Leuke kroegjes in Brisbane

[quote author=Hans de Visser link=topic=1863.msg19254#msg19254 date=1119836695]
Kom op, zo erg is toch ook weer niet?
De cafe's en clubs in the Valley zijn vrijdags en zaterdags tot 5 uur open dacht ik. [/quote]Nou qua sluitings tijd is dat toch niet erg slecht,ik bedoel als je in de U.S.A kijkt daar sluit alles tussen 12 en 2 uur s'nacht's.
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=1863.msg19254#msg19254 date=1119836695]
De cafes en clubs in the Valley [/quote]Sorry,vergeten te vragen,wat is de Valley eigenlijk.
 
[quote author=M5 link=topic=1863.msg19308#msg19308 date=1119881735]
Sorry,vergeten te vragen,wat is de Valley eigenlijk.
[/quote]

De Valley heet officieel Fortitude Valley (genoemd naar het schip the Fortitude), het is de uitgaans suburb van Brisbane. Er zijn veel clubs. Ook is China Town in "the Valley". Het ligt tegen het CBD aan (10 minuutjes lopen).
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=1863.msg18970#msg18970 date=1119499653]
Geen idee, maar kok wel, dus als je d'r nou gelijk een gezellig eetcafeetje van maakt...  :)
[/quote

Ja en dan natuurlijk met de oerhollandse broodjes bal!!!!!  En de DE koffie! :coffee: [/quote]
 
DE koffie hebben ze hier wel! Alleen het is oplos  :-(.... Ik geloof dat je de Hollandse gasten wel iets meters meot voorschotelen, dan maar geen DE  :up:.
 
Ik vind oploskoffie goed te drinken hoor :) (nog beter zelfs dan gewone koffie)...

Maar idd...oploskoffie drinken ze veel en in speciale gevallen komt er "echte" filterkoffie!!
(zo ging het tenminste in het bedrijf in Parramatta waar ik toen zat)
 
Meegenomen uit Nederland?
Grappig dat - ik had ook een koffiezetapparaat toen we net in Australie waren (helaas nu van mijn ex :-( ) en onze Australische gasten keken allemaal een beetje vreemd op. Je ziet ze niet zo veel, 'echte' koffiezetapparaten.

En ik ben inmiddels overgegaan op een plunger. Geen oploskoffie voor mij...

Interessant hoe Australie aan de ene kant een echte koffie cultuur heeft, (vooral in de grote steden) veel meer varianten dan in Nederland en zoveel plaatsen waar je lekkere koffie kunt drinken en aan de andere kant krijg je bij mensen thuis vaak oplos.
 
[quote author=BlizzardofOz link=topic=1863.msg19369#msg19369 date=1119946546]
Meegenomen uit Nederland?
Grappig dat - ik had ook een koffiezetapparaat toen we net in Australie waren (helaas nu van mijn ex :-( ) en onze Australische gasten keken allemaal een beetje vreemd op. Je ziet ze niet zo veel, 'echte' koffiezetapparaten.

En ik ben inmiddels overgegaan op een plunger. Geen oploskoffie voor mij...

Interessant hoe Australie aan de ene kant een echte koffie cultuur heeft, (vooral in de grote steden) veel meer varianten dan in Nederland en zoveel plaatsen waar je lekkere koffie kunt drinken en aan de andere kant krijg je bij mensen thuis vaak oplos.
[/quote]

Jep we hebben ons Hollandse apparaat meegenomen. En zijn er heel blij mee. Hier is er niet een breed assortiment. Niet dat we nou een bijzondere hebben. Maar toch gewoon lekker. Mensen kijken inderdaad een beetje raar. Maar filters zijn wel gewoon in de supermarkt te krijgen... Dus wel een beetje normaal.

Ik vind die koffiecultuur hier ook opvallend. Mensen kopen 's morgens bij de starbucks/mr beans/gloria jeans hun skinny flat white. Maar ondertussen is het lsatig om gemalen koffie te vinden... Geen eigen huis merk in de supermarkt.

[quote author=Lin link=topic=1863.msg19370#msg19370 date=1119947205]
Ik ga lekker mijn SENSEO meenemen! :-o
[/quote]

Ik weet niet of dat zin heeft Lin. Heeft iemand daar ervaringen mee? Laat ik het zo zeggen. Ze hebben gaan pads/pods of wat dan ook in de supermarkt... Dus je zult ze zelf moeten vullen  :up:.
 
Ik heb zo'n zelf vulbaar ding en bijna iedereen heeft hier toegezegd pads toe te sturen, dus ik kan zeker met "regelmaat" en lekker bakje senseo drinken.  :wink: Verder schijnt het wel te koop te zijn in Oz.

http://unouno.com.au/

Nu maar hopen dat het ook in de nederlandse apparaten past, maar er is geloof ik al een heel topic aan gewijd!

Groetjes Lin
 
Nee, uno-uno pads schijnen niet in een Senseo apparaat te passen, ze zijn een stuk kleiner dacht ik. Maar je kunt Senseo pads via internet bestellen, geen idee hoe duur dat is...
Zelf heb ik een redelijk simpel espressoapparaat gekocht en op m'n werk neergezet. Werkt prima, elke ochtend een cappuccinootje, 's middags een espresso :up: Iets meer werk dan een Senseo, maar het meer dan waard vind ik persoonlijk.
 
Sh*t dat is jammer dat die pads (pods) niet passen, maar ik zal me inderdaad gaan verdiepen in het bestellen via internet enzo. We zien het wel enne nee ik vind oploskoffie geen succes helaas... :?
 
Ik meen me vaag te herinneren dat je ergens op internet adapters kunt kopen zodat je pods van een ander merk in je Senseo kunt gebruiken. Of misschien was het andersom... :?
 
Ja maar:

die koffie is allemaal wel leuk en aardig, maar vergeet die senseo's, pods en oploskoffies etc nu maar effies:
de issue waar het hier echt om draait is:

WIE WEET ER NU NOG MEER LEUKE KROEGJES IN BRISVEGAS?

(voor de liefhebbers: ook die waar je goed koffie kunt drinken!).

Proof me that nightlife is not that bad as I (willingly provocatively) suggested previously ...



[move](NB dit is mijn 100e post!!  :lol:)[/move]
 
[quote author=amoz link=topic=1863.msg19433#msg19433 date=1120023214]
Ja maar:

die koffie is allemaal wel leuk en aardig, maar vergeet die senseo's, pods en oploskoffies etc nu maar effies:
de issue waar het hier echt om draait is:

WIE WEET ER NU NOG MEER LEUKE KROEGJES IN BRISVEGAS?

(voor de liefhebbers: ook die waar je goed koffie kunt drinken!).

Proof me that nightlife is not that bad as I (willingly provocatively) suggested previously ...



[move](NB dit is mijn 100e post!!  :lol:)[/move]
[/quote]

proficiat met je 100ste post. en een goed idee om het varken bij zijn lurven te pakken. (of zoiets)
ik begon al te denken dat de topic veranderd was in: "leuke senseo's in brisbane"  of "Wie heeft de gezelligste Senseo thuis". en bij de winnaar gaan we met z'n allen een kopje senseo nuttigen.

maar we zoeken dus nog steeds naar leuke kroegjes in Brisvegas. ik hou mijn ogen en oren open.

Rob
 
hoi,

dit topic nog even opgevist omdat ik in 2007 naar Brisbane verhuis.
Pubs zijn er naar mijn gedacht toch wel genoeg in Brisbane maar heeft iemand een idee waar je bands kan gaan bekijken. Ik speel al meer dan 20 jaar muziek (het hardere genre) en hopelijk valt er daar op dit gebied ook iets te beleven.

Let there be rock :lol:
 
Heel veel, maar niet op de schaal zoals we gewend zijn in NL. Het zijn nl. mn. locale/australische bands en geregeld internationale, maar niet iedere dag een paar zoals bv in Amsterdam. Maar de kwaliteit van Australische muziekscene is top!! (duurt alleen effe om je ermee bekend te maken, omdat het een totaal andere scene is dan je uit NL gewend bent)

Voor gig information in BrisVegas check the gig guide op www.timeoff.com.au
Voor heel Australie check de gig guide op de Triple J website: http://www.abc.com.au/triplej/
En dan is er de Ticketek website voor kaartverkoop voor grote gebeurtenissen op gebied van muziek en sport etc in heel Australie: http://premier.ticketek.com.au/Default.aspx

Rock on!
 
Back
Top