Levert enkele reis een probleem op?

Euh.. even iets heel anders.. ken jij iemand die in de lanbouw zit?? Waarom dit..? Als jij 3 maanden (op je 1e WHV - eigenlijk 88 fulltime dagen) in de landbouw hebt gewerkt (bepaalde regio's dat wel) dan kun jij een 2e WHV visum aanvragen. Dit heb jij niet gedaan, maar ik heb ook backpackers gehoord die een x bedrag op tafel leggen en daarmee 'iemand' om kopen. Dus iemand die zo'n soort bedrijf heeft. Hij tekent dan de papieren. Ik weet echter niet of dit heel vestandig is, te meer omdat jij waarschijnlijk voor je PR wilt gaan.. en ik niet weet wat er gebeurt als ze er achter komen, maar het is eens de moeite waard om dit uit te zoeken en te zien wat de risico's er precies achter zijn. Volgens mij is de controle maar heel minimaal, maar weet dus niet hoe het gecheckt word en wat de consequenties zijn. Een 2e WHV zou nm je problemen oplossen.
Succes ermee!
 
Het lijkt me ongepast om op dit Forum frauderen aan te moedigen. We hebben allemaal hard ons best gedaan op een eerlijke manier onze visums te verkrijgen.
 
Je krijgt bij de meeste luchtvaartmaatschappijen niet eens een one way ticket als je je visum niet kunt laten zien dus ik denk dat je pech hebt en inderdaad de aanbiedingen voor een retour schelen nauwelijks met die van een one way.
 
volgens mij wil de werkgever van mijn man die ons op een 457 laat komen ook een enkeltje boeken.

Is dat een probleem??
 
[quote author=SV#1 link=topic=9358.msg135212#msg135212 date=1237979221]
Nee, want dan kun je aantonen dat je een visum hebt toch !!!
[/quote]

ja dat is ook zo.
 
en ik niet weet wat er gebeurt als ze er achter komen, maar het is eens de moeite waard om dit uit te zoeken en te zien wat de risico's er precies achter zijn.

Heel simpel, in elke visum aanvraag staat dat als ze erachter komen dat je liegt, dan kan je een enkeltje terug gaan boeken.
Zou het risico niet nemen, is wel erg zuur als je net eigen huisje, baan, kindertjes naar school hebt, etc en ze komen er na een paar jaar achter, kan je weer overnieuw beginnen.

Eerlijkheid duurt het langst en je hebt toch nog tijd genoeg om je zaakjes op orde te brengen en naar Oz te komen ?
Met de huidige visa procedures duurt het toch maanden, dus die paar extra kunnen er ook nog wel bij.

Gr,
Johan
 
Back
Top