Lenen met een 457 visa

Hierbij onze ervaringen ivm woonkredieten voor een 457 visa:

Commonwealth heeft hun policy vorige maand veranderd, 457visas kunnen niets meer lenen.
Westpack doet het nog wel, ze lenen zelfs meer dan de gebruikelijke 80 % (eigen 20 % + stampduty). Het is wel afhankelijk van beroep, dus best even navragen.
Als je boven de 80 % gaat, moet je een extra verzekering nemen voor hen (toch wel een 5000 aud)
En je moet dan niet alleen goedkeuring krijgen van Westpac zelf, maar ook van die verzekeringsmaatschappij.
En vergeet dan ook niet de goedkeuring die je van de FIRB moet krijgen.
Ook voor die 12 maanden tewerkstelling, bestaat er een achterpoortje. Als je namelijk hetzelfde beroep had in je thuisland, komt dat ook in aanmerking.

Wat de hoogte van het loon betreft, weet ik niets van, omdat dat bij ons nooit een issue was.

Lafha kan je wel behouden (voor een soortgelijk huis).

Als je land koopt en daarop bouwt en ooit naar je eigen land teruggaat, moet je het niet verkopen.
Als je een huis zodanig renoveert, zou het ook niet moeten, maar ik ken de voorwaarden daarvan niet.

Ik hoop dat er iemand hier iets aan heeft.

Groetjes
 
Vwb het lenen weet ik het niet, maar sinds niet al te lang zul je als 457 visa-holder wel even bij deze instantie langs: http://www.firb.gov.au/content/default.asp
 
Inderdaad zorg dat toestemming van FIRB ontbindende voorwaarde is in je contract! Als buitenlander heb je dus toestemming nodig om een huis te mogen bezitten, en dit krijg je alleen als huis voor eigen gebruik zal zijn. Toen wij nog tijdelijk VISA hadden waren ANZ en NAB in ieder geval bereid om lening af te sluiten, denk dat we wel aan 80% max finaniciering zaten, en we hebben een broker gebruikt omdat dit de kans dat een bank je accepteerd een stuk verhoogd.
 
FIRB is niet zo moeilijk. Gewoon even online aanvragen. Als je belt, kan je vragen of ze het sneller afhandelen, wij hadden het zo binnen de 2 weken.

ANZ wil enkel nog leningen voor 457's als je de lening wil afbetalen in dezelfde looptijd als je visa. Op 4 jaar kan de gemiddelde mens zijn hypothecaire lening niet afbetalen.

NAB doet het helemaal niet meer.

Broker heeft ons niet geholpen, omdat die broker niet op de hoogte was dat Westpac het nog doet.
 
Back
Top