Leuk boekje voor Australie-gangers

bono

XPdite Sponsor
Ik weet niet of dit elders al gemeld staat, maar er is een leuk boekje over gewoontes en etiquette uit:

ISBN 9038916167
Prijs EUR 9.95
168 pagina's
11 x 17 cm
paperback geïllustreerd

crop.asp


De Cultuur Bewust! gids geeft een overzicht van de belangrijkste culturele informatie van een land, bedoeld voor toeristen en zakenlieden. Afwijkend van de gebruikelijke reisgidsen wordt in deze reeks compacte boeken de lezer bijgespijkerd over omgangsvormen, normen en waarden, hoe zich te gedragen en wat verwacht mag worden op zakelijk en sociaal gebied. Het zijn beknopte, zakformaatgidsen met interessante wetenswaardigheden over het dagelijks leven. Een must voor iedereen die naar het buitenland gaat voor vakantie, studie of werk.

De volgende onderwerpen komen aan bod:
Land en Bevolking, Normen en Waarden, Religie en Traditie, Vrijetijd, Taal en Communicatie, Eten en Drinken, Zakendoen enz.

Te koop bij oa Bruna en Bol
 
Leuk! Ik zal die info aan m'n ouders doorgeven, kunnen ze het voor me kopen en opsturen. Lijkt me geinig om te lezen wat er wordt gezegd over hier :)

Weet jij trouwens vanuit wiens perspectief het is geschreven? Of is het zo'n beetje als bijv. Lonely Planet; door medewerkers geschreven?

cheers,

:)
 
He wij hebben dit boekje, maar dan in de Engelse versie. Deze en ook "Dat zijn nou typisch Australiers" waren allebei wel grappig om voor vertrek te lezen. Maar ook wel grappig om later nog eens door te lezen.
 
[quote author=jufrebekka link=topic=4605.msg58163#msg58163 date=1146554259]
He wij hebben dit boekje, maar dan in de Engelse versie. Deze en ook "Dat zijn nou typisch Australiers" waren allebei wel grappig om voor vertrek te lezen. Maar ook wel grappig om later nog eens door te lezen.

[/quote]

In hoeverre kon je achteraf zeggen van "Ja, dat is echt waar, daar houden de meeste Australiers zichzelf ook aan" ten opzichte van "Dat is meer een mening van de schrijver en niet eht een ongeschreven regel" ?
 
Ik heb het net 2 dagen in huis en ga het onderweg naar Australie lezen! Ik laat achteraf wel even een recensie achter in deze topic :wink:
 
Ja leuk boekje, staan best nog wel handige tips in. Wat je wel en niet moet doen. Het is ook leuk beschreven met humor erin. Wij hebben er momenteel nog twee in huis. Mark had er eentje gekregen bij zijn afscheidsfeestje op zijn werk. Die gaan we terug brengen naar de winkel en zoeken we een andere uit. Ik vindt het een aanrader dit boek
 
Tja er staan genoeg dingen in die niet echt van toepassing zijn in Brisbane. Zo hoor ik dat er in Brisbane relatief weinig aboriginals zijn. Maar heel veel aziaten. Dus soms hebben we andere problematiek. Verder lazen we dat Australiers erg oppervlakkig blijven in vriendschappen. Maar ik vind het erg meevallen (misschien ook omdat Sally met Hans is getrouwd? En Kerry met Partick samen is en de mannen allebei Nederlands zijn?). Maar ik vind dat bijvoorbeeld wel weer op de school waar ik nu werk. Het zijn heel erg veel kliekjes waar je moeilijk tussen komt. Ik zal de boekjes nog eens lezen en een uitgebreidere kijk erop geven :D.
 
het boekje dat we nog hadden is niet terug gegaan naar de winkel maar naar mijn ouders. Die komen in december ons opzoeken en willen zelf ook nog even gaan reizen. Dus een handig kadeautje. Ze waren er erg blij mee.
 
Back
Top