Leuke wetenswaardigheden

HaraldV

New Member
Zijn er nog veel mensen die leuke wetenswaardigen heden hebben over Ozz?

Zo heb ik mij laten vertellen dat in Brisbane alle straten die naar het zuiden lopen een meisjes naam hebben,
en de straten die daar dwars op staan een jongens naam hebben!
Of dat het andersom is dat kan ook nog! 

Maar zijn er zo nog meer van de dingen die mensen weten?

Groetjes Harald
 
Ja die straten is alleen in het CBD hoor. Niet in heel Brisbane. Verdere leuke wetenswaardigheden...  :| tja daar zeg je me wat. Ik vond het wel grappig dat omdat hier aan de andere kant van de weg wordt gereden, ook de roltrappen andersom zitten. En mensen op de stoep ook in principe (uitzonderingen daar gelaten) aan de linkerkant lopen. Vond ik wel grappig in het begin. Nu moest ik heel hard nadenken voor ik het weer kon verzinnen, het is al gewoon.
 
Waar ik in het begin aan heb moeten wennen is dat de zon van rechts naar links gaat ipv van links naar rechts. Regelmatig mijn tuinstoeltjes in de verkeerde richting aangepast..........hahahaha!

En dat een tuin met "northern aspects" echt veel zonniger is dan een tuin op het zuiden! En dus bakken heter!

En dat ik zelfs op een bewolkte dag met mijn zonnebril op in de auto zit. Bwaaaah.......wat een licht, man.........

En dat Queensland niet aan zomer- en wintertijd doet (lekker belangrijk......).

En vast nog veel meer.

Marc
 
Dat zon van rechts links enzo vind ik grappig!!! Komt nog steeds op dezelfde plaats op en gaat op dezelfde plaats onder als in Nederland hoor! Maar dan via het Noorden ipv via het zuiden. Maar dat zul je ongetwijfeld bedoeld hebben........
Ben ik weleens mee verdwaald! T was 12 uur smiddags en ik liep richting zon (ik dacht zuiden dus), maar liep dus verkeerde kant uit!

En die jongens en meisjes namen: en wat voor namen!!!!!!!!!!!!! Allemaal royalties hoor! Geen Johnny Street, Sheila Street, of Jack Street (jammer he Jack?). Maar Queen street, Mary Street en Edward Street en Albert Street.
 
Dat de zon de andere kant op gaat had ik nog niet eens aan gedacht, maar inderdaad... Wel zo logisch :) Lijkt me leuk om te zien.
 
Nou, wat ik grappig vond, is dat de maan horizontaal half kan zijn. Dat hebben we niet in N'land :)
 
Ja, die horizontale maan was mij ook al opgevallen!

Nog een: de 21e en 40e verjaardag zijn hier enorme belangrijke feesten. Is me in NL nooit zo opgevallen, eigenlijk, maar misschien ben ik wel een cultuurbarbaar. Correct me if I was wrong.

65 worden is daarentegen helemaal niet zo iets bijzonders............

Rare jongens, die Australiers.

Marc
 
Met 65 heb ik nog geen ervaring... :) Vorig jaar 40 geworden, een stel vrienden van ons ook, en daar hebben we ons vrezeloos mee vermaakt.

18 Lijkt inderdaad niet interessant, for some reason, maar 50 toch weer wel. Ach, het ligt ook maar net aan de vrienden/familiegroep hè.

Rare jongens zijn het wel ja.... :-D
 
My God!!!! The Big Four Zero........Jij bent er al voorbij??

Ben ik ff blij dat ik nog steeds een jonge god van 37 ben :dance:

Marc
 
Ik ben ook heeeeeeeeeeel blij voor jou...  :-D

Ireen.

P.S..... als je over 3 jaar begeleiding bij de overgang nodig hebt, dan hoor ik 't wel hè...  :evil: In de tussentijd blijven we je natuurlijk aanbidden....
 
Ik vind 18 wel vrij bijzonder. 21 daarentegen? 40 wordt in NL ook wel als "speciaal" gezien. Je hebt allerlei kadoo-artikelen met slogans als "Het leven begint pas bij 40" enz.
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4215.msg55935#msg55935 date=1144928634]

Ik ben ook heeeeeeeeeeel blij voor jou...  :-D

Ireen.

P.S..... als je over 3 jaar begeleiding bij de overgang nodig hebt, dan hoor ik 't wel hè...  :evil: In de tussentijd blijven we je natuurlijk aanbidden....
[/quote]

Eerst maar eens kijken hoe mijn geliefde "The Transition" maakt; die wordt over een weekje ofzo ook VEERTIG; kan 3 jaar kijken of het echt zo erg is, en zoja, dan bel ik graag even............. :-o

Marc
 
ik heb begrepen dat als je echt ingeburgerd wilt zijn, je op zijn minst,
[size=20pt]VEGIMITE[/size]
moet eten voor ontbijt.

OOHHHHH wat is dat smerig zeg. A good sunday breakfast is daarin tegen wel erg lekker
 
Vegemite!!!!???

Ik zei toch al eens dat die Australiers rare jongens waren. Da's vast een restant van dat criminele verleden van ze.

Gelukkig is mijn dochter nog Nederlands genoeg om dat asfalt-spul niet lekker te vinden. Houden zo.

Heb je trouwens wel eens reacties van AUstraliers op onze dubbelzoute drop gehoord (of nog beter: GEZIEN!)?

Is volgens mij een beetje hetzelfde idee.

Marc
 
[quote author=SiMaKy link=topic=4215.msg56004#msg56004 date=1144963458]
Heb je trouwens wel eens reacties van AUstraliers op onze dubbelzoute drop gehoord (of nog beter: GEZIEN!)?
[/quote]

LOL... Ja!!! Ik zit hier hardop te lachen nu ik er aan terug denk... De beleefde mensen, die niet wéten wat hen overkomt... maar je ziet ze denken; m'n GOD wat moet ik DOEN?! Ik zeg meestal maar gauw dat het okee is als ze willen braken....

Steve zei 'Hm.. you Dutch have a funny sense of humour', na het proeven van DZ drop... Haha.
 
[quote author=SiMaKy link=topic=4215.msg56004#msg56004 date=1144963458]
Heb je trouwens wel eens reacties van AUstraliers op onze dubbelzoute drop gehoord (of nog beter: GEZIEN!)?
[/quote]

Ja, lachen man, al was het bij mij mijn Amerikaanse mede PhD student. Blijft leuk om hun gezicht te zien vertrekken. Heb al weer een nieuwe voorraad DZ drop in huis  :evil:
 
Same here! Kunnen alles ongeveer 10 minuten hiervandaan halen. Het kwijl loopt me in de waffel bij de gedachte........... Sllllluuuuurrrrrp!

Marc
 
Toen mijn vriendin hier was heeft ze echte stroopwafels gegeten. Jeetje , wat was die zak snel leeg. hahahhah
enfin, toen we in amsterdam waren heeft ze voor €20 aan snoep gehaald bij de JAMIN. en ja daar zat ook drop in. Nog geen dag terug in OZ en de zak was schoon leeg . ze kunnen het daar wel waarderen hoor. maar DZ drop?????ho maar
 
Ja man, stroopwafels, speculaasjes en speculaasbrokken gaan er hier in als koek!  :up:

Die drop, dat komt vanzelf wel!

Net zoals ze hier echt ooit wel Nederlands gaan leren spreken.................... :?

Marc
 
Back
Top