Zoals mijn vader altijd pleegde te zeggen; "Het geeft niet hoe ze over je praten, als ze maar over je praten". Iaw, door dit soort dingen krijg je (naams) bekendheid. Dit geeft toch voor die personen een zekere "Prestige". Een groot gedeelte van de jeugd (en ik kijk ook even naar mijn jeugd) is nu eenmaal rebels. We hebben nu allemaal een beetje afkeer gehad richting "authority".
Maar om dit via muziek te promoten, gaat mij en beetje te ver.
Als je luistert naar Snoop Dog en andere radicale rappers, krijg je toch de indruk dat het tamelijk grof kan zijn. De kinderen luisteren naar de taalgebruik méér zo dan naar de waarschuwende (belerende) vingers van de mensen die proberen op te voeden en normen en waarden bij te brengen.
Zoals al eerder vermeld, als jij (en ik praat even in het algemeen) je visa niet krijgt omdat je een rapsheet hebt, de wereld (in jouw ogen) te klein is door die klein zielige ambtenaren in het consulaat. "Hoe erg kan een beetje wiet of een pistooltje nu zijn?"
En dat "tolerante Nederland" met zijn gedoog beleid? >>>> We zijn vaak "The laughing stock of the world". Praat met sommige buitenlanders, en ze zullen vragen of de drugs daar echt zo makkelijk te krijgen zijn en zo. We hebben de naam.
Met dit betoog probeer ik duidelijk te maken dat als er radicale personen zijn die hun visa niet krijgen door hun verleden, daar kan ik best wel inkomen.
Maar Bear, Wat bedoel je met
Een pop idool niet toe laten en zo veel mensen teleurstellen is hier voor een GOED voorbeeld.
Wat was dat goed voorbeeld dan?
En 4np,
............ hij komt er niet om te emigreren maar om even iets te presenteren.
Ik hoop niet dat dat zijn levenstijl is.
Ik woon (helaas) nog steeds in Nederland, maar ik kan me ook soms wezenloos ergeren aan de jeugd vandaag. Respect voor anderen is soms ver te zoeken. Vroeger (en ik ben al een beetje op leeftijd) hadden veel (pop)sterren een voorbeeld functie. De meeste waren "clean cut" en het taal gebruik was "proper" (mooi woord!). Veel van de jeugd volgden hun voorbeeld. Dat gebeurt nu ook. En veel van de jeugd is beïnvloedbaar voor alles wat een beetje rebels is.
Als Oz een voorbeeld wil geven aan het type "person non grata", ben ik er voor.
MAAR even leuk om over na te denken; Wat voor type personen waren de eerste Australiërs? Convicts! Okay, sommige waren gedeporteerd voor het stelen van een brood, maar toch!
Rene