Leuke plaatsen om te wonen in Adelaide

Michiel71

Member
Hoi allemaal,

Nu wij in het bezit zijn van onze Grant gaat het plannen daadwerkelijk beginnen. Het is de bedoeling dat wij komende zomer met onze 2 kids naar Adelaide verhuizen. Nu zijn wij nog nooit in adelaide geweest en ben ik eigenlijk heel benieuwd wat leuke wijken zijn om te wonen met kinderen. Ik heb al wel gekeken maar kan er zo op afstand weinig van zeggen. Op realestate.com zien de huizen er toch allemaal wel een beetje hetzelfde uit. Nu zitten er volgens mij verschillende mede forummers in Adelaide (met en zonder kinderen) dus ik hoop op wat goeie tips.

Misschien nog handig om te vermelden, zij zoeken iets in de range van rond de 400$. Is dat realistisch of kom je dan gelijk ver buiten de stad terecht?
 
$400 per week neem ik aan? Daar moet je zeker wat leuks voor weten te vinden.
Er zijn diverse draadjes over wijken in Adelaide. Even rondneuzen. Ik weet bijv. dat Lamarck het eea verteld heeft over Seaford.
 
Ik heb nu 2 maandjes in de Perth Hills gewoond en vond het geweldig! Naar horen zeggen zijn de Adelaide Hills zelfs nog mooier, dus misschien dat je daar ook eens naar kan kijken. Is altijd wel wat verder van de stad af (in Perth trouwens maar n half uurtje), maar wel top om in zo'n natuurlijke omgeving te wonen. Vaak ook nog wat meer een kleine community met een dorpsgevoel :up:.
 
Ik vind de Adelaide Hils mooier (groener) dan de Perth Hills (ruiger). Maar dat groene heeft dan ook weer een reden ;)
 
@ afterbang
Helemaal mee eens, Aidelaide Hills zijn prachtig. Wij hebben er vorig jaar rondgereden omdat we er ook graag wilden gaan wonen. Maar in de hills is minder werk dan in de stad, tenzij je Duitse braadworsten wilt verkopen in Hahndorf :) . Nadelig is dat je flinke reistijd hebt richting stad en Aidelaide heeft geen fatsoenlijke ringweg of spoorverbinding (we hebben in de spits maar eens de proef op de som genomen). En kwamen tot de conclusie dat iedere ochtend van stoplicht naar stoplicht kruipen was voor ons geen optie. Voor ons een reden om er niet te gaan wonen, terwijl wij het er prachtig vinden.
 
@ afterbang
Helemaal mee eens, Aidelaide Hills zijn prachtig. Wij hebben er vorig jaar rondgereden omdat we er ook graag wilden gaan wonen. Maar in de hills is minder werk dan in de stad, tenzij je Duitse braadworsten wilt verkopen in Hahndorf :) . Nadelig is dat je flinke reistijd hebt richting stad en Aidelaide heeft geen fatsoenlijke ringweg of spoorverbinding (we hebben in de spits maar eens de proef op de som genomen). En kwamen tot de conclusie dat iedere ochtend van stoplicht naar stoplicht kruipen was voor ons geen optie. Voor ons een reden om er niet te gaan wonen, terwijl wij het er prachtig vinden.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit dan? Wij zitten met 2 kids en willen nog wel een beetje centraal wonen ook aangezien we nog geen idee hebben waar we met werk terecht gaan komen. Ik kijk regelmatig op realestate.com.au maar tja alles ziet er wel een beetje hetzelfde uit. Adelaide Hills klinkt fantastisch maarja het moet ook een beetje praktisch blijven
 
Helaas is prachtig wonen en praktisch wonen een beetje negatief gerelateerd... Hoe mooier je woont, how onpraktischer (met name kwa werk).
 
$400 per week neem ik aan? Daar moet je zeker wat leuks voor weten te vinden.
Er zijn diverse draadjes over wijken in Adelaide. Even rondneuzen. Ik weet bijv. dat Lamarck het eea verteld heeft over Seaford.

Hoi, ja 400 p week, per maand gaan we dat niet vinden denk ik ;).. Ik heb gezien dat er genoeg te huur is voor dat budget maar als je niet veel weet over de wijken dan zegt dat niet zoveel. En verder van de stad zal misschien in de toekomst wel kunnen maar momenteel is dat nog geen optie. Wat ik gezien heb lijkt de Adelaide Hills inderdaad fantastisch maar goed we willen zeker in het begin wel een beetje centraal zitten.

Jij had geloof ik wel ervaring met "tijdelijk" wonen via immigration SA? Bestaat er nog zoiets waar je gebruik van kan maken de eerste weken?
 
Helaas is prachtig wonen en praktisch wonen een beetje negatief gerelateerd... Hoe mooier je woont, how onpraktischer (met name kwa werk).

Helaas, :( ach eigenlijk is dat hier in Nederland niet anders toch? Ik weet niet zo goed wat ik me bij reistijden naar de Hills voor moet stellen? Praten we dan over 3 kwartier/een uur of nog veel verder? Hoogstwaarschijnlijk zal ik qua werk niet in CBD uitkomen maar ergens op een industrieterrein...
 
Jij had geloof ik wel ervaring met "tijdelijk" wonen via immigration SA? Bestaat er nog zoiets waar je gebruik van kan maken de eerste weken?

Ja, ik heb via Immigration SA drie maanden een Housing Trust unit kunnen huren. Voor zover ik weet, bestaat die service niet meer. :(
 
Ja, ik heb via Immigration SA drie maanden een Housing Trust unit kunnen huren. Voor zover ik weet, bestaat die service niet meer. :(

En was het wat? Er is inderdaad niets meer gesponsord vanuit immigration services heb ik gezien, alleen een on arrival service maar zij assisteren niet (meer) bij het huren van een woningHet gaat ons eigenlijk om iets voor de eerste paar weken maar het zal waarschijnlijk wel een holiday home worden oid. Is het trouwens lastig om iets te huren wanneer je nog geen referenties hebt?
 
En was het wat? Er is inderdaad niets meer gesponsord vanuit immigration services heb ik gezien, alleen een on arrival service maar zij assisteren niet (meer) bij het huren van een woningHet gaat ons eigenlijk om iets voor de eerste paar weken maar het zal waarschijnlijk wel een holiday home worden oid. Is het trouwens lastig om iets te huren wanneer je nog geen referenties hebt?

De housing trust unit was een ervaring op zich :) Op zich goed overigens. Unit met 1 slaapkamer (er waren ook grotere, maar ik was alleen) dus niet echt groot, maar nette meubels e.d.. Alleen niet superschoon, dus bij aankomst eerst maar dode beestje van de wand gehaald en grondig aan het stofzuigen geweest. Was sowieso al niet zo'n fan van hoogpolig tapijt, maar nu helemaal niet meer! :D
En op zaterdag kon ik meegenieten van de radio's en tv's van de buren :) Maar ik heb er drie maanden goed en goedkoop (125 per week) kunnen wonen.

Voor de rest kom je niet snel voor een HT unit in aanmerking. Maar dat terzijde.

Ik heb ook van een meet-and-greet gebruik gemaakt. Geen idee of dat er nog is, maar had als voordeel dat ik vervoer had naar de accommodatie en dat er iemand meeging om bijv. boodschappen te doen (= auto!). Niet dat je dat niet alleen kunt, maar voor mij was dat ook een vorm van contact met iemand. M.n. omdat ik de stap alleen genomen heb.

Het kan lastig zijn om iets te huren als je nog geen referenties hebt. Daar staat tegenover, dat migranten blijkbaar een stapje voor hebben: wij hebben aan moeten tonen (tijdens het visum-proces), dat we over genoeg financien beschikken. Dat zou moeten helpen. Plus je moet aangeven hoe lang je op je vorige adres(sen) hebt gewoond. Omdat ik desondanks (en ik had de meet-and-greet dame - die mij verder niet kende - als referentie) moeite had om aan een woning te komen, werd mij geadviseerd er een brief bij te doen. Daarin legde ik mijn situatie uit en heb ik aangegeven op verzoek een overzicht te kunnen laten zien van mijn bank/spaarrekening.
Dat hielp.

Maar het is jammer, dat de service (via de Housing Trust), waar ik destijds gebruik van heb kunnen maken, niet meer bestaat. Het haalde voor mij toch wat druk van de ketel.

Maar evt een vakantiehuisje? En ik lees hier wel verhalen van mensen die het lukt om vanuit NL hier - tijdelijk - een gemeubileerde woning te huren. Ook al is het maar een maandje, je hebt dan even de tijd om hier de boel op orde te krijgen en te wennen. Want in NL (en België natuurlijk!) heb je een hoop geregel, maar hier in het begin ook.

Helpt dit??
Janka
 
De housing trust unit was een ervaring op zich :) Op zich goed overigens. Unit met 1 slaapkamer (er waren ook grotere, maar ik was alleen) dus niet echt groot, maar nette meubels e.d.. Alleen niet superschoon, dus bij aankomst eerst maar dode beestje van de wand gehaald en grondig aan het stofzuigen geweest. Was sowieso al niet zo'n fan van hoogpolig tapijt, maar nu helemaal niet meer! :D
En op zaterdag kon ik meegenieten van de radio's en tv's van de buren :) Maar ik heb er drie maanden goed en goedkoop (125 per week) kunnen wonen.

Voor de rest kom je niet snel voor een HT unit in aanmerking. Maar dat terzijde.

Ik heb ook van een meet-and-greet gebruik gemaakt. Geen idee of dat er nog is, maar had als voordeel dat ik vervoer had naar de accommodatie en dat er iemand meeging om bijv. boodschappen te doen (= auto!). Niet dat je dat niet alleen kunt, maar voor mij was dat ook een vorm van contact met iemand. M.n. omdat ik de stap alleen genomen heb.

Het kan lastig zijn om iets te huren als je nog geen referenties hebt. Daar staat tegenover, dat migranten blijkbaar een stapje voor hebben: wij hebben aan moeten tonen (tijdens het visum-proces), dat we over genoeg financien beschikken. Dat zou moeten helpen. Plus je moet aangeven hoe lang je op je vorige adres(sen) hebt gewoond. Omdat ik desondanks (en ik had de meet-and-greet dame - die mij verder niet kende - als referentie) moeite had om aan een woning te komen, werd mij geadviseerd er een brief bij te doen. Daarin legde ik mijn situatie uit en heb ik aangegeven op verzoek een overzicht te kunnen laten zien van mijn bank/spaarrekening.
Dat hielp.

Maar het is jammer, dat de service (via de Housing Trust), waar ik destijds gebruik van heb kunnen maken, niet meer bestaat. Het haalde voor mij toch wat druk van de ketel.

Maar evt een vakantiehuisje? En ik lees hier wel verhalen van mensen die het lukt om vanuit NL hier - tijdelijk - een gemeubileerde woning te huren. Ook al is het maar een maandje, je hebt dan even de tijd om hier de boel op orde te krijgen en te wennen. Want in NL (en België natuurlijk!) heb je een hoop geregel, maar hier in het begin ook.

Helpt dit??
Janka

Hoi Janka,

Ja dat helpt zeker, dank je voor je uitgebreide antwoord.
Ik weet ook niet of de meet en greet er nog is maar er zijn wel wat mogelijkheden voor ondersteuning zag ik op de site van SA immigration.

Ik denk inderdaad dat wij maar gaan proberen een vakantiehuisje te huren. Ik heb er al een aantal gezien, wel redelijk aan de prijs maar dat geeft in ieder geval na aankomst een beetje rust. Dan kunnen we daar tzt wel zien welke kant we op gaan . Goeie tip van die brief met uitleg misschien dat een uittreksel van het bevolkingsregister nog kan helpen? Daarmee kunnen we aantonen dat we al 10 jaar op hetzelfde adres wonen. We hebben wel een extra handicap omdat we een hond hebben die meegaat. Ik heb al wel gezien dat het ons ontzettende beperkt maar dat is niet anders.

Michiel
 
Ik denk inderdaad dat wij maar gaan proberen een vakantiehuisje te huren. Ik heb er al een aantal gezien, wel redelijk aan de prijs maar dat geeft in ieder geval na aankomst een beetje rust. Dan kunnen we daar tzt wel zien welke kant we op gaan . Goeie tip van die brief met uitleg misschien dat een uittreksel van het bevolkingsregister nog kan helpen? Daarmee kunnen we aantonen dat we al 10 jaar op hetzelfde adres wonen. We hebben wel een extra handicap omdat we een hond hebben die meegaat. Ik heb al wel gezien dat het ons ontzettende beperkt maar dat is niet anders.
Michiel

Wanneer je je interesse registreert voor een huurwoning, moet je o.a. vragen beantwoorden m.b.t. je vorige adressen. Ik heb altijd gehuurd, dus heb de woningbouwvereniging's gegevens doorgegeven, maar een uittreksel van het bevolkingsregister klinkt ook wel handig.

De hond zal inderdaad 'problemen' opleveren. Mensen zijn blijkbaar bang voor 'uitgeleefde' woningen, omgegraven tuinen en/of geluidsoverlast. Geen idee. 4-5 auto's in de voortuin mag dan weer wel....
Kijk anders even of daar hier een draadje over is of vraag de andere forumleden om ervaringen. Jullie zijn niet de enigen die een huisdier meenemen.

:)
 
Adelaide hills /Barrosa / Eden Hills / Murray lands is mooi, niet veel werk.. Je moet gewoon ff naar beneden rijden om te werken in de CBD of ergens in de burbs.. Ik woon in de hills (aprox 75KM from CBD) en werk in de het cbd, het is goed te doen.

Als je geld heb kun je in Glenelg gaan wonen ofzo.. Westlakes, lijkt me wel mooi, Belair is cool, Unley is onzetten mooi maar ligt tussen twee erg drukken wegen in, , One vraagt zich dan af waar al die exhaust fumes heen gaan,....voor de rest allemaal een pot nat, grijs, druk, duur en het zelfde van het zelfde op de mooie burbs na die ik vergeten the noemen ben LOL
 
Last edited:
Hoi en bedankt allemaal voor de goede tips.

Ik heb mij een tijdje niet meer op het forum begeven gezien de drukte en alle voorbereidingen. Inmiddels is er zo veel gebeurd en hebben we een beetje een informatieachterstand. We zijn druk aan het zoeken geweest en zijn eigenlijk door een tip van Lamarck bij een tijdelijk verhuurbureau uitgekomen en daarmee aan het mailen geslagen. Ik moet zeggen er was nog aardig wat beschikbaar en nu scheelt het volgens mij dat we niet in het hoogseizoen aankomen. Wat begon als iets tijdelijks via de mail is uiteindelijk uitgekomen op het huren van een huis in Seaford voor een jaar. We zagen er best tegenop na een aantal weken weer te moeten verkassen en hebben er nu dus voor gekozen een jaar op dezelfde plek te blijven zitten, bevalt het blijven we langer zoniet dan kunnen we na een half jaar de lease openbreken en hebben we ruimschoots de tijd om verder te zoeken. Ook makkelijk de eerste tijd kunnen we gemeubileerd huren en zo snel als onze container aankomt gaan de spullen van de verhuurder eruit.

Het huis is niets bijzonders maar ach de eerste tijd vind ik dat toch niet zo belangrijk. We zitten het eerste jaar voor een fatsoenlijk tarief dus dat is fijn.
 
Location is the key word toch? Fijn dat jullie wat gevonden hebben; maak van je huis een thuis en veel geluk!
 


OFX
Back
Top