Levert enkele reis een probleem op?

David Rodriguez

New Member
Hallo,

ik ben van plan om in Februari naar Australia (Sydney) te gaan, alleen heb ik vernomen dat het meestal wat moeilijker gaat als je een enkeltje haalt (enkele reis). Mijn plan is als volgt: ik ga daar heen met een toeristen visum, daarna ga ik daar een sponsor zoeken en op die manier wil ik aan mijn P.R. komen op den lange duur. Mijn vriendin (australisch) woont in Sydney, en samen gaan we proberen een baan voor mij te regelen.

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring gehad met enkele reizen, en dat ze dan moeilijk gingen doen bij de douanne?

Alvast bedankt voor alle feed backs!

Love and Peace!!
David Rodriguez  :up:
 
voor alleen deze reden heb ik toen ik hierheen kwam een retour ticket gekocht en geen probleem gehad, alleen alle papieren die ik bij me had.
er wat toen niet veel verschil in de prijs van het ticket voor een retour of een enkele reis dat ik deze problemen niet wou hebben.

de groeten,

Hein
 
Ik zou het risico niet nemen. Laatst is bij Border Securitie ( tv programma ) iemand die hetzelfde deed terug gestuurd naar land van herkomst. Inderdaad, zo'n heel groot veschil zit er niet tussen een enkeltje of retour ticket.

Groetjes Jolanda
 
Ik ben toch echt zonder problemen met een toeristenvisum op een enkeltje binnen gekomen!
Maar eerlijk is eerlijk ik had al wel een PR aangevraagd!!!! Op schiphol werd er mij door SA gevraagd wat mijn plannen waren daar vertreld dat ik in afwachting van mijn PR op een enkeltje alvast naar Australie vertrok.

Bij de douane in Melbourne werd er niet eens gekeken naar mijn visum en paspoort!

Maar ik zou het zekere vor het onzekere nemen en gewoon een reourtje boeken, tenslotte weet je ook niet zeker of het vinden van een sponsor lukt! En dan nog iets op een toeristen visum gaat het snel met je spaargeld en werken dat kan/mag echt niet......

Chantal
 
Als je binnenkomt op een toeristenvisum en ze hebben het vermoeden dat je wilt gaan werken is het ook een enkele reis terug.
 
Ik zou het op die mannier niet doen, want op een toeristenvisum mag je niet werken.

Als ze je pakken loop je de kans om gelijk terug naar land van herkomst gestuurd te worden en dan ook nog eens een aantal jaar de toegang tot Australie geweigert worden.

Om te kunnen werken heb je een belasting nr nodig en die krijg je dacht ik alleen met een geldig visum???

Als je al zoiets wil proberen dan zou ik zeker een retour ticket kopen want dan loop je niet gelijk de kans om  linia recta terug te worden gestuurt omdat men je dan ervan verdenk om te willen blijven :evil: :evil:

Logische gedachte van hun toch.

Maar nogmaals als je je pakken ben je verder dan ooit om voor een visum in aanmerking te komen :oops:

[quote author=David Rodriguez link=topic=9358.msg126900#msg126900 date=1224094602]
Hallo,

ik ben van plan om in Februari naar Australia (Sydney) te gaan, alleen heb ik vernomen dat het meestal wat moeilijker gaat als je een enkeltje haalt (enkele reis). Mijn plan is als volgt: ik ga daar heen met een toeristen visum, daarna ga ik daar een sponsor zoeken en op die manier wil ik aan mijn P.R. komen op den lange duur. Mijn vriendin (australisch) woont in Sydney, en samen gaan we proberen een baan voor mij te regelen.

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring gehad met enkele reizen, en dat ze dan moeilijk gingen doen bij de douanne?

Alvast bedankt voor alle feed backs!

Love and Peace!!
David Rodriguez  :up:
[/quote]
 
en daarnaast is je toeristen visum maar 3 maanden geldig en je aanvraag van je visum duurt iets langer op dit moment  :wink:

Gr,
Johan
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9358.msg126936#msg126936 date=1224137675]
en daarnaast is je toeristen visum maar 3 maanden geldig en je aanvraag van je visum duurt iets langer op dit moment  :wink:[/quote]

Dit is niet helemaal waar je kan ook een toeristenvisum voor 6 maanden of zelfs voor 12 maanden aanvragen! Ik ben zelf op een toeristenvisum voor 6 maanden het land binnengekomen.

Groetjes Chantal
 
Inderdaad als je het TV programma Border Security hier moet geloven wordt er streng gecontroleerd (lees: je wordt in een kamertje gezet en "ondervraagd") op mensen die een enkeltje hebben, als je dan ook nog een Australische vriendin hebt dan zijn ze bang dat je de illegaliteit induikt.

Hoewel er maandag een dame was die wel een retourtje had maar als haar Diploma's bij zich had en daardoor zeer verdacht was.

Op TV propageren ze in ieder geval openheid en eerlijkheid, dus mochten ze iets vragen dan zou ik sowieso de waarheid zeggen, dat je op zoek wil gaan naar een sponsor, dan een PR aanvragen en daarna pas daadwerkelijk gaan werken.
 
Hoi,
Ik sluit me aan bij de rest: speel op zeker en koop het retour, als het lukt een met een heel lange duur zodat je terug kan voor een korte vakantie en dan je enkeltje weer hiernaartoe neemt. Op een Working holiday visum kun je wel werken, dan krijg je een tax file number. En als je papieren mee wilt: scan alles en neem het digitaal mee. Geen haan die er naar kraait en jij kunt alle benodigde documenten emailen als je solliciteert.
Succes,
Fae
 
[quote author=tweety link=topic=9358.msg126915#msg126915 date=1224111050]
Ik ben toch echt zonder problemen met een toeristenvisum op een enkeltje binnen gekomen!
[/quote]

Jij ziet er natuurlijk ook wel heeeeeel onschuldig en betrouwbaar uit !
 
Ghello!!!!
Bedankt allemaal voor jullie reacties  :smile: :up:

persoonlijk vindt ik wel dat er veel verschil zit in enkeltje en retour...zo'n 500 euro  :| dat is met Qantas dan (wat mij de beste airline lijkt om daarheen te vliegen) , Chantal..ik denk niet dat mijn spaargeld snel op zal gaan, ik heb gratis verblijf daar + eten  :roll: dus dat komt goed  :smile:

Het soort visum wat ik wil aanvragen is de Tourist Visa Subclass 676, wat het precies inhoudt is:

Who is this visa for?

This visa is for people who want to visit Australia for a holiday or recreation, visit family and/or friends, or study for up to three months. This visa may also be used for other short-term non-work purposes including study for less than three months.

This visa is for you if you are:

    * outside Australia and want to apply for a visa to visit Australia
    * in Australia and want to extend your stay as a visitor.

en dan met nadruk om EXTEND your stay, op deze manier kan ik een sponsorship vinden en daarnaast tijdens mijn verblijf in Australia mijn visa omruilen.

Natuurlijk wil ik geen risico lopen bij de douanne, heeft daarom iemand nog tips voor een bepaalde fly company? want tussen 1100 euro en 800 euro vindt ik persoonlijk wel een groot verschil...

Thanks everyone for all your help  :flowers:

David 
 
[quote author=Hansie link=topic=9358.msg126953#msg126953 date=1224154920]
[quote author=tweety link=topic=9358.msg126915#msg126915 date=1224111050]
Ik ben toch echt zonder problemen met een toeristenvisum op een enkeltje binnen gekomen!
[/quote]

Jij ziet er natuurlijk ook wel heeeeeel onschuldig en betrouwbaar uit ![/quote]
:thankyou: Dat was wat ik wilde horen!  :grin:
 
[quote author=David Rodriguez link=topic=9358.msg126969#msg126969 date=1224173474]
Het soort visum wat ik wil aanvragen is de Tourist Visa Subclass 676, wat het precies inhoudt is:

Who is this visa for?

This visa is for people who want to visit Australia for a holiday or recreation, visit family and/or friends, or study for up to three months. This visa may also be used for other short-term non-work purposes including study for less than three months.

This visa is for you if you are:

    * outside Australia and want to apply for a visa to visit Australia
    * in Australia and want to extend your stay as a visitor.

en dan met nadruk om EXTEND your stay, op deze manier kan ik een sponsorship vinden en daarnaast tijdens mijn verblijf in Australia mijn visa omruilen.

Natuurlijk wil ik geen risico lopen bij de douanne, heeft daarom iemand nog tips voor een bepaalde fly company? want tussen 1100 euro en 800 euro vindt ik persoonlijk wel een groot verschil...

Thanks everyone for all your help  :flowers:

David 
[/quote]
Ook ik ben op een 676 binnen gekomen! Maar een standaard toeristenvisum is 3 maanden geldig. Ga je voor een 676 met een langere houdbaarheid (in mijn geval 6 maanden) dan heb je wel een medische keuring nodig en wordt er gevraagd na je financiele situatie. Bij mijn aanvraag heb ik verwezen naar mijn PR aanvraag waarvoor de medische keuring en financiele situatie al beschreven was.

Het gedeelte wat jij vetgedrukt heb is als je een 676 aanvraagt als je al in Australie bent! Dat kan natuurlijk ook, gewoon op een 3 maanden toeristen visum naar Australie daar een sponsor vinden en intussen een 676 aanvragen. Maar ik weet het niet hoor de meeste werkgevers willen toch vrij snel over hun nieuwe personeel beschikken en zo lang jij op een toeristen visum in Aus bent kan dit niet!!!

Maar kom jij op geen enkele ander manier in aanmerking voor een visum?? Zo ja dan zou ik gewoon lekker een PR aanvragen en dan als deze is aangevraagd kan je alsnog voor de afgifte vertrekken op een 676!

Succes, Chantal
 
  * outside Australia and want to apply for a visa to visit Australia
    * in Australia and want to extend your stay as a visitor.
Er staat: Extend as a visitor. Dat houdt nog steeds in dat je niet maar werken.
Waarom Quantas vliegen? Er zijn erg veel goedkopere, goede vliegmaatschappijen, zoek maar eens hier op het forum. Malaysian, Singapore airlines en zelfs de Japanse en Chinese maatschappijen kunnen erg goed en goedkoop zijn.
Zorg er alleen voor dat niemand weet of vermoed dat je hierheen komt op je toeristenvisum om werk te zoeken want dat willen ze niet.
 
Ik mis denk ik even waarom je niet gewoon een working holiday visum aanvraagd...leeftijd misschien?
Zijn volgens mij een jaar geldig...

GEERJAP
 
Kun je niet op een WHV binnen komen? Dat zou in principe het makkelijkst zijn. Je kunt trouwens ook een toeristenvisa voor een jaar aanvragen, maar ik weet zoniet of je dan ook aan bepaalde eisen moet voldoen. Maar wat Tweety al aangaf, werkgevers willen vaak gelijk over je kunnen beschikken en ik denk niet dat jij met 'zwart werken' een sponsorship van de grond kan krijgen. Als je nog de juiste leeftijd hebt voor een WHV zou ik die aanvragen.

Succes in ieder geval!
 
Hallo allemaal

wederom bedankt voor jullie reacties. Chantal thnx for helping me out!! :up:

in ieder geval, even ter info, ik was vorig jaar in Australia met een working holiday visa. Ik heb in Sydney 5 á 6 maanden gewerkt in Diamant Hotel, daarnaast woonde ik in Woollarah. Ik heb al gesproken met het Diamant Hotel, alleen kreeg ik geen positieve feed back, ze hadden namelijk al genoeg employees.

Toen ik in Sydney woonde heb ik mijn vriendin leren kennen, dus zodoende.

Bedankt voor de tips voor de vlieg maatschappijen, ik ga daar zeker naar kijken. Ik hoor hier en daar toeristenvisa's van 3 maanden, 6 maanden tot zelfs een jaar. Ik ga dat eveneens nog uitzoeken welke het beste past bij mij, zo lang het maar ''extendable'' is.

Stel je krijgt een baan, hoe lang zou het dan eventueel kunnen duren om een working permit te krijgen? Mijn vriendin heeft een kennis die een bedrijf heeft, ik ga sowieso nog proberen om bij hem te gaan solliciteren. Daarnaast werk ik op dit moment bij de ING Bank, aangezien er ook een vestiging is in Sydney zou ik eventueel daar kunnen werken, en ook dat moet ik nog uitzoeken  :thinking:

Ik heb nog een vraagje aan Chantal, je hebt het over PR...maar wat betekend deze afkorting  :oops:

anyways alvast bedankt allemaal en heeeel aardig dat jullie allemaal mij een steuntje in me rug toewensen door mij te helpen met mijn vragen.

David

p.s. voor diegenen die het nog willen weten: mijn leeftijd is 23, wordt volgende maand 24  :roll: 
 
Back
Top