Lessons learned

SV#1

Active Member
Misschien kan Nederland hier nog af en toe iets van leren.....

http://www.nu.nl/news/1056876/62/Snoop_Dogg_mag_ook_Australi%EB_niet_in.html

LOL! :grin:

Maar wel heel extreem hoor; hij komt er niet om te emigreren maar om even iets te presenteren.

[quote author=SV#1 link=topic=6942.msg88369#msg88369 date=1177652142]
Doesn't matter, de toegang wordt geweigerd en dat is terecht ook.
[/quote]
Hallo :lol: Of ik lees het verkeerd of voor jouw is het tijd voor een "Kit Kat"

:? een bloed hekel aan snoop dog ofzo??
Wees maar trots op dat zwarte kouse belijd in dit land hier... Als je het mij vraagt is australie in veel te veel dingen erg preuts...
Zonder dat ze het weten maken ze het alleen maar erger. trek hier is een zakje wiet open op een feestje dan slaan gelijk al de tieners op hol en roken zich helemaal het apen lazerus als ze daar dan überhaupt nog pit voor hebben de meeste zijn toch al om 22:00 nok out door al die scotch and coke mix blikjes. Wat dat betreft kan Australie nog wel wat leren van Nederland.

Anyway who cares. Snoop Dog is iig erg blij... hoop extra publiciteit en gelijk weer 1000de cd extra verkocht aan rebelse ozzie tieners :grin:  :up:

just my two cents.. :wink:

Ik heb geleerd om me met dit soort dingen niet te bemoeien, maar hier kan ik niet tegen.

Wij leven blijkbaar in een tijd dat als je schijt hebt aan de wet (zoals Snoop dog, and proud of it, I might add) je tot held wordt verheven. Als je je buurt verziekt met asociaal gedoe en iemand commercie uit je kan putten met kijkcijfers, je alles voor elkaar krijgt (lees Tokkies). Als je ooit een leuk liedje hebt gemaakt en vervolges wegzakt in junken gedrag en drugsmisbruik, het hele volk je op handen draagt en je krabbeltjes met zwart/rood/geel ineens kostbare kunst zijn (vul zelf maar in). Ik heb niet in het bijzonder iets tegen deze mensen. Misschien wel meer tegen de mensen die dit soort lui op zo'n (naar mijn mening onverdiend) voetstuk plaatsen.

Als jij vindt dat jij als migrant geweigerd mag worden omdat je een strafblad hebt, maar Snoop dog er trots op mag zijn en daar geen consequenties van hoeft te ondervinden.....
Laatst las ik nog een artikel over dat normen en waarden niet hetzelfde zijn als deugzaamheid. En dat laatste zijn we met zijn allen snel aan het kwijtraken. Misschien dat Australie met z'n beleid dat nog probeert vast te houden. En verwar het 'toestaan' van dit soort dingen a.u.b. niet met het opleiden en voorlichten van de jongeren in deze wereld. Helaas worden de meeste kinderen via MTV en internet 'opgeleid' door mensen zoals Snoop dog. Ik kan en wil geen respect op brengen voor mensen die een dikke vinger naar de wet hebben en openlijk de jongeren in deze wereld stimuleren om hetzelfde te doen. Doe maar raak, alles moet kunnen, dan ben je cool. Ik heb me ook kapot geergerd aan Robbie Williams die zijn boete voor roken in het openbaar niet hoefde te betalen omdat hij 'gast' was... Waaaaaaat!!! Precies hetzelfde, en hoe onrechtvaardig. Als jij of ik dat hadden gedaan...

Dus: er zijn regels in landen en niet voor niks. Nederland is doorgeschoten met z'n 'gedogenbeleid'  en maak je geen ilusies: ook hier is alcohol onder jonge tieners een groot probleem! In dit geval een legaal probleem, never the less: een groot probleem. Laatst is er nog een meisje overleden (ik geloof 14 jaar) omdat zij wilde 'indrinken' voor een feestje en een hele fles wodka achterover heeft geslagen... Waar halen ze het vandaan. Mijn persoonlijke "zwarte kousen" mening: kijk maar naar MTV. Daar leer je hoe het leven (zogenaamd!) in elkaar zit. Daar leer je als jonge meid dat als je met je billen schudt en op je rug gaat liggen, je een mooie mobiel krijgt en een drankje of een ritje in een mooie auto. Daar leer je dat drank de wereld 'bling-bling' geeft. Tel uit je winst. Ik hou m'n hart vast voor onze volgende generatie. En ik hoop echt dat Australie niet in de leer gaat bij Nederland!

Als wereldbewoner,
Kath

voor iedereen die hier aanstoot aan neemt en speciaal voor Bear: sorry, nothing personal!

Hoi Bear,

Ik hoop dat jij in ieder geval niet model staat voor de migranten in OZ !!!

Leuk als je straks misschien zelf een keer een dochter of zoon hebt die jouw bankpas uit je zak grist en met jouw auto een moeder van 3 kinderen van de stoep rijdt en in een rolstoel laat zitten de rest van haar leven omdat jouw tienerdochter stoned achter het stuur zat en een goed voorbeeld van haar popidool had

:grin: :grin: heel verhaal ...ik begrijp wat je bedoeld...
Desalniettemin ik vind persoonlijk dat Australie erg is doorgeschoten met veel dingen... en dat vind ik jammer.
Een pop idool niet toe laten en zo veel mensen teleurstellen is hier voor een GOED voorbeeld.

Nog maar niet te beginnen over het eea aan woorden die worden weg gebliebt op tv radio. Het valt me nu niet meer op maar in het begin zat ik me daar het @#$$!@$# over te ergeren.
Ik bedoel als je het woordje shit al iets te hard roept hier draaien er al eea aan koppen naar je toe...
Maar goed dat is de cultuur ik ben er al aardig aan gewend. Maar soms heel soms dan mis ik dat lekkeren Nederlandse botte alles lijkt te kunnen en alles mag je zeggen mentaliteit. Ik ben misschien verliefd op Australie maar ik blijf altijd met Nederland getrouwd en daar ben ik trots op...  :up: :up: Verder mooi zwarte kouse verhaal en wat hebben we nog meer om 20:00 naar bed, sex in het donker en als het licht is handjes boven de dekens aub en natuurlijk netjes zondag ochtent naar de kerk.... :wink: :wink: nothing personal  :up:

:cheers: :eat: Gaat dit weer een bier en chips topic worden  :dance:

Yes Kathleen! Je hebt dit prachtig onder woorden gebracht! Ik kan het niet anders dan met je eens zijn  :up:

Ik weet dat de wereld van een tiener groter is dan MTV en TMF, maar desondanks schrik ik me af en toe een hoedje als je ziet wat er allemaal voorbij komt op deze zenders.... Niet echt een rolmodel om trots op te zijn!

Groetjes,
Lela

[quote author=SV#1 link=topic=6942.msg88407#msg88407 date=1177672243]
Hoi Bear,

Ik hoop dat jij in ieder geval niet model staat voor de migranten in OZ !!!

Leuk als je straks misschien zelf een keer een dochter of zoon hebt die jouw bankpas uit je zak grist en met jouw auto een moeder van 3 kinderen van de stoep rijdt en in een rolstoel laat zitten de rest van haar leven omdat jouw tienerdochter stoned achter het stuur zat en een goed voorbeeld van haar popidool had

[/quote]

:yawn: :yawn: ik zie het verband niet zo eigenlijk.... Dus nou zeg ik OOK nog dat onder invloed rijden goed is.... We gaan in dit topic wel heel erg snel van het ene uiterste naar het anderen.  LATEN WE ALLES MAAR GAAN VERBEIDEN!!! daar lossen we alles mee op. Geen verkeers dode meer geen irritante tieners meer JAja

edit: Gelukkig heb ik geen auto..... We doen ons best iig om een dochter te krijgen en MTV hebben we niet op de tv dusss :evil:

Ik weet alleen dat ie zo nu en dan, perongeluk een leuk plaatje maakt. Verder begrijp ik uit dat nieuws berichtje dat het eea met drugs te maken heeft ??

Maar goed wat maakt het ook uit.. wat kwam die vent doen in ozzie.. voor een prijs uitreiking of whatever. Om hem dan gelijk de toegang te weigeren..... ? Hij komt hier toch niet om president te worden ofzo.. Die man is nou eenmaal een megaster daar kan niemand iets aan doen.... en natuurlijk moet dat geen excuus zijn zodat snoopie alles kan doen wat hij wil....

Ja Kath,

Zoals jij het naar voren brengt is nu precies hoe wij dat voelen en wij er helemaal voor willen gaan.
Als we het dan toch over doorslaan hebben, Bear, hier in Holland zijn ze doorgeslagen, maar helaas de verkeerde kant op.
En het is dat gedoogbeleid wat wij zo ongelofelijk zat zijn, hier!

Ik kan me er helemaal in vinden dat ze hem de toegang hebben geweigerd.
Als je kinderen in de puberteit hebt ga je er wel anders over denken.

Mariette

Goed gezegd Kathleen, helemaal met je eens. Nederland is compleet doorgeslagen naar de verkeerde kant en normen en waarden zijn er ver te zoeken. Ik ben blij dat Australië er in ieder geval nog van alles aan doet om die normen en waarden te handhaven al gaat het hier ook wel achteruit.

MTV en andere 'muziek'zenders zijn inderdaad zenders die laten zien dat als je je als meisje maar zo hoerig mogelijk kleed en gedraagt, je alles voor elkaar krijgt. Het geeft zo'n verschrikkelijk verkeerd beeld van hoe de wereld hoort te zijn.

En het hebben van normen en waarden heeft niets met naar de kerk gaan te maken Bear. Het hebben van normen en waarden zou iets heel vanzelfsprekends moeten zijn, vind ik.

Erna

Even objectief bekijken: deze man is een visa geweigerd "he has been denied an entry visa on character grounds."
Bron: http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=263162

Ook in dit artikel:

Snoop Dogg's police record includes drug possession and assault convictions and a string of arrests for marijuana and weapon possession.

en

some of the reasons for banning the entertainer were not on the public record.

Heel simpel: als iemand anders om deze redenen ook een visum geweigerd wordt is het fair. Als deze weigering is omdat ie ook bekend is vind ik het een beetje vaag worden. Hij zou hier alleen op bezoek komen he? Hij was niet bezig met een werkvisum ofzo.
Maar ik kan het me voorstellen: vorige keer had ie hier in Oz z'n visum overstayed en hij heeft in allerlei landen (Engeland, Zweden) problemen veroorzaakt dus hij zoekt het gewoon op...

Zoals mijn vader altijd pleegde te zeggen; "Het geeft niet hoe ze over je praten, als ze maar over je praten". Iaw, door dit soort dingen krijg je (naams) bekendheid. Dit geeft toch voor die personen een zekere "Prestige". Een groot gedeelte van de jeugd (en ik kijk ook even naar mijn jeugd) is nu eenmaal rebels. We hebben nu allemaal een beetje afkeer gehad richting "authority".
Maar om dit via muziek te promoten, gaat mij en beetje te ver.
Als je luistert naar Snoop Dog en andere radicale rappers, krijg je toch de indruk dat het tamelijk grof kan zijn. De kinderen luisteren naar de taalgebruik méér zo dan naar de waarschuwende (belerende) vingers van de mensen die proberen op te voeden en normen en waarden bij te brengen.
Zoals al eerder vermeld, als jij (en ik praat even in het algemeen) je visa niet krijgt omdat je een rapsheet hebt, de wereld (in jouw ogen) te klein is door die klein zielige ambtenaren in het consulaat. "Hoe erg kan een beetje wiet of een pistooltje nu zijn?"

En dat "tolerante Nederland" met zijn gedoog beleid? >>>> We zijn vaak "The laughing stock of the world". Praat met sommige buitenlanders, en ze zullen vragen of de drugs daar echt zo makkelijk te krijgen zijn en zo. We hebben de naam.

Met dit betoog probeer ik duidelijk te maken dat als er radicale personen zijn die hun visa niet krijgen door hun verleden, daar kan ik best wel inkomen.

Maar Bear, Wat bedoel je met
Een pop idool niet toe laten en zo veel mensen teleurstellen is hier voor een GOED voorbeeld.
Wat was dat goed voorbeeld dan?

En 4np,
............ hij komt er niet om te emigreren maar om even iets te presenteren.
Ik hoop niet dat dat zijn levenstijl is.

Ik woon (helaas) nog steeds in Nederland, maar ik kan me ook soms wezenloos ergeren aan de jeugd vandaag. Respect voor anderen is soms ver te zoeken. Vroeger (en ik ben al een beetje op leeftijd) hadden veel (pop)sterren een voorbeeld functie. De meeste waren "clean cut" en het taal gebruik was "proper" (mooi woord!). Veel van de jeugd volgden hun voorbeeld. Dat gebeurt nu ook. En veel van de jeugd is beïnvloedbaar voor alles wat een beetje rebels is.

Als Oz een voorbeeld wil geven aan het type "person non grata", ben ik er voor.

MAAR even leuk om over na te denken; Wat voor type personen waren de eerste Australiërs? Convicts! Okay, sommige waren gedeporteerd voor het stelen van een brood, maar toch!

Rene

[quote author=Rene-L link=topic=6942.msg88493#msg88493 date=1177745077]
Maar Bear, Wat bedoel je met
Wat was dat goed voorbeeld dan?
[/quote]
Hoi Rene alles goed. :up:

Het voorbeeld waar ik op doel is in hoe australia is doorgeslagen in het zoals jullie zeggen waarden en normen ding.... Die vent is een idool het moet gewoon mogelijk zijn dat hij hier komt optreden.  In dit geval moet er dus wel een uitzondering worden gemaakt.

Maar goed wie ben ik. Als ik een paar post hier boven moet geloven ben ik maar een drugs verslaafde vieze asociaal ofzo.... Zoals ik al eerder zei. Laten we alles maar gaan verbieden geen MTV,  geen alcohol, geen party's, actie films, pokemon of anderen zooi niks meer. Laat die kinderen maar lekker tot hun achtiende naar De Teletubbies kijken OOooo wacht ff daar was ook al weer iets verkeerds aan volgens Australische waarde en normen... Nee dan hebben we altijd nog de banana's in pyjama's tekenfilmpje dat mag NOG wel..... :wall:  ?  :? :? Lekker 50 jaar terug in de tijd met ze allen...  :up:

Begrijp me niet verkeerd hoor... Ik geniet met volle teugen van dit land en respecteer heel veel dingen die hier gebeuren.. Maar soms heel soms dan....
En idd Nederland is wel degelijk doorgeslagen met hun gedoog beleid maar haal je maar niet in je hoofd dat het verbied beleid hier in ozzie het eea minder maakt. Van wat ik heb gezien gaan die Australiër hier even hard uit hun bol misschien nog wel harder. Ze neemen niet eens meer de moeite om een sticky te draaien... Nee ze propen alles in een pijpje en roken alles het liefst op in 1 teug. Of ze gaan lekker aan de Ice (hard drugs) en dat tussen de bier boms en scotch en coke zooi door.

Maar ok waar ging het ook alweer over oja snoop dog. Ik zal is een muziekje opzetten....

[quote author=Bear link=topic=6942.msg88520#msg88520 date=1177760184]
Maar goed wie ben ik. Als ik een paar post hier boven moet geloven ben ik maar een drugs verslaafde vieze asociaal ofzo.... [/quote]
Dat betwijfel ik, ik ken je al langer dan vandaag. En als er anderen op dit forum van die mening waren, was je allang monddood gemaakt!!!!!!!

Nee dan hebben we altijd nog de banana's in pyjama's tekenfilmpje dat mag NOG wel..... [/quote] Of SpongeBob en vergeet de Simpsons niet.

Maar ok waar ging het ook alweer over oja snoop dog. Ik zal is een muziekje opzetten....[/quote]
Ik houd het liever op Country and Western.

Ik denk dat we allemaal (misschien) proberen onze kinderen en de jeugd een beetje te beschermen en we hebben nu eenmaal allemaal een eigen mening. Soms constrateerd dat met de wensen of meningen van anderen. Ik geef je wel gelijk, maar laten we het niet overdrijven, de verantwoordelijkheid van een voorbeeld functie is een grote verantwoordlijkheid, hoe je het ook bekijkt.

Rene

Back