[quote author=BlizzardofOz link=topic=1863.msg19369#msg19369 date=1119946546]
Meegenomen uit Nederland?
Grappig dat - ik had ook een koffiezetapparaat toen we net in Australie waren (helaas nu van mijn ex :-( ) en onze Australische gasten keken allemaal een beetje vreemd op. Je ziet ze niet zo veel, 'echte' koffiezetapparaten.
En ik ben inmiddels overgegaan op een plunger. Geen oploskoffie voor mij...
Interessant hoe Australie aan de ene kant een echte koffie cultuur heeft, (vooral in de grote steden) veel meer varianten dan in Nederland en zoveel plaatsen waar je lekkere koffie kunt drinken en aan de andere kant krijg je bij mensen thuis vaak oplos.
[/quote]
Jep we hebben ons Hollandse apparaat meegenomen. En zijn er heel blij mee. Hier is er niet een breed assortiment. Niet dat we nou een bijzondere hebben. Maar toch gewoon lekker. Mensen kijken inderdaad een beetje raar. Maar filters zijn wel gewoon in de supermarkt te krijgen... Dus wel een beetje normaal.
Ik vind die koffiecultuur hier ook opvallend. Mensen kopen 's morgens bij de starbucks/mr beans/gloria jeans hun skinny flat white. Maar ondertussen is het lsatig om gemalen koffie te vinden... Geen eigen huis merk in de supermarkt.
[quote author=Lin link=topic=1863.msg19370#msg19370 date=1119947205]
Ik ga lekker mijn SENSEO meenemen! :-o
[/quote]
Ik weet niet of dat zin heeft Lin. Heeft iemand daar ervaringen mee? Laat ik het zo zeggen. Ze hebben gaan pads/pods of wat dan ook in de supermarkt... Dus je zult ze zelf moeten vullen
.