LIEVE POES ZOEKT LIEF NIEUW THUIS

Erna

Active Member
Hallo mensen,

Voor onze ontzettend lieve poes Non zijn Jeroen en ik op zoek naar een nieuw thuis. Non is een 14-jarige, gesteriliseerde poes die heel graag aangehaald wordt (ze kan overigens ook goed alleen zijn). Ze woont bij ons (rustige mensen) in een rustige omgeving met heel weinig verkeer en ze heeft alle vrijheid die ze zich maar wensen kan zowel binnen als buiten.
Hoe moeilijk we het ook vinden, we hebben besloten Non in Nederland achter te laten omdat we haar alle stress van inentingen, vliegreis en quarantaine willen besparen.
We zoeken voor Non een nieuw rustig baasje die tijd voor heeft. Die persoon moet in een rustige omgeving wonen (geen flat) in een straat met weinig verkeer. Die persoon moet geen kinderen hebben want die vindt Non te druk, ook geven we de voorkeur aan iemand die nog geen huisdieren heeft.
Als iemand van jullie iemand weet die voldoet aan Nons eisen en die voor onze lieve Non wil zorgen dan horen we dat graag van jullie. We zullen jullie eeuwig dankbaar zijn vanuit het diepst van onze harten. Alvast bedankt voor het helpen zoeken.

Groetjes,

Erna en Jeroen
 
Fotootje?

Gewoon uit interesse, hoor. Ik hou wel van poezenplaatjes.
Kan helaas niet voor haar zorgen, want ik woon al in Oz.

Heb mijn twee katjes ook in NL moeten laten, 3 jaar geleden.  :cry: Maar die hebben het helemaal naar hun zin bij een goede vriend van me. En het tofste is: als ik naar NL ga, dan kan ik ze leuk opzoeken! (Volgende week!!!!!!  :w00t:)

Succes met het vinden van een nieuw baasje!
 
Nou en dan is het zover...  :oops:  Rot hé? Ik zal zeker  voor je rondkijken....

Groetjes Lin
 
Is altijd rot om een ander huis te moeten zoeken voor peozenbeesten... ze hechten zich aan het huis hè?

De hond gaat bij ons mee, maar de katten niet.
1 is 14 en 1 is 18...
Die van 18 kreeg vanavond al asiel aangeboden bij vrienden van ons! Vond het heel lief van ze!
Die van 14 kan ik hier bij de buren achterlaten, zo hoeft ze niet te verkassen, die is toch altijd buiten  :up:

Ik hoop dat er bij jullie zich ook spontaan aanbiedt.
Ik zou er veel over praten tegen bekenden, vrienden en collega's, dan komt er vast een oplossing.

Veel succes hoor.

groetjes,
Franciska
 
[quote author=amoz link=topic=2129.msg21301#msg21301 date=1121936115]
Fotootje?
Gewoon uit interesse, hoor. Ik hou wel van poezenplaatjes.
[/quote]

Amoz, als je mijn profiel bekijkt staat daar een link naar ons online foto-album, vol met plaatjes van o.a. Norris (onze kat) toen hij 4 weekjes oud was...En later komt ook Luna erbij!
Veel kijkplezier :p
 
Hoi Erna en jeroen,

:cry:Da's altijd jammer als er dieren achter moeten blijven. Wanneer wij volgend jaar naar OZ vertrekken, dan zal ik ook afstand moeten doen van Feifel de kat en Joris het konijn. Gelukkig heb ik een klant van mijn bedrijf die de kat in ieder geval wil adopteren. Hij heeft daar al meerdere keren gelogeerd, dus dat zit wel goed voor hem. Joris zal op het terrein van de hondenuitlaatservice komen te staan. Deze zal ik eind van dit jaar verkopen en degene die het overneemt wil wel voor het bejaarde konijntje zorgen.  :up:

Wat ik je aanraad is om een kleine advertentie te zetten in huis aan huis krantje of in vrienden en kennissenkring iemand te zoeken waarbij je een goed gevoel hebt om je poezebeest achter te laten.

succes met zoeken!

groetjes pascale
 
Moet dat konijn aan het eind van het jaar weg.... Oo dat komt goed uit, als het straks bijna kerst is heb ik misschien wel interessen :evil: 

edit: eventjes on topic waar blijft dat plaatje van erna's poesje nou  :p  :roll:
 
Hallo luitjes,

Bedankt voor jullie reacties. Foto van Non zal ik binnenkort plaatsen (ik ben :blond: en weet (nog steeds) niet hoe dat moet). Ik ben overal netwerken aan het uitzetten om een baasje voor Non te vinden. We hebben in principe al twee adressen waar ze terecht kan maar daar zijn poezen en kinderen en daar houdt Non niet zo van. Madame is graag alleen.
Ook heb ik al een advertentie gemaakt die ik hier in het dorp in een paar winkels ga ophangen en ik heb er twee op mijn autoruiten geplakt. Vrienden en kennissen heb ik een e-mail gestuurd of ze ook voor ons willen gaan zoeken. We gaan er daarom van uit dat het allemaal wel goed zal komen. Maar in ieder geval allemaal bedankt.

Groetjes,
Erna en Jeroen
 
MM :| ik weet niet of je het konijn wel wilt aan het einde van het jaar. Joris is immers al hoog bejaard (9) en veel vlees zit er niet aan. We verwachten ieder jaar dat het zijn laatste is, maar het is een volhouder. Hij heeft de hele tuin (9x5), springt en rent nog en zijn favoriete bezigheid is feifel kat opjagen. Sinds een jaar is hij het enige konijn dat ieder ander konijn dat wij ons heeft gewoond (8) heeft overleefd en ik vrees dat hij nog wel 11 kan worden. Hij wil nog niet doodgaan. (klinkt wel erg crue, maar het is al een hele leeftijd voor een dwergkonijn)

groetjes pascale
 
Top dat zou heel fijn zijn. Hij is immers mensen gewend en loopt nu de hele dag buiten in de tuin. Voorwaarde is dan wel dat hij daar niet in een hokje zit, maar ook los mag lopen. Hou er rekening mee dat het een ouder konijn (gecastreerde man) is en of nog een jaar leeft of nog 4 jaar. Hij is een echt taai ventje. Het is een voskonijntje, zwart met pluizen tussen zijn oren en een heel lief koppie. Oja hij heeft olifantstandjes, dus zie zou ze dan om de zoveel tijd moeten knippen. Laat me maar weten of ze interesse heeft in het opvangen van Joris en als ze een foto wil , dan moet ze me maar even mailen: passie@quicknet.nl

groetjes pascale
 
Ik dacht dat deze toppic ging over het zoeken naar een nieuw thuis voor een poes en niet voor een konijn.
 
Tja gedurende de tijd is de topic langzaam maar zeker veranderd van onderwerp. Ik zocht ook niet direct naar een nieuw huisje voor Joris, maar als er zich iets voordoet dat goed voor Joris is dat het reageren zeker waard.

groetjes
 
Of je wilt een Kat/Poes of je wilt een Konijn :) niet echt sprake van concurentie toch? :)

Erna, heb je geen aardige buren die je aan kunt spreken en die voor Non willen zorgen? Misschien kun je een letterbox drop doen (alleen bij de mensen in de straat die je ziet zitten natuurlijk :)) Ze is inmiddels al een dame op leeftijd (14) en zou fijn zijn als ze in de buurt kant blijven.

En voor Joris, is er geen kinder-boerderij of school die hem willen adopteren??

Hoop dat beide beestjes een goed nieuw onderkomen vinden. 

Groetjes
Syl
 
hoi syl (ging net wat fout)

Ik heb een stuk grond voor mijn uitlaatservice waar Joris in eerste instantie naar toe gaat. Degene die de uitlaatservice overneemt zal zorgen voor hem. Dus eigenlijk geen probleem voor hem hoor.

iedereen veel succes met het vinden van nieuwe baasjes voor hun huisdieren die niet mee gaan.

groetjes pascale
 
Hallo luitjes,

No hard feelings hoor over het veranderen van poes naar konijn. Ook het konijn heeft tenslotte recht op een nieuw onderdak (ik had gewoon ff een k** moment toen ik die opmerking maakte).

Inmiddels hebben we een thuis voor de poes gevonden, niet helemaal de ideale omstandigheden voor haar maar we weten wel zeker dat ze het daar goed krijgt.

Ook wij wensen iedereen succes met het herplaatsen van hun huisdieren.


Groetjes,
Jeroen en Erna
 
Erna,
Vertel eens wat meer over waar ze terecht is gekomen? Ben toch wel benieuwd?

Groetjes Lin
 
Gelukkig Erna! Kan me voorstellen dat het best wel even moeilijk is om deze beslissing te maken :-(. Het belangrijkste is nu dat je weet dat je nu een goed tehuis hebt gevonden. Hopelijk krijg je regelmatig een update van Non!

Sterkte in ieder geval :up:
Syl
 
Hoi Erna,

Ben ook blij voor je dat je een huisje voor de poes hebt gevonden. Zelf hebben we ook twee katers. Pfff, ik zou ze heel graag mee willen nemen tzt als we gaan, maar misschien moet ik er ergens ook wel rekening mee gaan houden dat het niet kan. Ik moet er nog niet aan denken :cry:.

Ik hoop dat je voor je andere huisdier ook gauw een plekkie vindt. Heel veel succes  :).

Gr. Mel :cool:
 
Back
Top