ook goede dingen gedaan, net als Howard dat hier in Oz heeft gedaan. Het iedereen naar de zin maken, gaat geen enkele leider van een land lukken.

4. Geen enkele drug is een oplossing voor problemen.
 
[quote author=Syl link=topic=3603.msg42673#msg42673 date=1136772635]
en dan nog even een reactie (sorry I am in the mood :)) op:
in australie is het verboden een blowtje te roken
. ongeacht over hoe ik denk over het eventuele consumeren van bovenstaande het grote voordeel van het "verbod" is dat je het hier dus ook niet of nauwelijks aantreft overdag in een winkelstraat in hartje Brisbane. Misschien komt het omdat ik jonge kinderen heb maar ik vind dit dus prima. Enneh, het is ook verboden om door rood licht te rijden en dat houdt ook niet iedereen tegen. Ook hier komt drugs gebruik op grote schaal voor maar minder "in your face" 
[/quote]

Volgens sommige statistieken is het percentage mensen dat cannabis gebruikt heeft in Australia (behoorlijk) hoger dan in Nederland. Of het verbod dus veel nut heeft valt te betwijfelen. Wellicht is het drugs gebruik in Australia minder "in your face", maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het drugs gebruik ook daadwerkelijk minder is.
 
Klopt helemaal Sander! Vandaar dat ik ook al riep dat drugs gebruik hier ook op grote schaal voorkomt. En over verbieden tsja, het heeft zijn voors en tegens. Het grote "voor" is dat het minder in your face is. Ik snap wel dat het probleem daarmee niet weg is uiteraard. Maar ik vind het gewoon prettig dat het niet "normaal" is om een joint op te steken in het openbaar.  :).

Weetje, het hele tolerante en vrije van Nederland draagt momenteel (lijkt het) een beetje bij aan de verloedering van de maatschappij daar. Is absoluut niet wetenschappelijk onderbouwd hoor die mening van mij :-D  :-D het is gewoon een observatie van mijn kant en iets wat ik steeds vaker hoor van "de achterblijvers" :)

Regels, regels, regels, ze zijn er hier dol op en het is om gek te worden af en toe. :lol:....maar goed ik ben er inmiddels aan gewend, loop al jaren een paar stappen langzamer en het is eigenlijk allemaal wel prima.

Groetjes
Syl
 
[size=16pt]Wiet, cocaine, jointje(wiet dus), meer soorten rommel.[/size]
Wie heeft er nou drugs nodig.
Om je grenzen te verleggen??????? :thinking:
Om plezier te hebben die je anders zonder niet hebt????? :thinking:
Om erbij te horen , bij de "verkeerde" vrienden
Drugs is voor zwakkelingen.

Ga je naar een land om dit te ontwijken.
Ik ontwijk dit in dit land ook en past zeker niet in mijn wereldje thuis.
Ontwijken is niet het goede woord, ik besteed er gewoon geen aandacht aan.

Drugs maakt meer kapot dan je lief hebt.
Ik stop over drugs want over deze vuiligheid is niet de moeite om over te schrijven.

En mezelf uitleven (zie naam topic) over deze rotzooi die zoveel kapot maakt al helemaal niet.
the end

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=3603.msg42786#msg42786 date=1136897020]
Wiet, cocaine, jointje(wiet dus), meer soorten rommel
[/quote]
???
Beetje rare vergelijking maak jij. Niet te vergelijken,  wiet en cocaïne.
Die rijtje past veel beter
hars/stuf , wiet, alcohol, sigaretten en nog van die anderen zooi....
Maar fijn dat wij nu weten wat je menig is tov soft drugs. 
Misschien is dit wat voor je antidrug-forum.nl :wall:
 
[quote author=Bear link=topic=3603.msg42789#msg42789 date=1136898147]
[quote author=Jack link=topic=3603.msg42786#msg42786 date=1136897020]
Wiet, cocaine, jointje(wiet dus), meer soorten rommel
[/quote]

Misschien is dit wat voor je antidrug-forum.nl :wall:

[/quote]




[size=18pt]Mijn[/size] antidrug-forum.nl  he sodem^$ter op joh.

Jack  :evil:
 
En zo zijn er nog veel meer, hoewel ook allemaal subjectief vind ik. Wat is misbruik en wat niet. Inkoppertjes:
DRANK MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS
LIEFDELOZE OPVOEDING IS EEN KILLER
BUMPERKLEVERS ZIJN IDIOTEN

Etc. Etc.

Wat voor de een een geweldig verschikkelijk iets is, valt voor een ander best wel mee. Het hangt allemaal af van je eigen beleving. Uitschieters en uitwassen zijn er altijd, maar er is ook een middenmoot, die lekker een pilsje lust, soms wel een jointje wil roken en  :wink: soms toch baalt van agressie in het verkeer en daardoor ook een beetje agressief wordt.

Doei Miran  :)
 
Hé maatjes ,het ging hier ove om je uit te leven hé ,  :lol: niet om een discutie over welke drugs of welke drank .
Dat moet ieder voor zijn eigen beslissen wat in hun eigen leven noodzakelijk is .
Om dus terug te komen op het onderwerp ; maakt niet uit waar je heen gaat ,in elk land is er wel iets dat je aanstaat of niet .Mij moet je bijvoorbeeld niet spreken over Amerika  :-o ,die vind ik (persoonlijk) compleet geschift .Met hun churches , alles in naam van "god" enz...
Ik vind dat ozzie qwa mentaliteit enzo ,het meeste aanleunt met onze westerse cultuur en eisen .Neem daar nog eens het mooie weer erbij en de vriendelijke mensen .Denk dat ik ginder minder problemen ga hebben om de dingen te aanvaarden .Je leeft er ook anders .
Dit is mijn visie hé ,
Groeten ,Katja

Get all of your high horses  :-D
 
[quote author=Jack link=topic=3603.msg42786#msg42786 date=1136897020]
[Ik stop over drugs want over deze vuiligheid is niet de moeite om over te schrijven.

Jack :evil:
[/quote]

[quote author=njusha link=topic=3603.msg42841#msg42841 date=1136917244]
Hé maatjes ,het ging hier ove om je uit te leven hé , :lol: niet om een discutie over welke drugs of welke drank .

[quote author=njusha link=topic=3603.msg42841#msg42841 date=1136917244]
Om dus terug te komen op het onderwerp ; [/quote]

.Neem daar nog eens het mooie weer erbij en de vriendelijke mensen .Denk dat ik ginder minder problemen ga hebben om de dingen te aanvaarden .Je leeft er ook anders .

Groeten ,Katja

[/quote]

Klasse Katja, back on topic,

Jack :evil
 
Leef je uit?
Jack wat bedoel je hiermee? Leef je uit waarop? Anti-drugs beleid? Dat heb je gedaan! Anti USA? Dat heeft Nusja gedaan! Bv "vrijwillige euthanasie"? Dat heeft Linda gedaan! Inkoppertjes? Dat heeft Tum gedaan!

Ik denk dat op jouw draadje een aantal leden zich al heeft uitgeleeft!! Hoera voor dit draadje en voor de reacties!!!

Ik zit tenminste met een grote glimlach hier alles te lezen! Schiiterend. Je hebt bereikt dat er veel reacties komen.
Positief/negatief over Oz? Leef je uit! Gooi het er uit! Of wat dan ook.

Ik geef Nusja gelijk met haar anti USA. Ik vind het het meest arrogant, verknipt en hypocriet zooite lieden die er zijn. Waarom? Als ik daar over ga beginnen, ben ik nog een uur of twee aan het typen, dus stop ermee!!

Rene
 
Back
Top