Life in Sydney!!

Mon

New Member
Hoi allemaal!!

Ook hier een korte up date van mij - heb eindelijk internet thuis, heeft wat geduurd, maar alles op zijn beurt! Heb zo te zien wel wat gemist op het forum, veel bij te lezen.
Life's great in Sydney, moet wel wennen aan het rijden aan de linkerkant- en nee ben nog net niet zo moedig om zelf achter het stuur in Sydney te kruipen... Er is hier altijd wel wat te doen, Chinese New Year, Australia Day (prachtig vuurwerk), etentjes in een van de honderden retaurants, wandelingen.. Elke keer ik buiten kom wordt ik verrast door het feit dat ik hier, kan het soms nog niet geloven!!  :lol: 
Het weerzien met Kristopher was zalig!!!!!! Zijn hele familie stond me mee op te wachten op de luchthaven, wat een welcome back!! Ons flatje in Pyrmont is echt tof, groot genoeg voor ons. Dicht bij Darling Harbour, zo'n 10 minuten te voet- yey!!
Ben op zoek naar een job op het moment, heb een aantal cv's opgestuurd en nu maar hopen. Het is leuk thuis te zitten en te relaxen, gaan shoppen in Pitt St Mall, .... maar ook dat word je moe  :wink:
Het weer viel echt goed mee, toen ik hier aankwam was het amper 22 graden - koud voor de aussies, perfect voor mij. Het is al wel warm/heet geweest, maar daarna koelt het weer af en kan je wat bekomen voor de volgende hittegolf.

Wel, ik ga ervandoor voor deze keer, meer de volgende keer!

Groetjes, Monique

Hey Mon,

Leuk en vooral fijn dat je het zo naar je zin hebt in je nieuwe Homeland. En wat geweldig dat je zo'n warm ontvagts heb genoten toe je aan kwam. :up:
Ik hoop dat je snel een baan zal vinden zodat je echt het gevoel gaat krijgen gesetteled te zijn.

Kijk nu al uit naar de volgende update.  :-D

Gr.Koen

Hoi,,

Wat leuk om te lezen zeg :up: Relaxed allemaal als ik het zo lees. Dat autorijden lijkt mij ook wel ff wennen ja.
En lekker zeg als je zo een welkomstcommitee hebt volgens mij voel je je dan snel thuis.
Ben benieuwd naar je volgende posts :)

Liefs Eutrice

Hey Mon, welkom terug! We zullen voor je duimen, zodat je snel een job hebt hoor! En laat die updates maar komen!!  :up:

Sara

Heerlijk dit soort berichten, mensen die letterlijk en ook figuurlijk zijn geland. Ik kan me voorstellen dat links rijden tegenvalt, ik denk dat zelf op te gaan lossen door in het begin in grote letters, in mijn zicht, de tekst

[size=20pt]«««««««««««««««««««
AAN DIE KANT RIJDEN
«««««««««««««««««««[/size]

ga aanbrengen ;-)

Succes met de jobhunt en de hittegolven, grtz l&miles :up:

Hoi Monique,

Het leven gaat goed zou te lezen  :up:  Sydney is inderdaad een geweldige stad.

Succes met de banenjacht.

Groetjes,
Susan

Hey Mon,

Ook namens mij welkom terug op het forum :). Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
Succes met het vinden van een baan en natuurlijk met het "leren" rijden (wennen, dus :wink:) aan de linker kant van de weg :-D.

Groetjes,
Mel

Hoi Monique!

Na ruim 7 jaar vind ik het zelfs soms nog een wonder dat ik hier ben, in zo'n andere wereld!  :)

Met dat autorijden hè... Het hielp mij om me wezenloos te spiegelen, vooral - en dat zal je al wel gemerkt hebben -, omdat het verkeer je aan álle kanten voorbij komt  :blink:

Ben trouwens zelf net van een paar dagen Zitnie terug, en ze deden het lekker hè, qua temperatuur, pffff!

Succes met het vinden van een job!

Cheers,

Ireen.

Hoi Monique!

Herkenbaar verhaal - ik kreeg de eerste tijd in Sydney ook telkens een warm gevoel als ik al dat moois zag. Iets simpels als met de trein de harbour bridge over (wat ik twee keer per dag deed toen ik eenmaal aan het werk was) vond ik heel lang heel bijzonder.

Wat het banenzoeken betreft: probeer ook te genieten van de tijd die je werkloos bent. Ik raakte zelf zo gefrustreerd van het vruchteloos solliciteren dat ik nooit echt in mijn eentje leuke dingen ging doen. Stom-stom-stom, achteraf gezien.

Enneh :oops: na ruim een jaar geen auto te hebben gereden hebben we nu eindelijk weer wheels, maar ik draaide twee weken geleden dus wel mooi linksaf de rechterbaan in. Tot Glen me er fijntjes aan herinnerde dat we in Australie links rijden...  Gelukkig was er geen hond op de weg!
En dat terwijl ik het links rijden na 4 jaar compleet onder de knie dacht te hebben - blijkbaar had de onderbreking van een jaar mijn rijgedrag weer in de Nederlandse stand gezet...

groetjes,
Trude

[quote author=BlizzardofOz link=topic=3941.msg48856#msg48856 date=1140399131]
maar ik draaide twee weken geleden dus wel mooi linksaf de rechterbaan in. Tot Glen me er fijntjes aan herinnerde dat we in Australie links rijden...  Gelukkig was er geen hond op de weg!

[/quote]

:-D :-D Ja, en ik gaf in N'land m'n broer een rolberoerte door de verkeerde baan in te draaien...  :-D :-D

Wat ik echt verkeerd blijf doen, is aan de verkeerde kant van de auto willen instappen... Grijze cellen?? Hoezooo???

Heeeeeeeeeeeey Mon!
Je bent er weer!
Ik ben ook sinds kort weer online. Ben benieuwd hoe het met je is!
(ik mag van Mike trouwens niet door de auto heen springen en gillen als ik een kangaroo zie............ ik wordt dan ook altijd aangesproken; ben je een toerist ofzo????, does normaal, je woont hier nou he!). hahaha.

Nee het is geweldig en ja, ik gil lekker als ik een hagedis, kangaroo of redback zie. LEKKER TOCH!!!!

[quote author=Eerainuh]
Wat ik echt verkeerd blijf doen, is aan de verkeerde kant van de auto willen instappen... Grijze cellen?? Hoezooo???
[/quote]

Been there, done that! Most embarrassing moment: met mijn baas naar een overleg. Hij rijdt een prachtige sportwagen waar hij heel trots op is en ik liep naar de bestuurderskant. Hij snapte gelijk waarom ik de fout inging maar kon het toch niet laten om te zeggen "Don't get me wrong, I like you a lot, but you ain't driving" :-D

owjeee... alleen bij de gedachte al ;) Gelukkig kan ik alvast een beetje "oefenen" in Schotland deze zomer... Weet alleen nog niet of ik dat echt ga doen ;)
Ik ben af en toe echt zo blij als een klein kind in een candystore en kan dolgelukkig worden van de meest kleine dingen! Volgens mij ga ik echt tranen in mijn ogen krijgen als ik voor de eerste keer het Operahouse zie of een kangoeroe.... of mijn eerste blik in de echte Outback......  **zucht**

Mijn aanstaande schoonzus heeft geregeld de kangaroos in haar tuin rondhuppelen, en de eerste keer dat ik ze zag tijdens mijn vakantie in juli, lagen mijn jus en ontbijtje ook dwars over de tafel, (ik sprong ff iets te enthousiast gillend op) en Wally ,haar man had echt zoiets van : Lin, t is maar een bloody kangaroo.

Ik blijf t geweldig vinden al die leuke beessies, gelukkig snapt John mijn enthousiasme en roept zodra er iets in beeld springt als we onderweg zijn.
leuk toch , ik verheug me er nu al weer op,

nog ff (38 dagen)

lin

Hoi Monique!

Ook hier heel herkenbaar! Ik heb de eerste dagen  :roll:weken..) alleen maar in mezelf zitten kletsen:
Links Lin - Links Lin -  Links Lin!
Leuk om te lezen dat het je zo goed gaat, [size=15pt]genieten[/size]!!!!

[quote author=BlizzardofOz link=topic=3941.msg48884#msg48884 date=1140413244]
Most embarrassing moment: met mijn baas naar een overleg. Hij rijdt een prachtige sportwagen waar hij heel trots op is en ik liep naar de bestuurderskant. Hij snapte gelijk waarom ik de fout inging maar kon het toch niet laten om te zeggen "Don't get me wrong, I like you a lot, but you ain't driving" :-D
[/quote]

:-D :-D :-D

Kangaroos in de achtertuin? Wow. Wij hebben alleen maar wallabies in onze tuin gehad. Ook eentje op m'n auto trouwens, dat heeft hij niet kunnen navertellen :-(

Gister zat er trouwens weer 's een toad in de skimmerbox. Buh. Zo ver mogelijk wegmikken, want dat gaat stinken!

[quote author=Lin link=topic=3941.msg48966#msg48966 date=1140438368]
Links Lin - Links Lin -  Links Lin![/quote]

Links Lin, thinks Lin, links thin, uhh... Sh#t!!! Links!!!  :-o

[quote author=landmiles link=topic=3941.msg49123#msg49123 date=1140524130]
[quote author=Lin link=topic=3941.msg48966#msg48966 date=1140438368]
Links Lin - Links Lin -  Links Lin![/quote]

Links Lin, thinks Lin, links thin, uhh... Sh#t!!! Links!!! :-o
[/quote]

:-D :-D

@Ireen!
:-D Gelukkig heb jij het nog na kunnen vertellen! En ja... wat is een skimmerbox?

Back