legaliseren diploma

Maike

New Member
Wat is het nut van het legaliseren van diploma's ten opzichte van certificeren?
Ik moet voor mijn skills assessment een "certified copy" indienden.
Maar ik vroeg me af waar dat legaliseren dan voor nodig is.....
 
zie ook eerdere draadjes (kun je vinden met de zoekmachine)

maar kort gezegd: legaliseren doet de IBG, daarmee toetsen ze of JIJ ook werkelijk dat diploma hebt gehaald en dat je diploma niet vals is. Een vals diploma kun je namelijk gewoon laten certificeren, ofwel door een instantie die daartoe gemachtigd is een gecertificeerde kopie laten maken (kopie met stempel, naam etc van bijv. een notaris)

Niet elke assessing authority eist dit, maar ik geloof dat je het toch aan moet leveren bij de aanvraag van je visum....

Gr. Sab
 
[quote author=Sabien link=topic=1836.msg16972#msg16972 date=1117645066]

Niet elke assessing authority eist dit, maar ik geloof dat je het toch aan moet leveren bij de aanvraag van je visum....[/quote]Volgens mij hoef je diploma's niet te laten legaliseren en hoef je ze dus alleen maar te laten certificeren.

Groetjes Sander
 
oh...tja ik ben zo'n tuthola die al het zekere voor het onzekere neemt....... :-D

Voor het geval ze het nou toch willen hebben, en je een hoop vertraging oploopt, dacht ik voor die 15 euro om het te laten legaliseren dat dat ook niet meer uitmaakt op dat totaal van 2500 euro...... :wink:

Maar goed, sommigen hier op het forum hebben het wel gedaan, anderen zoals Sander niet. It's up to you dan maar....

Gr. SAb
 
[quote author=Sabien link=topic=1836.msg16979#msg16979 date=1117646286]
Voor het geval ze het nou toch willen hebben, en je een hoop vertraging oploopt, dacht ik voor die 15 euro om het te laten legaliseren dat dat ook niet meer uitmaakt op dat totaal van 2500 euro...... :wink:

Maar goed, sommigen hier op het forum hebben het wel gedaan, anderen zoals Sander niet. It's up to you dan maar....

Gr. SAb
[/quote]Hoi Sabien

Ik denk dat er nu twee dingen door elkaar gehaald worden. Het certificeren van onze papieren moeten we allemaal,omdat je anders geen enkele kans maakt dat je visum aanvraag er doorheen komt. Het legaliseren hoeft niet!

Groetjes Sander
 
:bangcomputer: :bangcomputer: :bangcomputer: :bangcomputer: :bangcomputer: :bangcomputer: :bangcomputer: :bangcomputer: :bangcomputer: :bangcomputer:


Ging niet helemaal goed. :-D
 
ha ha...ja dat dacht ik al...... !!!:wink:

Was mij inderdaad duidelijk dat certificeren zowiezo moet........... :-D

ach beter te veel info dan te weinig, niet?

Gr.
 
Wij hebben de onderwijs diploma's van mijn vrouw wel moeten laten legaliseren bij het IBG en er kwam zelfs een stempel van de rechtbank uit Groningen op.
Tip als je dit gaat doen. Maak een afspraak met het IBG en ga er zelf naar toe. Alles (incl. stempel) is dan binnen een paar uur geregeld.

Groet,
Etienne
 
Stempel van de rechtbank is de befaamde apostille stempel waar in andere topics ook naar gevraagd wordt.......

Sommige hebben dat zelfs met alle documenten laten doen, anderen helemaal niet, dus ook het diploma niet....schijnt dus niet verplicht te zijn voor je visum aanvraag......

Gr. Sab
 
Klopt,tis niet verplicht! sommige doen dit omdat ze dit een beter gevoel geeft als ze hun papieren opsturen,en het kan immers alleen maar in je voordeel werken en niet in je nadeel!
 
Back
Top