Legalisatie IBG

tweety

XPdite Sponsor
Is het nu wel of niet nodig om je diploma's te legaliseren bij de Informatie Beheer Groep (en de Nuffic)?
Ik lees hier namelijk tegenstrijdige berichten over. Enerzijds wordt er geschreven dat dit wel moet anderzijds voldoet een uitgebreide omschrijving van de MBO/HBO/WO opleiding.

Dan heb ik nog iets in hoeverre moet je MAVO opleiding ook beschreven staan, m.i. volsta ik met een vertaling van diploma en cijferlijst of heb ik het mis?

Groeten, Chantal
 
Niet nodig. Ik heb mijn HBO diploma (met vakken lijst) 3x bij de notaris laten kopieeren (met stempel, handtekening en naam op elke pagina). Deze 3 kopietjes laten vertalen door een beëdigd vertaler (dus 3 setjes terug)
Niet nodig om dit weer te laten legaliseren. 'tis goed zo.
1 setje voor 136 visum aanvraag, 1 setje voor IEAUST (ingenieurs australia) aanvraag en 1 setje reserve.

groeten, Arthur
 
Ik heb het wel gedaan. Moest ook bij IEAust mijn skills assessment doen......blijkbaar was dus niet nodig, maargoed....je kan beter te veel opsturen dan te weinig zeg ik altijd maar.....

Gr Frank
 
[quote author=tweety link=topic=6491.msg80298#msg80298 date=1170244837]
Is het nu wel of niet nodig om je diploma's te legaliseren bij de Informatie Beheer Groep (en de Nuffic)? [/quote]

Je bedoelt toch niet de originele diploma's, die je moet je niet weggeven.
de copies van je diploma's laten egaliseren met stempel en handtekening door bevoegde persoon.
De vertaling van je diploma's staat toch meestal een handtekening met stempel van je beedigde vertaler + stempel en handtekening van rechtbank.
Dit ging bij mij automatisch.............

Jack :evil:
 
Bedankt Arthur!
Dacht al dat het niet nodig was maar na het bezoeken van de IBG-site raakte ik aan het twijfelen.

@ Jack
Nee ik bedoel zeker niet het weggeven van orginele diploma's, wat ik wel bedoel zie link.
http://www.ib-groep.nl/Images/5242-ks-11_tcm7-1052.pdf

Groet, Chantal
 
Hele goede link.

Ze hoeven je weinig meer te vertellen je bent goed op de hoogte,

Jack :evil:
 
Ik was idd ook in de veronderstelling dat dit moest en ben hier dus op dit moment mee bezig, maar blijkt dus niet te hoeven als ik het goed begrijp??
groet  :oops:Tim
 
Heb inderdaad nergens kunnen vinden dat het noodzakelijk is, maar ik spreek alleen voor vetassess!

succes, Chantal
 
Back
Top